fortfarande Happis

Vi är fortfarande kvar i Happis, har inte bestämt mig när jag ska åka hem än om det blir i morrn eller om det blir på torsdag, det är roligt att vara här synd bara att Sussu och Micke jobbar men mamma är ju här med mig och barnen och det är ju roligt så får man surra med henne. Idag har vi inte gjort så mkt mer än att jag har dammsugat här inne och sen har jag städat bilen litegrann, det dras ju in massor med grus och allt annat skräp under sommaren så nu har jag tagit bort det mesta iaf. Igårkväll var jag och mamma med barnen till Finland och handlade lite, köpte lite kläder på rean till barnen och så lite öl så klart.....ALLT till oss....*eller hur farfar*
Sussu slutar kl 16 idag så hon kommer hem snart.
Nu ska jag cykla en sväng med Tuke för han är full i energi....

Haparnada

Ja nu ahr vi varit i Happis i några dagar och det är så trevligt så trevligt, vi har varit till stugan som ligger vid havet en svöng med och barnen har badat i havet, vattnet var inte så kallt faktiskt som jag hade trott. Bilder kommer när jagväl fått mig hem vilket jag inte vet vilken dag det blir men mitt på veckan iaf kanske. Måste hem och betala mina räkningar så dom inte blir så sena så att man hinner få någon påminnelse för det är ju onödigt att måsta betala avgift för det.
Idag har vi varit ute hela dagen och barnen har lekt och badat i poolen hela dan, samt lekt i sandlådan, mamma och paapa kom hit med fast nu har pappa farit hem för han har så ont i ryggen efter en olycka då han ramlade ner från en stege som gled och i morrn skall han fara och jobba och mamma skall vara barnvakt till Samantha i veckan.
Igår drack jag och Sussu lite vin då Micke farit till lappträsk för att basta och ta sig nån öl, vi hade det så trevligt så trevligt att ojoj.
Igår var vi även på IKEA där jag kpte nya kaffekoppar och 2 nya lampor till Teos nya rum, nu ska jag bara köpa en tapet så det blir en fodvägg så rummet får lite liv. Måste göra klart barnens rum innan jag börjar jobba igen för sen har man så lite tid till detta och man är så trött så trött efter jobbet.
Idag har jag varit en tvärsväng till stan igen och köpte badmintonset så vi ska ha en match här bara det börjar blåsa lite mindre, passade även på att köpa Teo en grävmasin till sandlådan så får vi se om han kan gräva med den eller om det är Tova som jobbar mest med den. Köpte även en sommarpresent till Sussu och Micke som blev dynor till deras stolar ute för dom hade inga, hade tur att det var ju värsta rean på JYSK =)
Tuke har varit till Gällivare med Carina och Mats i helgen och det har då gått bra, 2 bästa juniorhane tror jag han blev. Jag får uppdatera sen då jag fått tag i hans kritik lapp.
Men nu ska jag hitta på nått att göra dom flesta ligger i soffan och softar och snart ska barnen i säng så det blir lite lugn och ro här och man kan umgås med dom vuxna....tjao så länge

besiktning

Besiktiningen gick bra faktiskt med lill´n, det var bara en spindel led höger som måste bytas och that´s it!
Jo det var ett litet hål i avgassystemet med men det blev bara bra att veta....så jag är nöjd!
Så nu ska jag ta och packa och sen blir det till att börja rulla mot Haparanda Kommun! Jätte roligt!
Kram banan

badpool

Idagt plockade jag fram poolen till barnen och oj vad dom har badat mycket, in och ut ur poolen hela dagen. Teo tyckte det var så roligt att bada och sen på studsmattan och hoppa och i badet igen...har tagit bilder så dom kommer sen. Imorrn åker vi till Haparanda till syster och hennes familj =) Ska bli så roligt att se lilla Samantha som säkert har vuxit och blitt stora damen.
Idag har jag bara legat ute i solen och gjort inget, jo jag har vattnat alla plantor och sen har jag nu i kväll strykt en massa kläder och tvätat har jag ju som gjort i 2 dagar nu,
I morrn bitti ska jag besikta >Renaulten få se vad dom säger om den lille bilen, går den igenom eller blir det ombesiktning?? Den stora frågan, återkommer med svaret i morrn.
Nu blir det dusch och sen sängen så jag orkar upp för jag ska vara i Norsjä kl 7,50! *pust-*
Jo Jenny har duschat upp Dsagny idag då hon nu var så skitig så skitig och hennes päls är ju i massor, och nu när hon är nybadad så reser sig all päls upp så hon ser verkligen rolig ut....*S*

