Hemma igen

Då var vi hemma igen från våran resa till Nikkala, vi var framme i Kalix runt 17,00 och det blev så passande att syrran hade just klippt sig klart så vi for på frasses och beställde burgare för att ta med oss hem, sagt och gjort, när vi kom fram till huset så åt vi, gott gott gott trots att det hade blivit rätt kallt och efter detta så gick vi husgesyn och vilket vackert hus dom har!!!!! Oj riktigt fräscht överallt trots att alla rum inte hade riktigt fina tapeter, syftar då på ett speciellt rum där dom innan hade tapetserat med höghus tapeter och med fallande folk, tog blider på just dom tapeterna och kanske jag lägger ut dom här vi får se, hur kan man tapetsera med sånt?????? Ja jag undrar....
Nåja, kvällen led och barnen lekte på.....rätt sent så lade jag i säng barnen och dom stupade, vi fortsatte se tv och drack lite vin och mös på....riktigt trevligt!
Lördag så skulle Micke jobba så jag och syrran tog med oss alla barn och for till Happis, gick runt i affärer lite men det var nu folk till den förbannelse överallt så det var inte klokt, hittade iaf ett par skor till mig, teo och Jenny och ett halsband till Dagny men det blir nog Neil som får ta detta då det var mer passnde till honom och så får Dagny ta hans halsband....sen hem och värma bastu och dricka lite vin, syrran tog mer än  jag så jag skulle up och iväg på utställning på söndagen. Barnen stupade i säng efter bastun och vi tittade på Robinson....
Söndag då...klev upp i tid, Tova och Jenny skulle med på utställning, psckade så bilen och lämnade lilla puttifar hemma för han skulle ju leka med kusin Samantha, vi drog iväg för bedömingarna skulle ju så börja kl 10 jag ringde till Mats för att höra när russlarna skulle upp i ringen då vi blivit lite sena i starten...som nr 4 och 5 skulle jag upp med bäbisarna så det var bara till att lägga på ett kol....väl framme så in med allt i ishallen och stressa av....en domare var lite sen så vi fick lite andrum...*S*
Då var de så dax för Neil upp i ringen, han skötte sig som vanligt bra, och gick med sina alerta steg fram....sen var det då tikarna, Dagny och en till....Dagny gick förvånansvärt bra den dagen då hon brukar trilskas rätt mkt men att stå det kan hon och det visade hon denna dag. Så det slutade med att hon blev bästa tik, så då var det in med både Neil och Dagny för BIR och BIM, Jenny fick rycka ut och ta Dagny och jag gick med Neil.....Dagny blev då BIR och Neil BIM!!!! Oj vad glad jag blev!!!!
Sen var det då premiär för Tuke, han skötte sig kanon ficnt, lite busig men med på noterna, han är så fokuserad på mig och pipen att oj oj, och det är ju bra....Tuck skötte sig bra han med så då skulle vi upp i ringen igen för att tävla om BIR vilket han tog!!!! Jag glad igen...helt otroligt!!!
Då skulle så dagen bli att vänat...till finalerna då både Dagny och Tuke skulle upp i varsin final....valp 1 och valp 2....men innan detta så skulle Tova in och tävla med sin hund, det anordnades barn med leksakshund på plats och det måste jag säga var de roligaste jag sett på länge, domaren dömde som en vanlig utställning barnen fick gå omkring och visa upp sina hundar, ställa dom på trimbordet mm, Tova jobbade på bra med sina hund som hon fått låna av moster, en rosa pudel med värsta paljett hatten, dom var sååååå fina.....Tiova ställde hunden som hon döpt till Dagny så klart på trimbordet, fixade till benen och såg till att kopplet var på plats och att hon inte skulle tippa frammåt....hon skötte det med bravur min lilla stjärna!!! Detta slutade då med att Tova vann med Dagny!!!!!! =)

