Här blir inte

mycke skrivet? Fan jag har inte tid att sitta här och skriva då man sitter på FB och kennelsidorna, jag fattar inget. Julen har iaf flytit på bra, jag har jobbat hela julhelgen och blev desssutom väldigt förkyld på kuppen men jag var för snål att stanna hemma, frös som satan men när jagk ollade tempen så hade jag 36 grader? Hel mysko det med.
Novas mage har börjat växa på måndag skall jag på ultraljud för att se om det är nå fosterblåsor i magen på henne så det blir spännande, i morrn fyller Peder 34 år och jag ska till stan och fixa mina naglar, sen bär det av på jobbet jobbar till kl 22.
Teo somnade på golvet idag, han drog omkring sin mjukis och sen sov han bara helt apropå så där, Tova skrattade gott åt lilleman där han hade stupat över en spelgel och låg och dräglade då han är lite förkyld på kuppen han med.
Julen firade vi i Forsbacka vilket var väldigt trevligt! TACK Carro och Daniel för mkt god mat och trevligt sällskap, tack även till tomten som kom dit för utdelning av julklappar.....
Nyåret blir till att fira hos Ronny och MOnica vilket vi gör varje år, väldigt trevligt med mat och spel och raketer och sen hem och sova. Jag jobbar ju 8-16 både nyårsafton och nyårsdagen så det blir väldigade lugnt.
Här lite bilder från julen....


















Det var allt för denna gång....


Mycket...

Har hänt och man har inte tid att sitta här och bloggam vi har ju varit till Stockholm och hälsat på bror och Bruna, ja vi skulle ju ställa där åxå på stora Stockholm i Älvsjö men det var på lördagen, vi åkte ner med tåget den 9 december på min födelsedag, väl framme kom så Tommi och hämtade oss och vi for en sväng på nån liten butik och sen hem till dom. Väl där så packade vi oss ur bilen, kan lova att den var rejält full med 3 hundburar och packning för 4 personer =)
Mysigt hus hade dom,lägger ut lite bilder...tvrummet....


 

köket....

Tar lång tid att ladda upp bilder idag ser jag, nåja vi hade då lilla julafton på torsdagkväll vilket var jätte skoj och mysigt, kändes nästan som att det var julafton och det tyckte barnen med som slet i julklapparna som tok =)

Nöjda över julklapparna var nog alla, barnen hade fått ett WII spel av Tommi, Bruno, SUssu och mamma i julklapp vilket var super skoj =) Tommi hade även köpt ett wii till dom själva så vi passade på att spela med de =) Bruno är koncentrerad =)



På fredag blev det lite affärer och hämta Carro från Flen, surrade på under kvällen och packade allt som skulle packas för lördag var det så utställning.
Den gick inge bra för nån av oss så det skriver jag inte mer om *s*
Äta en bit mat och sen på affärer igen, innan det var dax att för Tommi lämna av våran cirkus på T-centralen. När vi så kommer dit hade jag ju fått ett samtal från en uppfödare om jag ville ta 2 hundar av henne, en hane och en tik och så klart blev det ju så, tiken som heter Maja är 2 år och hanen Gaudi är 5 månader jätte fina men ite skygga av sig ja mer Gaudi då så klart. Och med dessa 2 hundar extra så valde jag att lämna Tuxen hos bror min och Bruno ett tag, kändes jobbigt att ta 5 hundar på tåget så Tuke får jag hämta hem här någon gng framöver, Nova hoppas jag ju är dräktig så det ska bli valpar i februari så nu har jag då 5,5 hund i denna kennel.

Ihelgen har Sussu med familj varit hit, vi har haft det så mysigt att oj oj, man längtar redan efter dom igen trots att dom for igår....så jag har bestämt mig för att åka upp i januari och hälsa på dom. =)
Julafton firar vi hos Carro och Daniel, jag jobbar ju hela julhelgen nämligen så det var väldigt skönt att vi ska vara där så slipper jag stressa som den =)
JObbar även nyåret så det blir lugna gatan hos oss, bara äta god middag och mya med familjen.
Men nu ut med Nova som gnäller ha en bra julvecka och sen vill jag önska alla mina vänner och släkt en riktigt
GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!!!!!


60 års kalas/ parning och Stockholm

Ja det är vad som händer/hänt här, i helgen for vi upp till Sussu och hennes familj för att sen skynda vidare till pappas kalas, men först lämna av Gullan och Dagny i Holmträsk för att Carina ryckte Dagny åt mig, hon e så snäll för det är minsann inte tvärgjort.
Sen till Sussu för att ta sig en kopp kaffe och iväg till festen, väl framme i Finland så var vi först på plats inte ens mor och far hade kommit dit men dom dök upp en liten stund senare iaf.
Pappa var så fin ja även mora min..













På söndagen så for vi på IKEA och handlade litegrann..alltid har man ju med sig nått när man kommer ut därifrån. Sen hämtade vi hundarna hos Carina och Mats och oj vad fin Dagny blev!!!

På måndag så for jag till stan för att para Nova med Tuke, allt gick bara fin fint, gjorde en resa dit på tisdagen och idag på min födelsedag!! Alla 3 dagarna gick allt som planerat tack och lov så nu hoppas vi på bäbisar i början av februari.
Nu sitter vi och väntar på att få åka ner till Stockholm, vi ska med 22,46 tåget i kväll jag, Tova Peder och Jenny så det ska bli roligt att åka ner och hälsa på Tommi och Bruno. På lördag är det utställning i Älvsjömässan tänk tidigare kändes det så väääldigt länge kvar tills denna utställning men nu är vi redan där. Tiden går så fort!

Nu ska jag packa Teos väska som han ska ha hos Gunnel för han skall bo där från och med i morrn efter dagis, ikväll kommer farmor hit och sover över här med honom så ett STORT TACK till alla som ställer upp för oss!

Ha en trevlig helg!


städa/baka/pyssla med barnen

Ja det är vad vi har gjort de senate dagarna, vi har gjort julkort och skickat iväg dom, barnen fick själva pyssla med dessa, sen idag har vi bakat lussekatter, lussebullar med mandelmassa i, saffrans sockerkaka, och pepparkakor, kottarna har varit så duktiga. Efter allt detta så fick dom badao ch jag pasade på att skruva upp 2 lampor i Tovas rum och torka golven, lägga ut den nya rosa fina mattan är åxå gjord nu!
Äntligen börjar man få lite ordning här i huset men än finns mkt kvar att göra!
Tog även och rengjorde ugen och sopskåpet då det började se ut förjävligt i båda och sen ut med allt skräp för i morrn kommer sopbilen och hämtar.
Har eldat igen och tvättat och vikt tvätt och torkat alla golv nere, sen har jag även hunnit med att rycka Tuke och Sigge så denna dag blev det mkt gjort.
Imorrn bär det av till stan för att testa om Nova är sugen på parning....sen ska jag koka knäck för det hade jag även tänkt hinna med i kväll men tiden rann iväg och nu börjar klockan närma sej 12 så det är väl dax att duscha och sen lägga sig i sängen och vakna pigg förhoppningsvis =)

Hoppas att  barnen nu är nöjda då dom fått vara med och göra allt detta. På lördag åker vi till Haparanda för att först läman av Gullan och Dagny hos Mats och Carina för Carina ska rycka Dagny åt mig, sen till Sussu för att göra oss i ordning för pappas 60 års fest! Sen hem på söndag och para Nova, och jobba tills på onsdag för att sen på kvällen hoppa på tåget till Stockholm och möte upp Carro och Tommi =)

Nu JOhn Blund...

RSS 2.0