Ny dag nya utmaningar

Som rubriken lyder...vaknade pigg och utvilad idag, skönt var det som den =) tur man gick i säng i tid igår...
Igår var barnen gräsliga, tack och lov är dom på ett kanon bra humör idag.....än iaf...*S*
Har väl inte hänt så mkt idag förrutom att Nova har än en gång varit på Gottfrid lite för hårt tycker jag, har ingen aning om hur jag ska bära mig åt med henne.....om jag skulle ha satt henne på foder tills vidare, hon är så hård så hård, och jag tycker att hon skulle vara mkt mer försiktig med valpen för han är ju trots allt en valp bara...men hon tar i så han får små sår..=( skriker som den och idag höll hon rent av fast han så han kissade ner sig....hon är så vaktig om allt gott som finns på bordet som hon inte har nått att göra med, nu hade Tova lämnat en rostad macka där och det var väl därför som hon sade ifrån då...och på renaste jätte skarpen....hon var väl rädd att han skulle få tag i mackan innnan henne trots att han inte har en endaste skuggan av en chans till de....
Usch det är så jobbigt.....måste prata med lite folk om råd och tips.....

Då har snart denna dag gått och blivit till kväll, Nova har fått ha munkorg på sig, det tycker hon inte riktigt är så skoj, men hon har ju inget val...sköter man inte käften så...*S*
Tog lite bilder på hundarna då dom var ute i morse en sväng, då alla var överrens....
    
    

Jaja, nu ska jag vänta tills Jenny kommer hem från skolan och sen ska jag på affären och sätta upp en lapp om godisregn, och hämta godiset...*S*
Återkommer senare i kväll......


ungar som bråkar och lever om....

Mina ungar är bara så jäkla gräsliga med jämna mellan rum at fy fan, dom bråkar och skriker och slåss och är aldrig överrens, och jag blir så jävla less att ni anar inte.
Jag längtar så otroligt mycket tills jag får börja komma mig ut och JOBBA!!!!! JAG VILL INTE VARA HEMMA MED BARN MER!!!!! JAG ÄR LESSSSS!!!!!! Tänk om man hade en sambo som kunde vara föräldra ledig nån dag i alla fall så jag fick komma mej ut och göra nått, men icke det inte, karlars jobb går ALLTID före?? Av någon konstig anledning, man själv kämpar på med en låg föräldrapenning som inte går ihop medräkningarn, nä nu ska jag börja ta ut max föräldra pening så dagarna tar fort slut så har man inget val än att börja söka jobb! (positivt tänkade eller hur?)
Om ändå mamma vore i närheten så man fick hjälp av henne nu när Teo fortfarande är för liten för att börja på dagis så att man fick jobba litegrann.....
Som föräldra ledig så blir man med så jävla mkt jobb...man ska städa, tvätta, plocka bort, städa toaletter dammsuga, skura golv, vika tvätt, handla mat hämta in posten, planera mat, vattna blommor, byta gardiner, man ska baka, vara ute med barnen, läsa sagor, byta blöjor, man ska veta var allt finns för alla i familjen....ja och det finns hur mkt mer som helst att göra....så JAG VILL BÖRJA JOBBA!
Äntligen har jag fått i säng alla 3 ungarna, dom höll på och var på varann hela tiden och jag brann av och skickade i säng varendaste en.....och nu sitter jag här och är helt trött i skallen av allt jävla bråk och skrik....så det blir sängen alldeles snart.....

*pust* *suck* *stön*

valp hämtad/+utställning

Nu har denna helg passerat, gick snabbt som vanligt, fredag så städade jag på lite grann, vill inte tok städa för då far ju ryggen handlöst...Peder kom hem från jobbet och vi kasdade ossi bilen för att fara till stan, vi skulle köpa lille valpen en bur+ handla och sen då hämta valpen, ja middag blev det ju i stan åxå =) skräpmat..så klart..*S*
Efet vi gjort allt så for vi då på campingen för att hämta lille GOTTFRID som han nog med all sannorlighet kommer att heta då han lyssnar på Gotte...=) Han kommer som ett skott när man ropar på honom...lätt lärd är han, hoppas det går lika lätt att lära honom gå i utställningskopplet och att stå!
När vi kom hem med knyttet så blev våra hundar här hemma helt till sej, Nova stressade upp sej så in i norden att när Gotte gick fram och tog ett ben som låg på golvet så gick Nova fram och bet honom över skallen =( Åh vad jag blev besviken på Nova-.....inte ska man ta i så hårt mot en valp, men hon ÄR en hård brud!
Här lite bilder på våran lille familjetillskott...
   
