ALLA BESÖKAREEEEEE???

Ja, jo jag undrar var alla mina besökare tagit vägen...? Inte alls så många som läser, men ajg kanske skriver så ointressanta grejor numera att dom inte ids komma in och läsa...*S*
Nåja, idag har jag iaf gått av mitt skift kl 10, kom hem och fann farfar vid bordet, vi tog oss en kopp kaffe och sen fick farfar bråttom då han såg Monkan ute på våran gård...han skulle ju vara hemma då han skulle få besök och det hade han glöm.....kan det vara åldern??? *flinar lite* Tack farfar för att du ställde upp och "vakta" våra ungar för sista gången..låter hemskt med det är så...nu behöver vi inte barnvakt mer pga att jag jobbar..jo kanske någon helg OM Peder hittar på att han ska göra nått så jag jobbar...*S* jaja, fick iaf idag reda på att min chef anmält mig och 3 andra från mitt jobb på en konferens i Ammarnäs nästa månad, med övernattning...låter helskoj tycker jag...=)
Så iaf efter att farfar rusat ut så var jag och Tova på städ il, sagt och gjort så städade vi på lite, sen ringde Mikkan och var kompis sugen så hon kom hit, jag dammsög och flickorna lekte, Teo sov, hade planerat att jag skulle ut och klippa gräset med idag för det har vuxit rejält sen sist jag klipte så ut med alla 3 ungar, Teo i vagnen och dom 2 andra upp på studsmattan...Teo satt och kikade på mamma som körde runt i en hej dundrande fart och han var så snäll såå....sen in och börja planera för maten, grillad kycklingfilé blev det med potatis sallad eller i sånna mjuka bröd som man äter taccos ur...fan kommer inte på vad dom heter just nu...minnet marre? hur är det med de? *s* jaja, jag hade gjort en sallad till och lite såser och gott var det...mätt blev man...efterrätten blev glass och chokladsås...och kaffe så klart =)
Sen så underhöll jag lillebror en stund och badade upp honom, efter detta så var det Tovas tur, och medans hon satt i badet så passade jag på att skura upp toaletten uppe, sen gick jag igenom en garderob med gamla kläder och fick kastat 2 jackor som var trasiga...=)
När väl barnen och Peder krypit i säng så tog jag jyckarna och gick en kvällspromenad, och det var så jäkla skönt att oj oj oj....och nu sitter jag här, ska gå upp och duscha och sen i säng....hoppas snart på en regnign dag så jag får städat och bakat bullar då jag köpt färs jäst...för ett tag sen, (har äver torr jäst om utifall att )
Kom på att jag inte fått in nå bilder på bloggen så i morrn ska jag plåta mina små barn och sätta in fasrka bilder på dom,....Teo har ju blivit så stor att han går med gåvagnen...sitter och kör sin lära gå bil....mm...jag fotar i morrn...nu sängen...godnight!

bad, bad och åter bad...

Ja idag skulle vi då på badstranden IGEN, Tova är en stor badare =) Först var jag tvungen att vänta in postbilen för att betala in för bingon från i fredags, den var ju så klart sen när man väntar på den, men till slut ropar Tova att "nu kommer postbileeeeen", så vi hoppade i bilen och for till stranden och satt där medans Tova badade tills läppanrna var blå. Mikkan och Monica kom alldeles i slutet åxå och Tova hade ju super längtat efter henne...lilla gumman min...en hel dags längtan efter en älskad vän som hon lekte med i ca 30-45 minuter. Vi ska fara dit och hälsa på någon kväll så att dom får leka av sej mer men dom håller på att måla om huset så man vill som inte tränga sej på.....sen efter badet så var det till att fara hem och äta middag, Tova var super trött...men då dök faster Carro upp med en present och hon piggnade till så in i norden, hon hade varit over till Norge och handlat ljus....ett till Tova ett till lillebror och sen är det väl ett till Jenny fast det vet vi inte om, för det är papper runt hennes,....*s*
Nåja, Peder for till traktorn igen...jag blev hemma med barnen,.....badade upp dom och lade dom, trodde i min enfald att det var bara att lägga i säng dom men tji fick jag....dom blev övertrötta och grinade på som bara den, men till slut, efter 1,5 timmes grinande orkade inte lillebror mer utan somnade i min famn....
Efter detta tog jag och städade till marsvinen, Zbeede och Peruk, gav dom grönsaker och grön gräs, vilket dom smaskade i sig....=)
Nu är det bara min dusch kvar...och sen hade jag tänkt krypa i säng...i morrn är det jobb!! *yipiii* skulle vilja jobba mer mer mer.....*s* tycker det är så jäkla skoj att jobba, går  av på onsdag kl 10,00..sen inge mer jobb förrän på lördag- söndag. Nåja tjing tjong långkalsong....