Nåja go´natt

första doppet

Igår så var det ganska varmt väder tack och lov, jag hade varit ute och börjat måla i rastgården hundarnas "lävägg", den hade jag grundat ett varv och sen skulle jag måla gult som hundhuset är så det skulle passa ihop bra med varann, fint blev det iaf. Sen tog jag mig för att jag skulle olja in trallen uppe på våran balkong, sagt och gjort så gick jag upp och började men så kom Peder på den idén att ta ner dom där för dom är i lagoma bitar och blåsa av dom med högtrycken och sen få arbeta i normal höjd så fick det bli, upp med traktorskopan och ner med trallen, och börja olja in...träet var så himlans torrt att det sade bara slurp....efter att jag gjort detta så for jag och Jossan iväg på en lång promme blev det lite ofrivilligt, vädret var ju kanon och hundarna var så glada över att få springa lösa i skogen och sen när vi så kom fram till stranden så flög Tuke i vattnet för han gick nog varm, Dagny behövde lite hjälp på traven så Jossan hjälpte henne ut i vattnen och Dagny var så  söt fö innan hon ens hade tagit i vattnet så gick hennes ben i simtag...*s*
Sen hem och äta middag vilket blev grillad kycklingfilé och ris med currysås till och vitlöksbröd.....det var gott.
Efter middagen så for vi med barnen till stranden där hundarna fått bada och oj vad Teo tyckte det var skoj, han skrek av iver och Tova med så klart och vattnet var ju trots allt lite kallt åxå...**S* sen hem och i badkaret för att få värmen och lägga i säng dom små efter det så gick jag ut igen och började skrapa på bron vid köksingången...oj vad det inte är skoj.....men jag kämpade tappert på tills strax baki 22 för 22,30 skulle så mitt efterlängtade program Kendra börja på kanal E så in i duschen och i säng för att se detta.....kan säga att programmet var kanon bra....
Här bilder från badet då barnen fick simma



Här en bild då Teo dyker...*S*





Och så här ser det ut vid sjön.....


Ja det var ju några dagar sen så flög batman förbi här hos oss, han mellanlandade i Bastu och bildbevis kommer här...



Idag har min dag fortsatt med en massa skrapning och så har jag oljat in tralln igen en andra sväng, fast idag hade jag hjälp med det för Jenny kom ut och ville olja och det var ju bra.
Forstatte med skrapningen runt kökingångsdörren och ett runt fönster som vi har där, sen på framsidan runt stora farstukvisten och upp på balkongen då, fick då så ont i händerna att uschjamej, Peder for till stan för att köpa tryckinpregnerat för att säta på sandlådan som han har byggt till barnen och sen skulle han köpa mer olja och penslar. Nu snart så blir det sängen för mig fast först en dusch och i morrn fortsätter skrapandet som aldrig tar slut...vi ska ju måla om huset någongång med och jag kan säga det att det är en hel del att skrapa vill jag lova och fönster har vi 26 st av i detta hus och då har jag inte räknat med källarfönsterna....så det räcker till.....
Ja den som vill frivilligt komma och skrapa är VARMT VÄLKOMMEN!
Nu gó´nat!

Midsommar

Jag vill önska alla en TREVLIG MIDSOMMAR!

beställning

Idag har jag beställt lite grejs, först på Vistapring så beställde jag 3 st t-shirts med mitt kennelnamn på och adresser  mm sen en långärmad med likadan texa, sen blev jag sugen då jag gick in på Häromi och där beställde jag ett antiskall halsband till hundarna och 3 olika hundschampon och ett flexikoppel och ett spray som man kan spraya på hunden innan den sak upp i ringen =) Nu längtar man till det kommer.
Annars har här inte hänt mkt, har haft en 7 jävla värk i ryggen pga allt det jag gjorde igår, har bara varit ut i skogen men alla hundar och that´s it!
Lekt med barnen och inget mer, blev till och med rester till middag vilket iofs var bra så blev dom uppätna i stället för kastade.
Nu ska jag hitta sängen....är trött som den.....i morrn blir det till att fara på stan en sväng för att inhandla lite färg mm....go´natt

Första semester dagen!