Tog bilder på Teo i fredags då han var rätt tuff när vi skulle till stan...=)
  

Sen var det ju lördagen, jag sov väl inte så fantastiskt bra faktisk pga valpen då, man ville ju som höra att han sov och inte var lessen nere...men han var så duktig så duktig, när vi lsäckte lampan och gick upp, Nova och Ralf var i sina burar så tittade jag till Gotte och han bara kikade runt en liten stund och sen gick han in i sin egen bur...=) duktig lilla killen! =)
Utställningen då, jo Jack russell skulle inte ställas förrän vid 12,30-13 snåret hade vi räknat ut, vaccinationskontrollen skullle göras innan kl 11,30 så det var bar sätta igång ochj göra sig i ordning. Jag sen som vanligt..*S* men jag var då på plats i tid iaf, just innan halv, fast dom stod då där betydligt längre...jag gick in för att kolla läget och se hur många hundar som var dömda redan och tja, det var ju inte många....Summa sumarum så fick vi våra hundar dömde 14,30-15,00!!!! Nova skötte sig jätte bra i vanlig ordning, hon tävlade ju i öppenklass....hon placerade sig 3 bästa tik med ett CK!!! =) Jag är jätte nöjd, sen i kokuransen så placerade hon sig på reserv = 5 bästa tik då.
Efter utställningen så kom då Carina och Mats till oss och vi åt tacos, gott var det, tog oss lite vin och surrade på ett tag, såg körslaget och min favvo BROLLE fick vara kvar =)
Sen börajde en film och vi alla blev så trötta så....det blev en relativt tidig kväll....*s* man hade varit laddad hela helgen för allt men trötheten kom i fatt när man slappnade av....
Söndag skulle Kalixborna hem, innan dom hunnit iväg så kom Peders faster förbi, innan hon hann hem så kom svärmor hit, efter hon farit så gich jag ut med alla hundarna och barne, gjode ett skit jobb, plockade hundbajs..*S* efter vi kommit in så kom Peder syster Carola och hennes sambo Daniel för bi så det blev en hel del kaffe denna dag,...sen blev vi bjudan på middag hos svärmor och efter  vi ätit så for vi hem och då kom tröttheten igen...*S* det blev en tidig kväll igen...*s*

Idag vaknade vi pigga och utviolade, dagens projekt kommer att bli, dammsuga (det kommer in så jävla mkt grus att jag blir GAAAAAALEEEEEN!!!!) *s* Sen kanske jag tar i tu med den satans tvätten som aldrig tar slut....sen ska jag skriva ut affischer om ett godisregn jag ordnat via samhällsrådet som ska vara på Valborg....måste sen gå ut på byn och sätta ut dom...=)
Tog bild på Teo idag då han satt i gåstolen, han har blivit en klippa på att gå med den, hjan drar runt som en virvelvind med den, och han är ju så söt...
image468

image469

Ja det var den helgen.......

VALP HÄMTAR DAGEEEEEN!!!

Ikväll ska vi till stan och hämta valpen, oj vad jag längtar! Tänk det är som man längtade till julafton när man var barn!! Hur ur löjligt som helst men det är samma känsla *s*
Idag har man fått föräldrapenningen och den försvinner när man har betalat alla räkningar, för jag vet inte vad, men jag har MASSOR MASSOR av räkningar! =(  Det är så jäkla tråkigt när man har så mkt...måste kolla in mina utgifter och se om man kan sanera nått...ska gå ur min bokklubb iaf men jag har då inte beställt nå böcker heller så det är de då inte...*S*
Nu ska jag ta och dammsuga och fixa det sista här hemma, ska städa sovrummet idag med hade jag tänkt....dammtorkningen får vara denna vecka, vi skaj u ha så mkt främmen så det komemr bara bli mer damm..visst är det så man ska tänka?? *S*
Nåja, uppdaterar och sätter ut bilder senare i kväll på gulle plutten min....

VÅREN är här!!!!

Det ser man när hundarna betar gräs, det är första vårtecknet *S*
  

Det är som så otroligt med all denna vår för mot vårat hus växer sånna här fina blommor där snön har tinat bort, och tittr man sen mot resten av tomten mot våran skog så ser det ut lite annars...=)
  

Och gården på framsidan är ju så härlig med all dess vatten och sörja, det är så trevlig när man badat upp hundarna så dom är vita och fina och när man släpper ut dom för första gången efter badet så drar dom ett race i detta....
 
Sen passade jag på att fota vårat hus lite och man blir så jäkla irriterad på dessa FRIDLYSTA hackspettar som får härja vilt, titta vad dom gör mot vårat hus!!!

På andra kort galveln ser det likadant ut....*pust*
Tog lite bilder på jyckarna när dom var ute och gnagde på en kvist som ramlat ner från våran otroligt gamla fula björk som jag skulle vilja eliminera från gården, ja det är inte bar den jag skulle vilja ha bort uten vi har några till träd som skulle ha varit ner sågade...
   

Annars har det iväl inte hänt så mkt mer här, Peder har fortsatt att springa på toan..inte så skoj, för när en man är sjuk så ska ni veta att han ÄR SJUK:::*s*
Idag har jag varit på utvecklingssamtal på skolan ang Jenny, det går bra för henne i skolan men hon har ett humör som tyvärr ställer till det för henne och det märker dom ju av där med, tack och lov, att det inte bara är här hemma som det används....
Nu ska jag hitta på nått till middag sen ge hundarna och sen ska jag ut med dom en sväng, sen måste jag bada upp Nova igen så att man blir av med så mkt löshår som möjligt tills på lördag...
Imorrn hämtar vi hem valpen!!!!! Längtar.....kram banan....