Bygdsiljum...

Igår tog jag barnen och for till Bygdsiljum, det var jätte trevligt, vi fikade gott, barnen badade, jag och Marina surrade och jag hade det så trevligt, vi kom hem efter kl 20....annars så hände inte mer på denna dag.....

Lördagen...

Ja igår skulle jag inte göra nått, och jag gjorde inte nått utan var med barnen hela dagen, vaknade och det var koanon väder ute solen sken från klarblå himmel, fåglaran kvittrade och det var så härligt,..
Peder skulle till garaget och  skruva i traktorn....igen, han for ca 09,15, var aldrig hem på hela dagen, jo en snabbis för att lämna vårrullar och ris som dom ätit hos farfar till lunch, sen till garaget igen, jag och barnen packade bilen och for till stranden, där var det massor av folk, och underbart väder....barnen badade och Teo me...han satti vattnet och plaskade på en stund men blev lite trött så han lade sig i vagnen för en tupplur, jag hade smort på lite faktor överallt på kroppen förrutom på ryggen för jag hade inte tänkt sola den, MEN Tova var hela tiden på "fel" sida så det blev att jag fick sola ryggen hela tiden och idag svider det så klart. , Peder kom hem efter att vi lagt oss....för natten....... har inte en aning om vad vi ska hitta på att göra idag för Peder är åter till traktorn...ett evighetsgöra att byta en koppling....*grr* det var den helgen...nästa jobbar jag....inte skoj alls....Nåja idag skulle man han hittat på med nått, Jenny har farit till sin far och ska vara där en vecka igen....tråkigt...för mig då...för hon är så bra sällskap till mig...och hjälpsam med sina småsyskon då jag har detta med mig rygg....jaja...bara bita ihop och köra på....
Nu måste jag hitta på nått.....kanske far någonstans med barnen......

stressdag....

Idag ahr jag stressat på och det är så typiskt då vädret ute varit KANON!!! Dagen började med att jag klev (så klart *asg*) gick ner och gjorde mina morgonbestyr, sen gick jag ut med jyckarna i lugn och ro medans barnen sov inne, sen bar jag in barnvagnen och skörväskan i bilen  =) efter detta så gick jag upp för att väcka dom små för jag hade ju lovat att ställa upp och akutjobba mellan 9-12, barnen skulle vara hos Monica under tiden. Väl där så vart det lite surr och sen dra på jobbet, väl ann på jobbet så kastade jag mig i bilen med en ungdom och i väg till stan, efter vi varit i stan så in i bilen och hem, förbi i Skråmträsk för att hämta 30 liter jordgubbar till affärn i Bastu, sen handla å jobbets vägnar, till jobbet lämna ungdomen , avläga rapport och på affären igen för att handla det vi skulle ha hit hem, sen i väg för att hämta barnen hos Monica. tog en snabb kopp kaffe där (gott som fan vill jag tilägga) for hem, upp med varornaa, barnen sat i bilen och vänta för att dom ville på stranden och bada....in med badgejjor i bilen...till stranden, av med kläderna och barnen var i...inte mamma för det var kallt..*hurv*  Satt med Teo på stranden då han provat doppa tårna och gnällde till, han tyckte inte det var behagligt alls så vi satt och fika =) efter badet in med ungarna i bilen ,köra iväg med handdukar som blev kvarglömda av med ressenärer, sen hem ut med allt från bilen, in och laga mat, HAMBURGARE...*MUMS* stekte på som den, satte mig ner och slaffsade i mej min hammis, kom att tänka på att detta var vad jag ätit på hela dagen, har inte ens druckigt vatten...inget...en kopp kaffe hos monica, inte undra på att jag kännde mig trött, hängig, vimsig...yr...mm...nåja, åt, och sen bar det iväg på bingon , sköter det åt skytte här i byn, så nu blir det 2 ggr till som jag jobbar där på fredag kväll....den 3:je kvällen jobbar jag, har just kommit hem, efter att jag varit ut med hundarna...och nu ska jag i säng......kan för övrigt informera att i morgon gör inte denna Laine nått...JO hon solar......tjao!