Ja det är ju min första semesterdag idag och jag har väl inte gjort nått annat än varit på en promme med Gotte i skogen. Det blåser kallt idag och är inte mer än 10 grader varmt, man kan ju inte tr att det är midsommar till helgen iaf och som det såg ut på väderprognosen så verkar det bli regn hela helgen och det låter ju inte så roligt.
I helgen har jag och Tova varit till Vännäs på en 2 dagars utställning, med oss hade vi Tuke och så kom Nova med Mia och Michelle upp från Gnarp, vi sov i husvagn hela helgen och hade inte så tur med vädret men det kunde ha varit värre för på lördag då hade vi tack och lov uppehåll, men på söndag så började det små skvittra regn så vi kom till ringen, Jack russells var som första ras ut i ringen och Carro skulle först upp med Sigge Pitt och blev BIM valp! Grattis Carro och Sigge! Sen var det Tuke och han lyckades så bra att han blev 3 bästa hane av alla hanar! =) Till sist var det så gamm Nova som skulle ut och där placerade vi oss som 2 bästa tik med Ck så vi skulle tävla vidare i konkurrensen, väl där så blev hon palcerad som 3 bästa tik efter 2 championtikar så med andra ord så fick jag ett andra CERT på Nova! Nu behöver jag bara ett CERT till och då blir hon svenskt utställnings champion.....så nu blir det till att jaga det sista certet. Mer om denna utställning och för kritiken på hundarna kan ni läsa på www.jackmoon.zoomin.se
Sen har ju myggen börjat komma och med detta följer ju Tovas allergi mot dom elakingarna, jag hade hoppats och trott att hennes överkänslighet skulle växa bort med åldern men än verkar det inte så, hon fick sig et myggbett på låret och efter en liten stund såg hon ut så här,....



Även Teo Hjalmar Lancelot är känslig mot mygg har vi upptäck då han blev biten i ansiktet och det svall upp rejält på stackaren.....
Annars så händer här inte så mkt.....skall fara upp mot Happis till veckan och som det ser ut nu så blir det på torsdag till veckan då jag först måste besikta lill Renaulten innan jag far och jag har tid kl 07,50 i Norsjä denna dag för Peder ville ha en bil hemma så att han fick sig iväg om han skulle behöva det.
Nä nu blir det till att ta det lugnt och fundera ut nån middag...plättar kanske för jag har rätt så mkt mjälk som håller på att gå ur datum....tjing tjong....

Nu alla vänner och ovänner!

Nu i kväll har jag gjort mitt sista pass på jobbet och med detta inforemrar jag er alla om att nu har jag ¤ veckors SEMESTER!!!!!! yiiiiii!!!!!!!!!!!!!
Jag ska njuta och bara vara, umgås med mina tokiga barn och hundar, gå på utställningar och försöka vara en bra sambo!!!
Men nu ska jag i säng för i morrn har jag massor att göra då jag och Tova drar till Vännäs, jag har oryckt Tuke och obadat honom.....så go´natt!

Jag är irriterad

på mina barn, ja det är fan säkert.....jag får inte ha kvar något fint utan dom förstör och sätter sönder ta mig fan allt.....jag hade fått en jätte fin lykta av mamma sist dom var hit och den hann jag aldig ens elda i förrän ett av barnen hade krossat glaset på den, nu i kväll skulle Tova prompt lyfta i min fina svan som jag har som prydnad i trädgården och så släpper hon bara ner den och den går sönder i 3 bitar.....*satan* jag blir så jävla irriterad på att inget som jag har köpt eller fått får vara i fred utan att ungarna skall vara där och förstöra det. Ibland längtar man massor till att barnen ska växa fort så dom flyttar hemifrån faktiskt!! Just nu är en sån dag.....

Annars så har jag idag varit över till min goda granne och tårta för hon fyllde år igår men då hon jobbade hela dagen och kvällen så skulle hon fira idag i stället, tårtan var super god eller båda tårtorna var jätte goda! *mums*

2 pass kvar innan man har semester och som det verkar nu så gruvar man sig ju att vara hemma med dessa huliganer till barn man har.....oj vad jag ska få vara arg mången gång då dom är lediga från dagis,......huvvva vill inte ens tänka på det....

Till helgen blir det roligt då jag och Tova (hoppas hon håller sig i skinnet) åker till Vännäs för att bo i husvagn med gott sällskap och sen är det utställning både lördag och söndag.....ska bli roligt 30 och 33 russlar är anmälda....

spårningen klar

Hela familjen for vi ju då ut för att låta Gotte spåra, men först hade han ju fått följa Peder och Tova ut i skogen där det finns ett sandgryt Gotte hade inte backat tydligen utan varit ner och snusat i grytet, tyvärr var det ingen aktivitet i grytet så det var rätt ointressant för Gotte men mer intressant att spåra, denna gång så var han inte lika på faktiskt och det kan ha att göra med att marken var mer risig och kuperad det var väl svårare för honom att snusa sig till men men han klarade detta galant, han var så duktig så duktig, hittade klöven men ville inte bära den hur jag än försökte men när vi väl kom hem på gården så ville han gärna stoltsera med den lite....vilket han fick.
Nu ska jag lägga mig för att sova, jag har ju natten på jobbet och har min sovtid nu så det är väl bäst att lägga i kull sig så man är något så där pigg i morrn när man kliver upp....