Onsdag och magsjuka

Ja denna dag började väl inte heller så himlans trevligt, Tova kommer in kl 07,15 och säger att hon har ont i magen, OJ tänkte jag..vill du ha välling..? Ja svarade Tova, så jag går ner och gör välling åt henne och upp igen, då känner jag att Teo har bajsat, vad bra tänkter jag för han gjorde det bara en gång i går och det var s¨å lite så lite, så jag byter blöja på honom och det var ju ganska rejält med gods...hinner bara få på han blöjan igen så kommer det mera kräm...jag inväntar en stund...och byter....tar på en ny blöja...och vad händer, jo när jag släpper fingret från tejpen i blöjan så kommer det YTTERLIGARE med kräm...!! Jävlar tänker jag, idag tömmer han ordentligt, skönt för gossen för han hade nog ont i magen igår....Ja det var ju bar byta blöja igen, men det tragiska med detta byte var att när jag hade öppnat blöjan torkat rent så kommer det som en fontän med skit! HJÄÄÄLP!! ropar jag till Jenny som klivit upp för att se vad som händer, för jag både svär och skrattar samtidigt, och mera kommer det...hela jag, sängen, täckena våra...ja det for ÖVERALLT! Jenny står i dörren och säger att det luktar så illa och varför har du skitit ner dej mamma?? *asg* Det var bara att göra ren gossen och sen in i duschen för att skölja av mig...ja fy f-n säger jag bara....det var bara gå ner och starta maskinen igen...*S*
Sen har han hunnit med 2 svängar till med bajs...så det är väl sviter efter magsjukan då....får väl hoppas att Tova klarar sej men det vore då ett mirakel i så fall..för detta verkar vara aggresivt....nu åter till barnen....


12,30

Nu har jag varit duktig, matat barnen, bytt blöjor (flera ggr) Sen tog jag mej för att rycka hundarna, det tar sin lilla tid faktiskt, speciellt när man har lämnat dom långhåriga...*S* Först Nova som är lite viktigare då det är utställning i helgen sen tog jag Ralf, måste rycka Ralf mer men detta var etapp 1....sen bar jag upp först Nova och sen Ralf för en ordentlig dusch...jösses vad skititga dom a, brun vattnet bara rann....men det är inte så konstigt när man ser hur det ser ut ute....Så nu ska jag ta det lugnt och planera in någon middag, vad det nu blir....



Magsjuka...

Ja som rubriken lyder så åkte jag på en 7 jävla magsjuka igår kväll, eller rättare sagt i natt...Teo hade ju kastat på morgonen, men det blev inget mer för honom på hela dagen och inget under kvällen heller utan han åt som vanligt och mådde hur bra som helst,jag kröp mot sängen strax före 22, och Peder höll väl då på att svimma över det, jag sade åt han att jag inte mådde såbra, låg och kikade på tv en stund oc somnade....vaknade av att jag hade ont i magen och det började gå runt runt.....sen bar det iväg på toa och kräkas....åh fy fan säger jag bara, dra ballen i gruset vad det kom...och vilket tryck det hade...kebab ut genom näsan är inte att rekomendera, det säger jag bara *s* åter till sängen och tycker att Teo låter så konstigt, kikar ner i spjälsängen, jo då ligger han i en ENORM kräks pöl! Bara plocka upp pojk stackaren och då var det dax för Laine igen, bara lägga ner gossen i min säng och i väg....sen tillbaka och ta hand om Teo och rengöra honom , plockade bara ut allt ur hans säng och slängde det på golvet för jag orkade verkligen inte ta tag idetta i natt...så här höll det då på för mig tills kl var 04, då var det sista svängen...=)
Idag har jag ju så klart varit matt och lite öm i magen men kunnat äta i vanlig ordning, på eftermiddagen så var jag i gott skick...som ny =)
Peder var ju hemma från jobbet för att ta hand om barnen medans jag vilade upp mig och det var skönt vill jag lova, under kvällen var jag på ett Samhällsrådsmöte och var förbi på Wärdshuset för att lämna över en blombukett och ett presentkort till Roffe som slutar driva det...ochs en hem, nu sitter jag här och printar ner detta men ska alldeles snart gå i säng...så det var dagen händelser.....=)

Måndag och magsjuka.....med tillägg

Ja då var det måndag igen, veckorna bara går och går, till helgen är det terrierklubbens officiella utställning med 30 Jackisar med, längtar.....längtar tills på fredag då vi åker till stan för att hämta hem lalla valpen min...Gottfrid som han för tillfället kallas...=)
Dagen här började med att Tova klev upp 06,15 Teo vaknade kl 07,00...vi låg i sängen och tjollrade och klev till slut upp vid 8,00....Tova åt en flaska välling och det gjorde Teo med..han var på ett strålande humör,...tills han ätit upp nästan hela flasan, då hör jag hur det låter i magen på honom och upp kommer en kaskad...tar en liten handduk och börjar torka det som kommit upp och sen skvalar det till igen...och en kasad till och det far ÖVERALLT...sen ännu en....*pust* ja det var ju bara torka upp killen och vagen och golvet och mig själv och överallt...*s*

Nåja..efter ett tag så piggnar han som till och jag ger honom lite banan/päron youghurt...han äter en halv burk och sen ser han ut så här....
image431

image432
Jag satt och pratade med mamma i telefonen när han låg och sov, tog dessa kort och lillen vaknade på en gång trots att jag ingen blixt hade på....efter den lilla sov stunden blev han väldigt pigg och for omkring i sin gåstol...
image433
image434

Tova hon var i full gång och åkte omkring på Ior....
image435
image436

Det var väl allt som hänt idag, jag själv har ett 7 h-vete med min rygg men det är väl bara kämpa på, har tagit 2 tabletter men det dom verkar tydligen inget på ryggen min, jag längtar tills jag får steloperera denna rygg....hoppas på att bli mindre smärtfri då....men först ska det ju testas att blockera igen....ska ringa om en ny tid i början på maj....så det är bara härda...ut.....
Nu måste jag gå på affären och köpa mjölk för vi har inte en endaste droppe hemma...så hejdå så länge....