Solen skiner från klarblå himmel...med inlägg...

Idag blir det varme och gissa vad jag ska göra???? Ligga ute i solstolen och gotta mig..så klart, fast helst hade jag velat ligga på en sån här :


Det hade varit rejält skönt med en STOR picknick korg full med kalla godsaker =)
Men det blir till att vara på gården, möjligtvis att jag kör ner barnen till våran strand här i bastuträsk om det blir oliderligt, men jag ska ju börja jobba kl 15 idag så det blir som inte hela dagen, hade ju varit skönt att ligga fram till middagen och sen farit på Wärdshuset och ätit middag...nåja inte mkt att göra åt, jag får glädjas åt att jag är ledig hela helgen och detta fina väder skulle ju hplla i sig hela helgen =) till veckan jobbar jag först på tisdag kl 15 och går av 10 på onsdag, så det är ju ganska bra de med....men nu förbereda sig för att gå ut i solen....hej då

klockan är 13,05 och jag trodde så starkt på att det skulle vara jätte varmt idag men inte det, det blåser ju fan i mig nordan vind...så idag har jag klippt gräset med klippartraktorn, för första gången i mitt liv då, och det var inte de bästa för min rygg så nu har jag tankat piller.....

Rubrik torka

Harin gen rubrik till dagens blogg, men det har då inte hänt nått här idag, solen har skinit men det har blåst 
 så det har varit kallt ändå....
Ungarna ville och bada så vi for ner till badstranden, Tova kastade av sig sina kläder och hoppade i och skreeek oooooo så kallt...*s* men hon badade en stund och det gjorde hundarna med, Jenny och hennes kompisar hade redan doppat sig men det var inte skönt tror jag för jag satt på stranden och hade jackan på mig och frös ändå. Sen har jag dammsugit och torkat golven, klippt och filat hundarnas klor....och nu är det snart sängen, imorrn kväll ska jag jobba och även på fredag en stund ca 3timmar. Nåja....nu lite the innan sänggående..bye

Höst väder...men "goppel" väder

Idag for vi till stan för att handla hundfoder, regnet öste ner i vanlig ordning...höstväder är det, de blåser kallt och piskar i ansiktet och är inte alls skoj, man blir på dåligt humör åxå. Men dom har ju lovat värme till helgen, hopas dom håller det med....
Efter vi kommit från stan så var det då dax för Tova att fara och "goppla" = rida, det skulle göras hos våran goda granne Jossan och Paatlik =) Så på med oömma kläder och med hjälmen på så gick vi i väg, Tova var sååååå förväntansfull att oj oj..så här glad var hon på gården innan vi for.


Väl framme så skulle det ju rycktas pålle, eller Benji som han heter...


Sen på med sadel och träns och iväg....






Tova tyckte detta var roligt och tjattrade på med Jossan under ridningen, men som alla ryttare så gjorde Benji några studs hopp och ett fall var ett faktum, Tova gjorde en luftfärd och hamnade på backen, jag tänkte att nu ska hon nog säkert inte rida mera men hon skulle upp i sadeln igen och det var ju bra, Paatlick gick på andra sidan och Benji hoppade till igen men denna gång så höll sig Tova kvar! =) Tack Jossan och Paatlick för att Tova fick komma och goppla! Jossan sade att nästa gång skulle hon få prova rida på stora hästen Charmör, får väl se om hon vågar sej upp lilla gumman, jag hoppas det iaf....

Nu har jag varit ut med hundarna, har för övrigt anmält både Gottfrid och Nova till en inoffare i Boliden som är den 10 augusti, det ska bli roligt, jag hoppas att Jenny följer med så kan hon vara med i barn med hund som åxå skulle anordnas på plats. Längtar dit för det bli Gottes första utställning. Sen blir nästa utställning den 16 augusti, terrier klubbens egen i Skellefteå, men dit har jag inte anmält Nova för jag ska ju sälja henne var det tänkt, hon och Gottfrid kommer åxxå jätte bra överrens nu, och accepterar honom helt och dom myser och leker hela dagar, inge agg alls mot honom, och det är ju skönt...det är så jobbigt annars, sen är det ju tänkt att jag ska köpa mej en ny jack russell, en hane eller en tik det får vi se....=)
Jag längtar efter soool



Men nu sängen..min rygg är helt slut, har inte sovit så mkt i natt pga värk...värk värk....tog mej knappt upp i morse..och det är fan i mej inte skoj.....
tjao....