Gonatt!

spårning

Idag har jag och Teo varit ut i skogen och lagt ett blodspår som Gotte sen ska få gå, det måste ju ligga ett tag så klart. Sen har vi uppe våran fina flagga  för det är ju seriges nationalag idag!!!!!
Nu blir det till att fika lite och sen gå spår och sen jobb...slutar i morrn kl 15,30 och börjar kl 15 idag...så ett dygn blir jag borta....men snart har jag semester....yiiii....byeeeee

vetten

Idag har jag varit med Dagny till veterinären, hon skulle ju dra sin ena hörntand som hon har en för mkt av, lite roligt det där till och med Vera skrattade och sade att är det inte för lite tänder så är det för mkt tänder *ASG* Jag började så kalrt gapsratta jag med då jag varit in med Eskil som hade för lite tänder och jag var tvungen att sälja honom, och nu hade Dagny en tand för mkt som var tvungen att dras....ja så kan det bli, sen så besiktade jag Neil för han skulle ju säljas, besiktningen gick UA!!! Veterinären sade till köparna att dom kommer att få sig en ordentligt fin hund och att jag är så duktig med hundarn, Vera tyckte jag hade uppfostrat honom väl???! *s* jaja...vi tycker lite olika alla människor...sen for vi då iaf för att hämta upp ett batteri till farfar och sen drog jag och Tova in på COOP där vi skulle hitta ett par sandar´ler till Teo och så skulleh na få sig en elmotorcykel hade jag bestämt. Sagt och gjort så lastade vi in en motorcykel till Teo och vi hittade sandaler i rätt storlek, Tova hittade sig ett par väldigt rosa sandaler som hon bara skulle ha och ett par foppa tofflor vilket hon åxå lastade in i sin vagn.
Idag har farfar varit och slaktat upp en ko så jag har fått tag i blod vilket betyder att nu kan jag spåra med hundarna....så i morrn kommer jag att fara och l'gga spår och sen skall jag spåra med Gotte och kanske Tuke, i morrn kommer förövrigt en och skall till på Gotte, Peder är inte glad då Gotte är lite hans ögonsten men jag tycker det är så jobbigt så han och Tuke inte går ihop och sen att jag inte kan ställa honom så men jag hade ju tänkt spåra med honom då han tycker att detta är så roligt och passar honom alldeles utmärkt, Sen får jag se om Tuke skall iväg och titta in i ett sandgryt, beror på tiden, för jag ska jobba i morrn kl 15.
Nu ska jag lägga mig på soffan och se tv en stund, jag tror att Peder har somnat där uppe med barna för han har inte kommit ner än.....så go´natt på ji!

Som vanligt

Här händer det ju inte så himlans mkt så därför blir det inte så mkt bloggat heller, jag klippte mitt hår iaf och det blev väldigt kort, kortare än förra gången...men jag blev nöjd man kanske klarar sig till efter sommaren nu så att man inte behöver klippa sig på hela sommaren.
Vi har fått 2 nya kollergor på jobbet, verkar vara kanon duktiga människor, ja en vet jag iaf att hon är helt otrolig den andra verkar åxå mkt bra så det blir nog bra, i morrn skall jag som fackli represetant sitta med i en intervju på kommunen då vi behöver en ny chef då våran chef skall till att valpa i augusti....ska bli skojj att se vad som kommer ut där men jag tror på en liten kille....=)
Annars då...idag har jag städat hemma, fick rycka ut och jobba 2 timmar xtra på jobet då barnen till hon som jobbade hade blivit sjuka så hon var tvungen fara och hämta dom på dagis, sen har jag staplat lite ved i mån om vad ryggen orkar, badat barnen har jag åxå gjort. Apropå barnen så har dom idag varit väldigt gnälliga och griniga...och till råga på allt så slår Tova igen ytterdörren på Teos lilla fot så han fick ju hur ont som helst, lilltån och ringtån blev blåa och under foten blev han åxå blå, hade väldigt beslutsångest om jag skulle åka in med honom till akuten men farfar var hit en sväng och tittade och vi sade båda två att man kanske avvaktar tills i morrn och ser hur den ser ut då....han haltade sig fram och hade väldigt ont så mamma har ju nu lindat om lila foten så att han skulle få stöd på den....lilla gubben min.
Jenny har varit på dåligt humör med då Tuke hunnit smita upp under dagen och gått in på hennes rum och ätit upp hennes fotboll, ja han hade härjat på helt galet där inne då det var andra små grejjs som blivit förstörda så nu vill hon ha en hasp till sitt rum...*s*

Här kommer bilder på våran Teo som blev stora killen då mamma tog fram hundtrimmern, han blev så otroligt söt..efter dessa klipp bilder så är han trött som den, vci satt och åt glass en dag och han blev så trött, ja bilderna får tala för sig själva....*S* Gull ungen min...



















RSS 2.0