Em: Vädret var ju så fint under dagen så vi bestämde oss för att gå ut, efte att Teo ätit lunch så klädde jag på honom och alde ut honom i vagnen, Tova hade ätit hon med så vi klädde på oss och skulle gå ut, då kom våran goda granne förbi och vi satt ute och surrade på....trevligt! =)
Tova satt ute och gjorde snökakor medans vi pratade.
 
Sen tog vi dubbelvagnen och hundarna och skulle gå till affären för att handla mjölk,

 Tova skulle gå själv i vanlig ordning...och jag med min rygg stapplade på....när ska man se ljuset i tunneln? =)
  tittar man noga ser man iaf Tova i tunneln...*S*

Nåja vi var  förbi på affären och gick sen hemmåt, nästan helt hemma så kommer Jossan och rider på hennes sagohäst! Ralf blir alldeles till sej i trasorna...*S* se själv....
     


Väl hemma så gick vi in och Tova lade seg ner för attvila, vilket jag förstod att hon skulle göra då hon vaknade så tidigt...Peder kom hem i bra tid idag, så jag började direkt med maten, kebab i pitabröd blev det och gott så in i tusan....
Efter middagen så hittade Peder våran dotter ute...i denna utstyrsel....med jackan upp och ner...
image449

Nu är Peder på ett möte på Folkan och jag sitter här, nu ska jag hitta upp nått att göra, när Peder kommer hem ska jag nog ut och prova cykla med hundarna en sväng, sen ta mig ett bad känns det som...och sängen...=)

Kusinen farit hem...

Nu har denna helg svischat förbi, Sussu och Samantha komme hit på torsdag och var här i god tid, mitt på dagen faktiskt, den var verkligen jätte trevligt att dom kom den tiden. Vi hann som prata och svammla så mkt innan det var lägg dax..som det annars ärr när dom kommerpå besök, då är dom här så sent, men det har ju sina orsaker *s*
I helgen har vi bara varit och njutit, både jag och Sussu har färgat håret så nu ser vi ut som Svetlana båda två *Asg*
Båda färgade håret rött..fast jag har svart underhår...så här såg Sussu ut före , i mitten och efter...

´  visst blev hon fin! ?

På lördag så hade vi bokat bana för lite bowling, Jenny hade bjudit med 3 vänner som skulle bowla, så här fina var dom....kan väll tillägga att Jenny hamnade på en god 4 plats =)
   Ja Jenny blev så här glad för hon fikc ner 9 av tio käglor =)

Idag åkte som sagt var Sussu och Sammis hem men vi passade på att ta kussekort så kart...här en rad med kussarna....(dom 2 minsta då)

    

Idag så har jag tagit itu med Teos återkommaden skorv, hade smort in hans huvud med salisyre vaselin, MEN lille Teo brukar aldrig fingra sig i håret så jag tänkte att det blir nog bra, detta får vara i några timmar och sen får han ta ett bad och jag sköljer ur det, men lille Teo har väl aldrig pillat så mkt i sitt hår som just när jag hade smort in så det slutade med att jag drog på han en sling hätta...*s* och så här gullog mev han..
 

Lägger in lite bilder på Sammis och Tova med....=)
    

Jo på fredag for jag och Sussu till stan för att shoppa lite, vi kände att vi hade så mkt pengar att sätta srått på att vi var tvungen fara in...väl inne i stan så var det ju halva reapriset! *wow* Hittade lite kläder till barnen ochTeo fick sej en monstermössa, passae på att ta en bild på han och den blev nu så bra!
image430
Ja det var allt jag orkade skriva om just nu......nu ska jag planera någon middag..är helt  slut i ryggen för jag har städat lite här hemma idag...och nu värker det som f-n och jag har inga bra piller kvar...så det är bara härda och försöka hålla humöret i topp...=/

Bilder....

Sätter in lite bilder från gårdagen, här är Carros nya gråhund Assa, visst är hon söt? =)

   

Sen bilden på Nova i Jack russell klubbens tidning *s*
image408

Sen lite bilder på barnen så klart...=)

  

Dagen som bara gick...

