lite allt möjligt

Satu: Jag fick igen Gotte för kvinnan var allergisk mot honom.

Ja då har vi varit till Nikkala på kalas och det var i vanlig ordning hur skoj som helst, riktigt roligt när även Peder följde med oss denna gång. Samantha var så söt så söt i sin prinsessklänning att oj oj oj. Teo var som salig då han såg henne, allt som Sussu bakat var ju gott som bara den! TUSEN TUSEN tack för denna inbjudan!
LIte bilder från kalaset mm...först prinsessan så klart innan kalaset..*S*


Sen på med sessklänningen.....


LIte tårtförberedelser, Sussu är ju sååå duktig på detta.


och paket öppning....



och nu lite puss och kram bilder på dom små kusinerna



Sen tårtorna....och lite annat som det bjöds på...




Och här bilder på min älskade moster Mirja som man träffar alldeles för sällan tyvärr....



Och sen lite blandade bilder.....


Ja det var lite bilder från norr, till helgen har vi ju kalas för våra 2 smä så jag ligger lite risigt till då jag inte har gjort nått än...idag har jag klippt hela gräsmattan både fram och baksidan, det tog 6 timmar, sen så for jag Teo och Tuke på långpromme och handlade på vägen hem, när vi så kom hem och hade fått upp varorna så for vi ut u skogen för att lägga blodspår till Gotte och sen hemigen för att laga middag, då började de regna....tyvärr...det som hållit upp hela dagen men efter middagen så for vi iaf ut jag Tova och Gotte för att se om han spårar i regn vilket han gjorde och fann klöven fort som vanligt trots att jag hade gjort ett låångt spår som gick både hit och dit men det var ingen match för honom så i morrn kommer jag att kliva upp och fara iväg till skogen för att lägga ett spår på lite svårare terräng så då får vi se om han klara det vilket jag tror för han är så duktig, han bar hem kläven hela vägen hem med högburet huvud....=)
Till veckan så måste jag få upp den andra rastgården, tapetsera i barnens rum, baka, städa, tvätta...och hur ska jag hinna med detta tro? Jag jobbar ju åxå tydligen....jaja....det återstår att se...måste hinna till stan och köpa Tova sin present med.....hon kommer att bli så glad så glad min lilla bestämda donna. Och Teo har vi redan köpt till uppe i Happis då vi var dit. Hann ju med att träffa både mor och far då dom kom hem från Stockholm på söndagen och hade kört i ilfart för att hinna se oss innan vi skulle börja driva hemöver. Bilen min går så bra och jag är så nöjd över den.....men nu blir det till att surfa en tväris och sen duschen och i säng...det var allt för denna gång.

Kalas

Nu är vi i HAparnada då Samantha har sitt kalas idag, vi kom hit i fredags efter en bilfärd som tog sin lilla tid pga att vi for omkring på bilaffärer för att kika på en bil till mig, vi var ju in på Bildahl i Skellefteå för jag var ju som intresserad av den där Citroen:en meeen det blev inte affär där för försäljaren gick inte med på vårat bud och det skillde endast 1500 kronor i slutet så då var det bara till att kika vidare, jag hade ju set på internet en Volvo V70 i Luleå som jjag ville se hur den såg ut så vi for dit, hann dit i tid och hade tom 20 minuter tillgodo och testade 2 olika Volvos, till slut så bestämde jag mig för en svart fin Volvo V70 -04 som gått 13000 mil och hade 2.5 liters turbo motor med 210 Hk =) gissa om det är roligt att köra med den, fick med vinter däck och bagagerumsmatta och han bjöd på skatten som det var kvar 9 månader på så det var då en snäll försäljare. Så nu är man med bil, och det känns riktigt bra faktiskt.
Sen iväg med 2 bilar till Happis och träffa Samantha med familj. Så på lördagen så blev det till att fara över till Finland för att handla litegrann, och en sväng på IKEA så klart, där blev det handlat lite smått och gott och sen hem för att avnjuta en god middag som Sussu fixat.
Idag är det som sagt kalas så snart börjar det komma folk hit, killarna håller på att kavla marsipan till tårtan...dom minsta ligger och sover så dom ska orka med denna dag fylld med massor av vänner presenter och gofika!
Nu tillbaka och hjälpa till lite....chjau!

inte mkt

Här har det inte hänt så mkt, tatueringen läker jätte fint tack och lov.
Fick igen Gottfrid då jag sålt honom så han är nu åter till salu, han och Tuke har hunnit ryka ihop och slåss, Gotte hade bitit sig fast i Tukes mun så när jag lyfter Tuke så hänger Gotte med....usch men det gick iaf rätt bra trots omständigtheterna.
Ikväll kommer Mia och Nova hit för i helgen är det dubbelutställning, officiell på lördag i Skellefteå och inoff på söndag i Bjurholm. Det ska bli roligt som fan.
Igår var jag till stan för att låna hem en bil, en Citroen Berlingo family, kan säga att jag är bara sååååååå sugen på denna bil att hälften vore nog....så vi får väl se om det blir bilköp till vekcan.
Annars då, barnen har varit på dagis och dom stormtrivs, Teo har haft lite otur och fått en trimkniv under ena ögat, kvällen efter gick han rakt in i en planka och srapa upp halva ansiktet på den, sen busade han och Tova så han bet sig i läppen uta bara den så den ser så vidrig ut just nu, blev ett rejält jack i läppen faktiskt.
Städade hundburar igår med, och sen var jag ute och tok cykla med Tuke för han älskar verkligen det, sen så ryckte jag honom och så fick han bada så nu är han bara sååååå fin. Utställnings tränade honm med för han har lite svårt att stå stilla men igår gick det riktigt bra hemma faktiskt, kan ju vara lite svårare då man är på utställning och andra hundar finss med så vi får väl se hurdet går imorrn.

Nu over and out!

RSS 2.0