Ja så var det då dax att gå upp i BIS final med Dagny, hon var ju så trött men lyckades ändå hålla humöret uppe, 5 hundar skulle så plockas ut och resten tackades för denna dag, jag och Dagny blev utplockade till dom 5! Gissa om Laine var glad???? Hehe..skoj, ja och denna final gick ju så bra att Dagny blev BIS!!!!! Hon var så duktig lilla damen att huvva....*s*
Stog där så vi första platsen då Mats ropar till mig att det var dax att gå in med nästa hund.....Jonna hade så hämtat Tuke till mig, TACK Jonna!!! Hon tog Dagny och Mats hjälpte till att bära priser....jag in med Tuke i finalringen ......jag var ju hög på glädje då jag gick in redan så usch...många hundar var det i finalen.....nåja, här skulle så domaren plocka ut 5 hundar som skulle placeras och vi var bland dom 5...!!!! VA??? helt otroligt...jag ar i ett lyckorus vid denna tidpunkt kan jag lova...*S* Till sist så var det bara Tuke och en till vovve som inte hade plaserats och jag hade som nget märkt......vi fik gå en sväng och Tuke tar och blir BIS!!!!! ÖH:::???!! VA??? Jag fattar inget...vann jag igen??? Driver du med mig frågade jag domaren och hon sade att det gjorde hon inte. OJ vad glad jag blev...ja ni anar inte...vilken dag!!!! Roligt som skrutt hade jag......mindrae roligt var det att vi hade alla mil hem sen...+ att vi då först skulle till Nikkala för att hämta lillebror och ala våra andra saker......så hemma var vi så kalrt rätt sent...men resan hem gick ändå bra......
Nu längtar vi massor till helgen då det är utställning iSKellefteå och dena gång en OFFICIELL.....34 hundar anmälda! *GLURP* Nåja det blir nog bra....mina jyckar är ju så duktiga och bara dom sköter sig bra så är jag nöjd!

Ja det var denna helg.....

Resan till Norr

Idag då Jenny kommer hem från skolan skall vi sätta oss i bilen för att styra kosan upp mot norr till syster och hennes familj, det skall bli så roligt för vi har inte träffats på super duper länge känns det som. Man längtar efter lilla Sammis för att se hur stor hon har blivit.
Så i helgen kommer jag att befinna mig i Norrbotten, på söndag skall jag på utställning i Kalix med dom 3 hundar jag har med mig, Tuke, Dagny och NEil ventil.....ska bli roligt även det.
Fick PM för Skellefteå utställningen igår och jösses amalia, det var 34 russlar anmälda och 8 valpar!!! Jag brukar tänka tillbaka på den tiden då jag började med detta då jag och Stig for runt och vi var alltid själva i rasen *s*
Nåja åter tillbaka för att packa.....ha en trevlig helg mina vänner och ovänner! =)

Möte

Idag har jag varit på ett möte i byn där jag sitter som ordförande, mötet gick jätte bra och vi löste en massa problem som jag kände lite oro över men nu är allt avklarat tack och lov.
Annars så har jag idag inte gjort så mkt mer än umgåtts med mina små barn som varit på ett strålande humör båda två, vi har myst och busat på som bara den och det är så härligt när det kommer sånna dagar då dom inte bara bråkar och då vill man ta vara på den dagen och vara med dom så tvätten fick vänta till en annan dag.
Hundarna då, jo dom sköter sig bra, har inte släppt ihop Gotte och Tuke än för det är fortfarande lite irriterat mellan dom 2.
Här kommer lite bilder på Tuke, har ju inte hunnit fota han så mkt...







Ja det är väl dom bilder jag har på gossen än så länge.
Imorgon kommer anticimex för att göra en besiktning på huset då vi tecknat en ny försäkring, denna bjuder dom visst på första året.....men nu blir det sängen för denna dam så jag orkar upp och rengöra sunt golvbrunnarna vi har och tömma skåpet under diskbänken då dom skall kolla våra stammar, dom är ju nya för vi bytte dom då vi flyttade in i huset....men nu sovaaa-----