Idag var det underbart väder ute när vi vaknade, OJ tänkte jag, idag ska vi försöka gå ut och njuta av solen. Men när vi klivit upp och jag fikat frukost och varit ner till tvätten så fastnade jag här...vid datorn...tog mig i kragen pch tänkte att jag måste städa....åh orkar jag...? nå nä, stökade bort lite ik öket och jag fick ett mess...Carola undrade om vi skulle vara hemma idag...(peders syster) Jo skrev jag tillbaka...då kommer vi förbi en sväng med Assa deras nya gråhundsvalp...ja visst..bara dyka upp sade jag, så jag och Tova gjorde en kladdkaka och stuvade in den i ugnen och sen tog det inte länge förrän dom var här, Assa som vovven heter var väldigt fundersam vad enda in i vilket liv det var här då...men hon tuffade till sej rejält innan dom skulle hem att just innan när Carro nämnt att dom skulle åka började Assa och Nova att busa =) Så det var ju positivt i rätt riktining.
Peder komme hem från jobbet och vi lagade en lättare middag, jag hämtade posten och idag hade jag fått den efter längtade Jack russell tidningen från klubben, där jag sitter och läser den så kommer det upp en bild på Nova mitt i tidningen *S* fan vad häftigt att just hon hamnade med...det var vi medlemmar som skickat in bilder på våra hundar och dom hade slumpat och publicerat några bilder och som sagt Nova var med, hel häftigt tyckte ju jag då..sen efter de så for Peder iväg med Tova påaffären, sen hade dom hamnat hos Mikkan och Tova skulle leka....och Peder fastnade för att prata med Ronny...och jag satt hemma i telefonen och hade Teo. Farmor var förbi en sväng mitt i alla samtal...*s* sen kom Tova och Peder hem....och vi stuvade i säng alla ungar och nu siter jag här ..har ju inte kört in korten som är tagna idag på lilla Assa men lovar att sätta in dom i morrn, för hon är ju nu så jäkla söt!
Fick PM för terrierklubbens utställning som är nästa helg och det var 30 Jack russells anmälda!!! 30 fatta det är hur många som helst för att vara här upp i norr !!! Men fan vad skoj!
Nu ska jag hitta sängen och hoppas på att jag är pigg ochj alert i morrn så jag kan städa lite för på torsdag kommer syrran hit med Samantha och det ska bli såååå skoj....
Så god natt gott folk....

Ljus för Engla

Ikväll ringde våran goda granne Henry, Peder svarade i telefonen, Henry bad oss tända ljus i fönstret och tänka på Engla och hennes familj kl 21,00. ♥SJÄLVKLART♥ ska vi göra det sade Peder och sagt och gjort, så här ser det ut i vårat köks fönster nu.
image398

image399

image400

image401


Nya valpen min... med tillägg

Här är en bild på min nya hundvalp som flyttar till oss den 25 april, visst är han söt?
image397

Jag längtar till mitt kennelnamn blir godkänt så att jag kan göra en "riktig" hemsida =)



TILLÄGG:
Idag kom posten med ett brev från Svenska kennelklubben!!!!! Mitt kennelnamn har blivit godkänt så nu ska de ut i Hundsport och sen är det bara att köra på =)
Och vad valpen skall heta vet jag inte än, har inte bestämt mig för det än, får väl se vad dom döper den till i stamtavlan om man kan kalla han för nått av de namnen, vet bara att dom ska döpa dessa 3 valpar som blev i denna kull efter Whiskey namn =)

Tänder ett ljus

image396

Tänder ett ljus för lilla Engla! Hur kan en människa vara så otroligt kall och rå??? Nä fy f-n, låt 42åringen  brinna i helvetet! Låt han LIDA för det han gjort! Så där gör man inte! *arg* *jätte arg*
Tänker på Englas familj  

Söndag

Igår kväll gjorde vi inte mkt, vi var ute på dagen en sväng och gick, sen var vi ute på gården och Tova åkte lite rattkälke,
image393
Teo satt i vagnen och mös...=)
image390

Sen fick han åka lite pulka vilket han tyckte var skoj =)
image394

Idag sov vi till kl 09,00! Skönt som den var det Teo var på ett strååålande humör....

image391

Tova och Teo busar i gästsängen..Tova har gömt Teo...*s* Vars är lillebo sade Tova...*S*

image392

Igår passade jag på attt ta lite mer bilder på Ralf som jag ska skicka till hans nya ägare...denna tyckte jag blev så fin så jag lägger ut den här...

image395

Så mkt mer har här inte hänt än....såå..byee så länge

Pimpeltävling

Ja då var vi hemkommen från pimpeltävlingen som var på Braxträsket, mkt folk var det där, vilket jag inte trodde det skulle vara, lite sena som i regel är så tog vi oss fram till isen´och jag snörde ner kroken för att dra upp den största fisken för dagen..JO ja jag fick napp!!! yuiiiii tänkte jag, fisken var inte pytte pytte hellr utan vägde 167 g! En abborre, och varför jag vet att den vägde just så var för att det var den enda fisken jag fick på hela kvällen! *asg* Jenny fick upp en liten en på 45g och Tova tog rekord och fick upp en fisk som vägde 30g!! !  Nå väl, Jenny hamnade på en andra plats och vann 50 spänn, Tova kammade hem brons och en 50 lapp hon med *s* GRATTIS till er!
Bilder från tävlingen...och SOLEN som skiner som vissa av mina kära vänner inte trodde sken i kväll, vind stilla var det med så med andra ord kanon väder! =)
    
   

När vi kom hem så var jag ute med hundarna en stund och gick på baksidan av huset och vad får jag inte se....jo dessa spår....
  snälla lilla hoppe hare, kom inte på denna gård då hundarna är ute....håll dig härifrån så får du vara i fred...*S* den verkade ha stoora tassar.....=)
Nåja nu vill lille Teo ha sin kvälls välling och sen blir det till att gå upp och titta på tv tills man stupar, Peder har redan hunnit slockna en sväng på gäst sängen här nere men klev upp nu så Teo skrek till för Teo har ärvt Pavarottis halsben! *hoppas han tjänar lika mycket pengar som Pavarotti gjort) *s*

God natt på er alla....

