Tovas syntest

Idag hade vi så tid hos läkare för Tova, hon har ju varit på 4 årskontroll och det var nu bara  läkarbesöket kvar. Doktorn lyssnade på Tovas hjärta och lungor och allt lät jätte bra, han sade att Tova verkar vara en stark tjej, ja svarade jag att det är hon =)
Sen skulle dom även testa hennes syn för andra gången, denna gången gick det inte heller hon klarade av testet på höger öga men inte på vänster öga, tyvärr pekade inte Tova rätt på en endaste bokstav rätt....så nu skickar dom en remiss till ögon i Skellefteå och så får vi se där om hon klarar sig bättre eller om det blir glasögon på henne med.
Efter besöket så for vi på Betglunds och Tova skulle köpa en sak för hon fick ingen av soktorn så hon köpte sig en målarbok med barbie på, så då blev hon nöjd lilla gumman min. Mamma passade på att köpa strumpr för dom hade extrapris på dessa 10 kr paret så det blev 10 par, i blandade storlekar till oss fruntimmer i detta hus.
Sen hem och äta och iväg på uppfödarutbildning i Skellefteå....kände där då jag böjde mig ner för att ta upp en hund att jag har ont i huvudet, blev inte bättre och ett migränganfall var på G men jag har nog lyckats stoppa det för jag känner nu att det är lite som bomull i huvudet på mig.....så jag ska ta och lägga mig och sova, barnen ska på dagis i morrn kl 7:45 så det är snart dax att kliva upp...*s*

Gonatt!

Lite allt möjligt....

Ja som sagt här har inte egentligen hänt så mkt, har varit på gryt träning med Tuke, har köpt en till Jackis som heter Gullan, men detta kanske jag hade skrivit om i nått tidigare inlägg kommer inte ihåg just nu och ids inte gå tillbaka och kolla, varit ute och gått skogspromme med barnen idag och sen grillade vi korv, jätte mysigt men VÄLDIGT blåsigt....nu är verkligen vintern på intågande för det är nu kallt ute som skrutt faktiskt.
Bild på Gullan kommer här...

Hon är så söt lilla damen, samäger henne med Carro så vi får verkligen hoppas det blir nått av denna lilla dam, hon har då iaf spårat räv redan och visar stora talanger.

Sen har ju barnen varit förkylda igen, Teo är fortfarande förkyld så dubbla doser med kortison får han morgon och kväll, sen får han även Airomir varje dag då han får sån förkykningsastma. Mammas lilla gryn.....

Imorrn skall Tova till doktorn, sen skall hennes syn kollas då hon inte klarade testet förra gången så det är bara hoppas hon inte har nå synfel så att hon behöver glasögon.....

Till helgen skall jag till Sundsvall och ställa Tuke, Dagny och Nova, har även fått äraan att visa Neil...eller Nisse som han heter numera så det ska bli roligt, vi ska bo hos Nova och Mia.....får se hur det går med Dagny där med då Nova inte fungerar ihop med någon annan hund alls.

Sen skall Nova följa med hem och hon skall ju paras med Tuke....så då får vi hoppas på många gulliga små valpar till jul =)

Nåja jag har ätit 2 bitar äppelpj på jobbet i kväll och har nu sån gallstensanfall att jag ska lägga mig på soffan och invänta att papaverinet skall verka...OM det verkar...så det var lite för denna gång....nu har jag långkalsong...(er på mig)


Spermaprov....

MM precis som det låter, igår hade jag tid för min hund hos veterinären för att kolla upp hans små spermier, och veterinären tittade på dessa under microskåp och kom in till mig och sade att min lilla Tuke had utmärkt sperma!!!!! Gissa om matte blev glad =)
Först hade jag tid hos frissan för att klippa mig och denna gång blev det faktiskt kortare än vad jag brukar klippa mig, najs faktiskt och väldigt skönt med detta korta lätt stylade hår.
Idag har jag jobbat dag 8-16,30 och i morrn har jag övernattningen på jobbet...sen jobbar jag dag fredag igen och ledig lördag för att jobba åter på söndag...och måndag....jobb jobb och åter jobb, sen ska man hinna träna hunden på rävskinn och leka med barnen, vara och hälsa på min vän och hennes lilla söta Minna som hon heter, sen har jag kurs..uppfödarutbildning och så skulle vi behövt ha ett möte med samhällsrådet...och hujja vad mkt, blir trött av att bara tänka på detta.
Nu ska jag lägga mig isoffan och titta lite på en stund, kommer nog att somna där tror jag...ha en bra tisdag kväll!

Lite bilder

Har ju lovat sätta ut lite bilder från både kalas och annat som kan förklara att våran familj inte riktigt är som andra familjer....men först från kalaset....


Sen hade vi även en rondell hund med..*S*


Och hon nosade sig fram till hen hotdog affär....


Och sen klädde hon ut sig så ingen skulle känna igen denna stjärna....


Och här är tårtorna som bjöds på denna dag....



Och så lite sjuka bilder på den mannen jag lever igop med...*S*


Vi avslutar denna dags blogg med en fin bild på Teo ute....




byeeeee...


En bäbis i byn!

Inatt kom den lilla bäbisen ut för min bästa vän, en liten flicka blev det!
ETT STORT GRATTIS till hela familjen Elisdahl, Wikström!


MH resan!

Nu är det bara 25 minuter vkar innan mitt tåg rullar in på perrongen och vidare mot Stockholm resan känns jobbig men det ska bli så roligt att fara dit och hälsa på min bror Tommi och sen göra detta MH på Tuxen, har ju aldirg varit med om nått sånt så det ska bli extra skoj faktiskt.
Nu så är det dax att gå till tåget, ha en bra helg för det ska jag ha!

Kram på er alla!

kalasat klart

Nu har vi kalasat klart i detta hus för ett tag framöver, kalaset gick jätte bra och barnen var så nöjda över alla fina presentersom dom fick från släkt och vänner så TACK alla ni som var hit och ville vara med på Tova och Teos kalas! Bilder från kalaset kommer men inte i kväll.
Annars då, jo barnen blev ju då sjuka med en rejäl förkylning men är på bättringsvägen nu tack och lov, fast man ser ju att dom orkar inte riktigt med som vanligt och lite snordropp kommer det från deras små näsor. Bara man inte själv druttar dit för jag ska ju till Stockholm på torsdag kväll med Tuke för i helgen är det MH på gång där nere så då får man hoppas att han blir godkänd =) håll tummar för oss på söndag.
Jenny även hon har börjat känna av lite snuva med huvudvärk och allt som hör denna snuva till.
Själv har jag idag ätit en kycklingsallad till lunch och har då haft problem med gallan hela dagen och kvällen, än har det inte heller släppt så jag hoppas jag snart får komma och operera bort detta grus som ställer till det för mig hela tiden och varje dag är det nu nästan och det är inte så skoj kan jag säga. =(
Tja annars har här inte hänt så mkt så nu blir det till att softa i soffan en stund och fortsätta med lite städning i morrn om man är pigg.
Ha det gött

GRATTIS TOVA!!!!

För 4 år sen kom en liten flickam ed järnvilja till oss, idag fyller hon 4 år! GRATTIS älskade Tova på din 4 års dag!



Tova 4 år!


GRATTIS GRATTIS!

För 2 år sen kom våran lille prins till världen! Här är han bara någon minut gammal!

GRATTIS Teo på din 2 års dag!!!!



Och här en bild på stora killen!


RSS 2.0