puhuu

Oj vad jag känner mig trött, jag vet inte varför för jag sover bra om nätterna nu faktiskt.
Teos finger har läkt ihop jätte fint och det syns inte mkt av såret nu.
Förra veckan var så jobbig då jag hade fullt upp med allt, jobbade ju först fredag till tisdag och sen på tisdag kväll hoppade jag ju på tåget för att  fara ner till Stockholm och hämta Tuck Tuck, jag hade ju bokat en liggplats för jag tänkte att jag kommer nog vara trött som den efter denna jobbarhelg och det var jag, satt bara upp i tåget en stund innan jag hoppade upp på mellan britsen för att sova, där inne låg det ju andra och sov såjag plockade försiktigt fram min bok för att läsa den en stund, orkade inte läsa så länge innan jag lade bort boken för att sova men kupén var ju så varm så jag vaknade ie ett i ett, så förblev det ända fram till efter 04,00 då jag som somnade av utav trötthet. Klev så upp kl 08,00 för vi skulle ju vara framme kl 10 och då kom min kära bror för att möta upp mig på perrongen. Därifrån så for vi direkt för att ralla i butiker, det är så bra då bror min har bil så färdas man ju rejält fort så vi hann med massor av butiker och jag hann spendera en massa pengar på kläder till barnen och ett par svarta byxor till mig själv då mina andra byxor blitt för stora!! Hade ju köpt ett par jätte fina ena för att han på utställningar men dom ser inte ut bra nu. vida som bara den men jag hittade ett par kanon sköna finbyxor tyvärr inte av lite glansigare tyg heller då det är så behändigt då man har hund att bara borsta av allt hår men men, det får vara så här nu.
Efter vi rallat en bra stund så skulle vi så hämta upp Tuke, mötte upp Anna på IKEA parkeringen och väl där så pratade vi på en stund, Tuke var ju så fin så fin och jag blev så nöjd =)
Efter vi plockat upp honom så fortsatte vi att ralla, for in på en djuraffär för att köpa ett koppel i läder då jag tycker att det är mkt bättre och inte glider i näven och så köpte jag han ett stryphalsband i tyg och han blev så fin lilla gubben, han tydde då sig till mig på en gång och det är ju skönt att kemin stämmer då man köper en äldre hund så där.
Sen for vi och åt och det började vara dax för mig att dra mig tll perrongen igen för att hoppa på tåget hem 18,15
Fullt i folk var det på tåget, alla skulle upp till Norrland för att åka skidor så den natten blev det inte mkt sova, jag nickade till ett par gånger bara och när vi så var framme i Bastu kom Peder och mötte upp mig på stationen så jag skulle slippa bära med mig allt jag hade handlat + hunden+ buren.....hemmåt for vi och sen i säng ett par timmar innan barnen vaknade.
På kvällen var vi bjudna till en god arbetskompis på påskbuffé, gott som den var det men jag kände mig så osocial då jag var trött att fy, så jag sade när jag träffade honom igen att detta måste vi göra om då jag är piggare. Barnen hann bli rejält trötta dom med innan vi var hemma och alla stöp vi i säng =)
Helgen gick åt till att vara på isen och pimpla, en och annan fisk blev det och hundarna fick sej ordentligt med motion och luft då vi kom hem vid 17,30 båda dagarna, en elak förkylning hoppade på mig på lördagsmorgon med ont i huvudet+ halsen. Men jag trotsade denna och for ut ändå för vädret var ju kanon! Fredag var vi ju så tll Piteå på en inoff utställning, där Dagny placerade sig efter Carros Sigrid och Neil blev BIM(bäst i motsatt kön) Sigrid löpte linan ut och blev BIS VALP 1! Så ett stort GRATTIS till henne.
Denna helg jobbar jag och nästa skall jag till syrran och hälsa på, då blir det till att ställa 3 hundar då det turades att det var en inoff i klaix under Söndagen. =) Helgen därpå är det terrierklubbens utställning och helgen därpå en inoff i Öjebyn, och samma helg även en inoff i Boliden vilket jag anmält mina 3 hundar till =) Öjebyn får jag se om jag skickar med Tuke med Carro eller om han får vara hemma och ladda för Piteå helgen därpå, nu är det som mkt utställningar men det är ju så här på sommaren....går ju som nite vara på utställnigar under vintern så man helst vill sitta ute så klart. Och det är ju lättare att vara utomhus.....nåja jag hade inge mer att skriva i denna stund....jag är trött.....*S*

sår











Bilder först, Teo har idag skurit sig i sitt finger, jag satt i telefon och Teo kom och visade sina händer till mig, jag höll å svimma för blod är inte så trevligt att se och är det mina egna barn så blir det ännu mera läskigt, jag skickade en bild på Teos finger till Peder och han ringde upp i en gång för att höra vad han skurit sig på och det är en trasig tallrik. Peder ringde farfar som kom hit för att hjälpa till, TACK farfar för hjälpen.
Sen var det bara bada up barnen och stuva i säng dom för att göra sig i ordning för min tågresa till Sthlm....ska bara duscha ochsen är jag klar för avfärd.
Dom andra bilderna under finger bilderna var så söta då bror ligger på sin syster..visst e dom söta..?
Nä nu blir det duschen och sen i väg.....ha de gott!