Har ringt Smärtmottagningen

Idag har jag ringt till smärtmottagningen, men blev åtsagd att ringa om en månad...igen, tydligen så kan man inte fylla på med det dom sprutar in i ryggen utan det måste ha farit ut ur kroppen, han dillade om nå kristaller?? Ja jag fattar inget...det skulle iaf testas igen, och om det inte fungerade så skulle det opereras.....jag vill bli smärtfriiiiiii...nuuuuu.....nu måste jag laga mat....tjing tjong

Ralf såld

Ja dåå har jag inte skrivit på flera dagar igen för det har varit fullt upp, i onsdags så vart jag och barnen bjudena till min goda granne Jossan på SMÖRGÅSTÅRTAAAA, gissa hur jäkla gott det var? Jag har inte ätit det på jätte länge så det var verkligen dax, sen var vi ut och kikade på hästarna så klart, Tova är ju så kär i deras Benji, hon ville prova "goppla" = rida...Jossan lovade att till sommaren skulle hon få komma och rida på Benji och Tova blev ju överlycklig =)
Passade på att ta lite bilder på dom =)
   
Dom 2 bilderna på Tova är där hon sitter på Jossans maratonvagn =)

Sen ang rubriken, nu är Ralf såld, han kommer att flytta till Vindelns kommun i slutet på maj. till Granö =) Familjen verkade jätte fin och dom kommer hit och hälsar på den 3 maj.
Igår var jag och körde barnen til fotbollsträningen i Norsjö igene, denna dag tränade dom bara i 1 timme, annars är det i 1.5 timme.
Jaja nu ska jag ta och göra nått....dammsuga...för i kväll ska vi på pimpeltävling igen, det är ju så skoj =)
Ha en trevlig helg alla kända och okända

Dagisbesöket

Idag klev vi upp och for på dagis för att hälsa på, oj vad Tova har längtat =) Väl ann där så var det som att Tova aldrig varit därifrån...? Tänk, hon for och gjorde de saker hon förmodligen gjorde när hon gick där.
Teo var vaken hela tiden då vi var där och han trivdes som fisken i vattnet...Han blev hel kär i fröken Marie-Louise, som Tova har haft då hon inskolades, så det blir hon som tar dessa 2 förmodligen då dom börjar där igen efter semestern. Teo satt och tittade på henne då hon satt och höll i honom, man kunde riktigt se att han tänkte" åh, du är det finaste mina ögon skååådat" trodde att han skulle grina men inte de inte, när hon tittade på honom så log han det bredaste leeendet han kunde =) Såg så gulligt ut och bådar ju gott för när dom ska börja där.
Det var ju tänkt att polisen skulle vara där och informera men dom hade fått förhinder, dom var tvungen att fara till Malå för att göra nått och skulle återkomma en annan dag, så vi får spetsa våra öron och höra när dom ska dit för vi ska dit vi med..=)

Idag skulle vi hämta Tovas kompis Michaela från dagis för hon skulle vara här en stund tills hennes mamma kom och hämtade henne, barnen lekte på som vanligt och roligt var det, Monica kom och vi drack en snabbkopp kaffe och hon skulle till affären en sväng så kastade Tova nått på Mikkan, Peder blev arg på henne och sade till på skarpen, tidigare hade hon kastat en mindre bok som tog på lillebrors huvud, sen blöev hopn arg på mig och kastade en leksak på mig med, men då var det dax för denna donna att hitta sig på övervåningen,
HUR SKA MAN GÅ TILL VÄGA NÄR DOM KASTAR GREJOR????? TIPS PLEASE!

Nåja, jag tog itu med all den tvätt som jag har på hög så nu är det inte så mkt kvar men blev nu så less att jag gav upp för idag...

Ang mitt jobb så lagar vi mat till ungdomarna där, vi kör dom till träningar, spelar spel/dataspel med dom, sitter och pratar om allt möjligt....ett väldigt trevlig jobb som inte är fysiskt så jobbigt så min rygg klarar deta perfekt!! Och jag är så lycklig som får hoppa in då och då =)

Men nu ska jag börja hitta mig till övervåningen, måste ta ett piller för det känns som att jag håller på att få migrän...vek ihop en randig t-shirt och höll då på att kräkas...*S* blää....men tjing tjong...lång kalsong...

Helgen som kom och gick...

Fredag....lille Teo fyllde 7 MÅNADER!!!! Titta vad stooor våran goa kille blivit!!!

   
Sen lite blandade bilder på dom små....
    