Regn i massor...

 
Idag regnar det masor och HELA dagen från morgon till kväll, vaknade på jobbet kl 06,00 och insåg att fu vad tråkigt med detta regnande...gick av kl 10 och min snälla sambo kom förbi med lastbilen för att köra hem mig så jag slapp cyckla i regnet...så här ser det ut när jag går ut med hundarna, kan säga att dom inte tycker det är så skoj, nyss inkommen, hundarna hittade sig en gigantisk padda som dom ville mosa men jag fick dom därifrån och paddan lever vidare, hundar kan ju bli ganska sjuka av att ta en padda i munnen...
 
Jag har varit så trött så trött och försökt vila i omgångar idag men det har inte gått, jo nu efter middagen så lade jag mig och somnade av en stund faktiskt och det var rejält skönt. Nu har jag gjort en blåbärs paj så vi ska till att äta den och sen i säng...*S*

Imorrn ska vi till stan för hundmaten sinar.....go natt...

herre jösses

Nuh ar man jobbat 24,5 timmar i sträck, dessa timmar går rätt snabbt faktiskt. När jag så kom hem så blev barnen så glada över att se mamma att Tova har varit som ett ljus hela kvällen och även än...=)
Vi grillade till middag och jag tog mig ett glas rött, gott som f-n var det, nu sitter jag och avnjuter ett till glas rött och har just fått i säng Teo, Tova är fortfarande vaken men är som sagt på ett strålande...står och borstar mitt hår som jag älskar!
Imorrn blir det jobb igen, startar kl 15 och går av måndag morgon kl 10 och sen till veckan har jag inge mer jobb förrän på torsdag då jag jobbar ett 15-00 skift och sen är jag ledig resten av veckan. Måste försöka få mig till stan och köpa hundfoder någon dag, har funderat på att fara förbi på COOP bygg för att köpa 2 hyllor till Tovas rum uppe och göra likadant där som nere få allt upp på väggenm för det är väldigt smidigt.
Nu blir det till att softa en stund till med Tova och sen kanske jag gör en tidig kväll...
För övrigt på jobbet så har hyresvärden där hyrt ut halva huset där vi har våra killar till thailändare som skall plocka bär, det var en hel hög med dom, hoppas dom får plockat mycket bär så det löns för dom att komma hit till Sverige för att tjäna sig en hacka, ja en årslön nästan trot jag dom brukar plocka ihop och det är ju kanon...men nu tv:n...kram banan..

Dopp igen

Igår var vi till stranden igen för att barnen ville ta sej ett dopp, så vi packade oss in i bilden, tog med oss en påse bullar och en fanta och iväg, blåsten var inte att leka med, jag bestämde mig snabbt för att inte bada men Emma tyckte i vanlig ordning att det var varmt och Tova hon badade med utan protester, Teo däremot fick inte välja utan fick stå över sitt bad pga kylan då...och lite bilder ffrån gårdagen














Nova fick följa med igår och hon älskar ju verkligen att simma. =)
sen bar det av för mig till jobbet och hemma blev Emma med barnen, senare på kvällen for hon hem, hon blev upplockad av modern =) Tusen tack Emma för att du kunde hjälpa oss med att sitta barnvakt, som jag sade, du är värd en stjärna på himlen! Hoppas vi kan träffas mer i sommar utan att du då behöver vara barnvakt så klart. *s*

Idag har jag varit ledig, skulle sola hade jag tänkt och bara ta det lugnt då jag jobbar hela helgen och går av först på måndag morgon kl 10, så snart är det dax för sängen för jag känner mig rejält trött av att inget ha gjort förrutom att dragit runt på dammsugaren, varit förbi på jobbet för att hämta igen min symaskin, hämtat Tova hos kompis, och sen fick vi främmen....och nu ska barnen alldeles snart i säng, själv ska jag vänta på varmvatten och ta mig ett bad, ryggen värkerr lite väl mkt trots att min jobbar vän var och fixade lite blockeringar som jag hade i lår/skinka och hals, idag är jag lemmen som den i skinkan vill jag lova...men detta skulle ni bara prova ni som inte har provat, jag rekommenderar detta varmt faktiskt.
Jaja detta var väl vad som hänt här.....tjao!