Statt

Ja då har denna helg passerat, fort gickdet med men det är inte så konstigt då man jobbat hela helgen, började på fredag kl 15 och slutade på lördag 15,30 for hem och så hade jag 2 barnvakter här för Peder hade åkt med Tova till stan för att se bio, Pettson och Findus såg dom. Vi lagade mat och hade sen myskväll, tittade på robinsson och sen skickade Carro mig ett mess och undrade om vi inte skulle ta och gå ut på statt i skellefteå, ja hon hade ju planterat detta i mig redan då hon for härifrån efter hon suttit barnvakt, sagt och gjort så bestämde vi oss för att fara ut...jag gjorde mig i ordning och hoppade in i lillbilen och iväg till Forsbacka, väl där satt vi och surrade på och drack vin, Daniel låg och softade i soffan...sent om sider så for vi då til statt och där var  det kö då vi kom..även vi fick köa för att få oss in.....in och direkt till baren för en drink och fan vad gott det var! Sen ut på dansgolvet och dansa lite disco...kul som stryk hade vi...efter detta dansande så stängde dom ju då kl var 02 så vi lullade iväg på MAX för att äta en hamburgare, gott var det med efter att vi köat hur länge som helst....sen hemmåt...kl var 04,00 då jag var hemma så jag stöp i säng, hur ofta är man vaken den tiden då?? Aldrig...*S*
På morron kom så barnen in och var glada i hågen, mamma var ju trött och ville sova....inge bakis men trött....nåja klev upp iaf och vi åt frukost, Peder skulle ut och prova sin fruktskoter som han fått igång, Ja Tova kallar hansknallgröna Artic för fruktskotern....vi fikade lite frukost och klädde på oss för att gå ut, jag bestämde mig för att ta barnen med mig på en skoter tur och så blev det, Peder följde med så han tog Tova på sin skoter  och jag hade Teo på Lynxen...ut och köra och det var såååå skönt!
Efter att vi varit ute en bra stund så kom i hem, Peder fick sig lite att fixa med sin skoter och jag tog Tova och for en halvlång sväng till, efter vi så kom hem så ville barnen åka bob och mamma skulle dra så då gick vi över till Jossan för att titta på hästarna...därifrån bled det bråttom då klockan hunnit passera 14 och jag skulle börja jobba kl 15 så det var bara hem och i duschen och iväg på jobbet.
Så idag kl 10,30 slutade jag jobba trött som bara den så det blev till att vila på soffan en stundm barnen var på dagis. Sen blev det till att hämta dom och äta middag som bestod av plättar...Tova blev glad ja även Teo.
När vi så stökat bort middagen så målade vi påsk kort för att skicka till mormor och morfar, barnen började bli trötta så dom ville gå i säng....sagt och gjort upp och söva dom små.....nu är det lugnt och skönt här hemma och jag håller på att göra middagen för i morrn som blir kyckling gryta.....i morrn jobbar jag 8-16,30 och sen ska jag ju till Stockholm för att hämta Tuke så kl 22,46 far mittt tåg....tur jag tog liggplats så att jag får sovaaaaa....*S*
Nu har jag just varit ut till glassbilen och köpt lite glass...skall göra klart middagen och sen tror jag det blir sängen så kanske man inte är så trött i morrn.....over and out


BVC och Barnmottagningen

Idag hade jag och barnen en hektisk dag, kl 09,00 skulle i vara i Norsjö på BVC för att Teo skulle få sin 18 mpnaders spruta och vägas/mätas och dom gör små koller på vad han kan, Teo var så duktig med alla kroppsdelar att han fick rent av beröm pga att han kunde så många, rita kunde han åxå med båda händer *S* sen skulle han bygga med klossar och det gick som en dans.
Sen skulle han vägas och mätas och killen är nui 85,5 cm och väger 13,7 kg! Stora killen min.
Efter detta skulle dom ju ge han vaccinet men läkaren läste Teos journal och bestämde sig för att hon inte vågade ge honom detta vaccin för att vi skulle lix på barn så då skulle dom få göra detta där, så med vaccinet med oss så hoppade vi i bilen och satte av mot Skellefteå. Väl framme där så for vi och tanka upp volvon, sen på expert för att hämta ut min telefon som var klar äntligen och sen på barn, doktor Tomas tyckte att Teo såg väldigt frisk och pigg ut och det är han för han är så busig som bara den,. klättrar och håller på med massor av bus, vilket är ett friskhetstecken men åxå lite jobbigt för oss föräldrar. Vad som blev bestämt var att Teo ska fortsätta med sin kortison hela sommaren fram till i höst, han får INTE börja äta annan frukt än banan och melon  och sen till höste skall vi till barn igen för att provocera fram detta på honom och se om dwet har gått om eller om han fortfarande är allergisk, denna gång ska dom provocera även med pencillin som han åxå kanske är allergisk mot.....så då får vi se, läkaren tyckte att Teo har varit så mkt sjuk nu att vi låter kroppen vila och må bra i ett halvår innan man utsätter honom för det han inte tål vilket jag tyckte lät helt okej. Jag är verkligen SUPER nöjd med denna läkare som ringer och hör hur det är med Teo lite då och då, han sade att det är bara ni hör av er om det blir nått  med Teo innan dess. Sen kom det in en sköterska som skulle ge han viaccinet och Tova fick blåsa såpbubblor så att lillebror skulle bli distraherad och inte tänka på sprutan, efter detta som gick så bra så bjöd dom båda barnen på glass och så fick vi sitta i vänt rummet i en timme efteråt för att vara på den säkra sidan så att Teo inte skulle börja svälla eller reagera på annat vis vilket han inte gjorde tack och lov.
Sen for vi på krysset och åt varsin lite hammis och sen hem. Nu väntar vi på att maten ska bli klar, det blir kotletter i ugnen med sambalolek...gott gott...

RSS 2.0