Denna dag gick som fort, för vi gick ut för att gå på affären för att handla lite och för att våran barnboksförfattare skulle ha försäljning på sina 3 böcker som hon gett ut, jag tog Teo i vagnen Tova ipå bobben, och hundarna i koppel och iväg, vad jag inte visste var att denna väg som jag nu tog för att kunna släppa min jyckar inte var plogad....så det blev en tuuung tuuung promme..när vi väl var på affären så jag ju jag sjö blöt i svett...*S* så vi barba tvär fikade på det som bjöds, köpte dessa 3 böcker som heter Tord, Häxan, Rymningen, skrivna av Laila Westermark här i Bastuträsk.
Sen var det bara att skynda sig hem för jag skulle ju fara och jobba, börjde kl 15,00...på fredag och skulle sluta 15,30 på lördag..Peder tyckte jag hade ett låångt pass....för jag brukar klaga på honom när han är ute och jobbar i 12-14 timmar, så han skrattade och sade att ska du snacka om att ha långa skift *asg* Nåja iväg for jag..jobbar extra på flyktingförläggningen här i byn ,dom tar emot ensam kommande flykting barn....JÄTTE skoj att jobba....kom hem på lördag eftermiddag och det var så trevligt att få ha kommit sej hemmifrån och få gjort nått...! Helt otroligt, då jag varit hemma i 5 års tid nu så kändes det underbart, blev en rejält tidig kväll för oss alla i denna familj...upp på söndag morgon...då ringer dom från jobbet och undrar om jag kan rycka in och jobba till 15,30...Jooo sa jag...så klart jag kan, in i duschen och iväg...säger till Peder att nu far jag igen...(som han brukar säga till mig alla gånger) då blev han så fulli skratt och jag med för den delen...*S* Ja iväg for jag..och denna söndag gick ju bara i rasande fart..*s*
Idag mådag har jag inte gjort så mkt, mådde lite illa mitt på dagen men det gick då som över tack och lov, skulle på ett möte på folketshus om inflyttningen i kommunen.....kom hem därifrån och hann just hem till glassbilen =) TUR för vi började ha slut glass...och det är ju katastrof...*S*
Sen tog jag tag i att rengöra vårat akvarium som blivit drabbat av en grön/blå matta av alger....ser ju inte så trevligt ut...hade varit till stan för att köpa anti algmedel...så vi spillde i det.....så får väl se om det blir bättre eller om jag måste iväg och prova nått annat medel....
I morrn ska vi och hälsa på dagis, Tova längtar, men samtidigt är hon lite rädd för Polisen kommer dit imorrn och ska prata lite om deras yrke, och Tova är nu så rädd och jag fattar inte varför...? Vi har aldrig skrämmt henne med polisen alla så jag hoppas dom gör ett gott intryck så att hennes rädsla för polisen försvinner.....

Tja det var väl vad som hänt under helgen.....ska ringa smärt på onsdag igen och beställa tid för en ny blockering i ryggen...sen hoppas jag att jag f¨år mig i väg och simma någon kväll för att se hur min rygg reagerar på det, vi har funderat på att åka hela famijen förrutom Teo då, för jag ska simma så Peder får ta Tova och Jenny klarar sej ju själv....

18 dagar kvar tills vi får våran nya Jack russell valp...fanken vad skoj det ska bli...men jobbigt....=)
BIlder på Nova
  
Så här såg Teo ut efter 7 månaders fotograferingen...inte är det alltid så skoj...*S*
image374

Nåja nu blir det sängen så man orkar upp i morgon....

Fredagsbild på ägget =)

Jag har tagit en bild på Tovas dinosaurie ägg nu på morgonen, den är nu nästan hel kläckt eller den kanske redan är de...*S*


Gick med i en klädklubb för Teos del, Du och Jag klubben heter den och fick första klädpaketet igår, och gud så nöjd jag blev, kläderna var ju kanon fina
   
259 spänn för allt, tycker jag är billigt =)

Nu är lilla gubben lessen så jag ska gå och ta hand om honom, vi ska ta och gå på affären för idag har våran författare i byn liten fest, och så säljer hon sina böcker där med och vi hade då tänkt köpa 2 av dom iaf....det är barnböcker....så byeee så länge...

*suck*

Ikväll var det tänkt vi skulle ha årsmöte medSamhållsrådet där jag sitter som sammankallande....men det blev inställt! PIINSAMT....4,5 timme innan skickar våran kassör att denne inte gjort kassaredovisningen...*AAARG*
Sen hade denne inte heller betalat en räkning som vi fått påminnnelse på *suck *

Idag har det förövrigt inte hänt så mkt, Peder kom hem och åt lunch och frågade om Tova ville följa med och åka lastbil? Gissa vad hon svarade??? *s*
   

Jo sen efter vi ätit lunch så tog vi oss en glass var och Teo skulle få smaka...hmm tänkte han först...vad är detta? bläääää...
image351

huvvaaaa......
image352

YÄÄÄÄÄK mamma sluuuutaaaaa
image353

ELLER???? var det så dåligt...?
image354

pappas glass var mMYYCKET godare *s* den smakade banan...
image355

Till lunch fick han västkust gryta....

image357

Oj vad vi fick skratta åt hans mimik....dom är underbara och ärliga....men jag undra om detta verkligen är min son, då jag själv ÄÄÄLSKAR glass......får lära upp han....
Nåja nu blir det till att ta itu med denn eviga tvätt högen...först är det grötdax för Teo.....

Trött trött trött

Är så trött idag, jag fattar inte....dagen började med att Tova kräktes, hon klagade tidigt i morse om att hon var så trött, jag bad henne lägga sej ner och sova mer men det var som att hon inte ville de heller, men hon la sej ner och vilade iaf, klagade fortfarande på att hon var trött och hon såg onekligen blek ut....sen lade hon sej på golvet en stund..och då kom första svängen....jag upp och torka...hon lade sig ner igen och då kom resten....tack och lov bara mest vatten efter natten...och hon var så trött så trött.....vi gick ner och hon fick välling, hon åt upp den och full fart,. hela dagen har det varit full fart, till middag lagades här fiskpinnar och mos, Tova åt 3 st och massor med mos....lika mkt som jag, inga spår efter magsjuka...