Första doppet

Idag har både Tova och Teo tagit sitt första dopp i Räveln, ja Emma följde med åxå så klart men hon hade visst badat rätt så mkt redan i sommar. Ang Emma så var hon ju barnvakt till mina så ärtor både igår en stund tills Peder kommit hem från jobbet och sen i morse då för jag hade ju natt på jobbet så jag slutade kl 10, så då åter till ärtorna, dom vakande ju så klart 05,30.!!! Stackars Emma då som är van att kliva upp vid 10 sade hon *s* fast hon skrattade själv med åt hela grejjen, och det hade då gått bara kanon för henne med barnen, dom hade hunnit sova lite innan jag slutade jobbet med, så när jag kom hem så åt vi lite lunch och barnen somnade om igen så och även jag då jag sovit väldigt dåligt på jobbet pga vakna ungdomar....iaf efter att barnen vaknat så for vi och skulle bada, eller banren för jag förstod att det skulle vara kallt vatten, iaf för kallt för att jag skulle bada, Emma for i som en säl, och Tova efter, Teo var lite skeptisk mot att måsta doppa fötterna men till slut så, här kommer då lite bilder från dagens bad...
























Ja det var några bilder på dom små, Gottfrid var inte så sugen på att bada men var lite i vattnet han med men simmade inte omkring så som Nova gör. Efter middagen så gick jag och Emma ut och gå en sväng medans Peder for i väg för att skruva i traktorn, efter vi kommit hem så gjorde Emma en hallon/blåbärs paj som vi gottade i oss med marsan sås och vanilj glass...det var gott vill jag lova. Hoppas på bra väder i morrn med så kan man vara ute och sola på tills jag ska iväg och jobbba kl 15 igen....sen är jag ledig torsdag och så jobbar jag hela helgen fram tills på måndag kl 10 går jag av...fullspäckad helg vill jag kova men det är så roligt att jobbaoch jag njuter verkligen av det.
Igår blev jag behandlad av en kvinna som håller på med alternativ medicin, hon löste upp blockeringar som jag hade i rygg/lår/knä/ axel och nacke, jag själv trodde inte på detta alls men tänkte att hon då ska få prova och döm om min förvåning när jag känner värmen från henes händer mot min rygg och mina höfter blir mjuka som bomull, och på tal om min halvonda knä....den blev som ny likaså min axel....helt jävla otroligt, hon skulle behandla mig i morrnkväll med en dunig och jag kan tala om för er att hon bara tryckte på vissa punkter på kroppen oh jag är idag jätte lemmen på vissa ställen att fy f-n...*s* sen lade hon till en ssena som legat fel, så nu skulle min rumpa dra sig uppåt sade hon så det ska bli intresant att se om det stämmer, för tydligen hade jag hängrumpa på ena sidan av kroppen...tja nu blir det iaf sängen så god night på ji everybody....

Hemvändar helg

Ja i helgen har det varit hemvändar helg här i Bastu, det har varit auktin och massa skoj med beach volley turnering, affären har grillat hamburgare, det har varit gudstjänster på gamlaskolan mm.....men min fredag började så här:
Jag och barnen åkte in till Skellefteå för att hämta ut min nya medicin, och Jennys nya glasögon, som hon längtat efter att få så klart, sen for vi och handlade lite blöjor mm...jag for även och köpte hyllor till lekrummet för jag har nu varit så jävla less på alla leksaker som legat på golvet att fy fan....resultat,
före:




och sen efter då, :





detta var Marina och Tina som tipsade mig när dom var hit i tsdags och hälsade på, som sagt man blir så hemma blind av att gå hemma år ut och år in att man slutar se möljigheterna....bra blev det iaf och jag är super nöjd.

Igår var vi på auktion här på gamlaskolan, jag roade in en liten pall, en pluntta, en vas, en skål på fot, och lite dukar. Jenny ropade in en spegel till hennes rum och på tal om rum så har vi idag kämpat och bytt rum för Jenny ville ha det randiga uppe och så fick det bli, det var inte bara dra över grejorna för det är en hel del saker som skulle in men hon har kastat en massa och en har hon gett massor till Tova så nu är hennes rum uppe ett endaste kaos, det får bli nästa projekt tror jag. Jennys rum blev då för övrigt kanon fint, jag tar en bild och lägger ut senare....
Till veckan kommer jag att jobba massor, och det känns rätt skönt, synd är bara att vi har så ont om barnvakter men denna vecka är då löst iaf, tack och lov, sen är det inte så många dar som det strular för Peder får semester i augusti och sen får ju barnen börja på dagis. Så då underlättare det MASSOR vill jag lova. Tack snälla goa Emma för att du ställer upp!!! KRAM!