Nu blir det till att gå i säng...för jag är trött...*S*

byeeee

Dinosaurie ägget

Bilder på dinosaurie ägget kommer här....
  

Idag var vädret kanon, jag och barnen gick ut en stund i solen, var riktigt varmt ute, passade på att ta lite bilder medans man var ute, först på Tova som kryper omkring i snön...
   sen på våran blivande bastu....
Sen på hundarna   

Var och handlade lite i Skellefteå stad i måndags, det blev en tallrik till lillebror som Sussu rekomenderade, man häller kokhett vatten i den så håller sig maten varm =)  När Teo äter så har han hakklapp på sig, men fenomenet med denna hakklapp eller Teo är att när han äter så har han all mat på AXELN!!!! *asg* Så jag införskaffade honom en sån här hakklapp som man trär in armarna i
Sen blev det nya stövlar och nytt regnställ till Tova  . Vi var på Barnenhus och kikade på bilstolar då lillebror börjar vara så stor, men vi blev varse om att stolen som Tova har är hon för stor för! Hennes huvud sticker upp ovanför ryggstödet och det ska de inte göra, så det blev till att handla en bilstol till henne och tur var väl som det för dom hade bra pris på dessa stolar i stället för att köpa en stol till Teo som kostar 2500 kronor som Tovas stol gjorde då vi köpte den, så här ser Tovas nya stol ut, och nu får hon sitta framåtvänd =)


Avslutar denna blogg med 2 härliga bilder på dom 2 yngsta, nu blir det s'ängen då jag är lite trött efter de nya jobbet, mkt info blev det  men OJ så skoj! GOD NATT!!

image344

image345

Nova genom isen

På söndag så bestämde vi oss idenna familj att fara och pimpla i Iris stuga, vädret var inte bra men det var inte heller värst så in med allt i bilen och hundarna, väl framme som då inte tar mer är ca 6 minuter att köra så packar vi ut allt och går ut på isen, Peder borrar hål och jag sätter mig och pimplar, napp, sen napp och åter napp..*s* Peder säger att det är grunt som den där och det var de, så han förflyttar sej en bit bort och provar skicka ner kroken.....inget napp....Tova sitter vid sitt hål och inget napp för hon heller....Peder tar sina grejor och säger att han ska flytta sig närmare utloppet i skön, ja gör det säger jag.....jag hojtar väl när isen är full i fisk säger han och skrattar....jag skrattar men..så klart....*s*
Jag fortsätter pimpla och får upp en ganska stor aborre =) *tjihoooo* ropar jag och får senar upp ett par till men små...så jag tar mina grejor och far dit där Peder fiskar och ahan sätter upp armen att jag inte får komma för han hade fått upp 8 fiskar där han var, på väget till Peder så ser jag dessa spår....av Tova
 och en bit länger bort hittar jag en STOR fiskare....sovande på isen!!! *asg*  
Dit kommer även Nova för att väcka stor fiskaren.....

Nåväl....hon sover skönt där, jag går fram till Peder och säger att vi måste börja fara hem för Tova har somnat på isen....men jag tänker att har Peder fått så många fiskar här så slänger jag ner grwjorna och vär testar om det verkligen är lätt att få fisk här...sagt och gjort....sitter och kikar in i skogen där hundarna snusar omkring och sen glor jag ner i hålet....nästa gång jag tittar upp så ser jag Nova är ganska nära utloppet där det är strömt vatten med...och vips så är Nova borta!!!! Jag skriker för full hals och Peder undrar vad fan jag skriker för, jag får knappt fram det jag vill säga för jag är totalt skärrad, men lyckas säga att Nova är i vatten, VA??? säger Peder varsdå? Jag pekar mot hålet....ochsen ser vi hur hon kommer upp ur vattnet och far ner igen och då sätter jag igång för att springa, Peder med...ropar och säger att du får inte springa ända fram för då far u ner med, Ja de skiter jag i säger jag , jag ska ha igen  min hund!!!!  Då kommer Nova upp ur vattnet igen och drar sej med frambenen upp på isen och den håller! TACK och lov! Hon kommer mot mamma och huttrande kropp och jag sliter av mej min skoteroverall och av med min fleece jagcka, lindar om den runt hunden som skakar som den....lilla gumman min, då packar vi ihop och far hem! Nova måste värmas upp....
Hann för övrigt fota fiskar som Peder fått upp och höll på att skratta och göra i bxorna när han plockar fram en fisk som inte är stro, fan säger jag, kände du ens att den satt på kroken *ASG* det såg ut så här
 

Tog bilder på ban´rnen denna dag med....
 

Och sen denna dinosaurie ägg...så här såg den ut då den 30/3
  
Skall ta dagens bild på den...och lägga in även gårdagens bild....så ska ni få se, Tova tycker att detta är bara sååå skoj...*S*
Men nu ska vi klä oss och gå ut, Vi var till stan igår för att köpa Tova nya stövlar och nya galonisar....ska plåta dom med och lägga ut...ska se om jag hinner blogga innan jag ska och jobba, börjar kl 16,00 och innan dess ska jag fixa käk med, men annars blir allt utlagt i morrn....

RSS 2.0