Min vecka i Stockholm har gett massor av resultat, dels att jag fått vara bland hundfolk och fått surra av mig lite hund MEN det största är att jag har som laddat batterierna på nytt!! Känns å himlans positivt att vara piggare, för jag har varit rejält nere kan jag säga, har inte haft energi till nått, bara klagat här hemma på småsaker..på barnen...mm...var ute med hundarna idag och såg att jag har inte planterat en endaste blomma ute i sommar, blomlådorna gapar tomma på räcket på farstukvisten, sen hel dött ut....men jag har inte haft ork, engagemang, eller lust med nått....bara velat sova och gräva ner mig....men nu...ryggen värker och allt är bara fan....ingen som lyssnar...det är bara man trälar på....*blä*
Men nu känns det som mkt bättre faktiskt, känner att jag har ort till lite och lust framförallt.....

Tova reagerar fortfarande på myggor, så här såg hon ut en dag men hennes medicin hade börjat verka men aman ser att hon är svullen...




och en bild på våran blivande NHL spelare: =)


Och denne lille herre har nu fått mer tänder ,han har 4 nere, den fjärde har just spruckigt fram..och uppe har nu alla 4 kommit fram...han är så söt lille Teo...mammas prins....


Men nu så är det dax för sängen, i morrn kommer Lars för att hämta Jenny för hon ska vara där en vecka....Emma åker med honom hit....sen en anna sak, här mullrade det åska som satan i gatan...innan helgen, det gjorde att nått hände med vårat mobilnät, vi har inte haft nät på hela helgen, folk har provat ringa, signaler har gått fram men nman kan inte svara...då bryter det bara...så då vet ni det ni som försökt ringa....då så...bye bye



Rubrik...hmmm

Kom inte på någon bra rubrik tilld agens inlägg, vet egentligen inte heller vad jag ska skriva för här har ju inte hänt så mkt, igår ringde en läkare mig för jag har slut tabletter för smärtan i ryggen, så det blev fixat så i morrn åker jag till Skellefteåp för att hämta ut piler ochj för att hämta ut Jennys nya glasögon, som hon har längtat!
Igår hade jag upp ett il och städade ur i köks skåpen, plockade ur gamla tallrikar och plastburkar som man inte använder och som bara tar en massa plats så nu blev det fint. Inte tomt som jag trodde då jag rensade rätt häftigt så jag hade då en massa tjafs i skåpen vill jag lova. Sen gjorde jag väl inte så mkt mer, utan var med barnen och lekte, läste bok, spelade spel, lade pärlplatta...mm....stupade i säng för min hals var rejält ond...och hes var jag och denna armade jävla hosta.....*host host*

Idag har jag väl inte åstadkommit nått speciellt heller, barnen vaknade strax före 06,00 och jag var trött så klart, trots att jag gått i säng i tid....har städat på i köket, dammsugit och plockat, sen blev det tjock pannkaka till middag och Teo bara ÄLSKADE det =) han smaskade och åt en rejäl bit med pannkaka....
Sen har jag suttit och bollat boll med Teo, Tova har varit ute med Jenny och hoppat och pysllat på, Peder kämpar på med lekstugan...själv har jag badat Teo och lagt i säng han såå han sover nu.
Ska väl påta på lite till i kväll och sen i säng.....

Home sweet home

Ja nu är jag då hemma, tågresan var en ren pina, vårat hytt (el akvarium) som vi satt i som hade djur var full kan jag lova, 5 sittplatser fanns och den man satt mittemot dennes ben hade man mellan sina, det gick alltså inte sitta med sina egna ben bredvid varann utan mn hade grannes på sig *s* och i denna hytt så var vi då 4 vuxa, en jack russell då, en kines, en tax en portugisisk vatten hund och 2 st pyrenér!! GISSA om man hade någonstans att sätta fötterna, ska visa bild på en del av jyckarna iag, först portugisen Bo


Sen en bild på pyrenéerna Doris och Lucy


En argsitnt jack russell fick ju sitta i bur och kom inte med på kort, så gjorde även kinesen och taxen....så 2 burar fanns med i hytten med och all pckning för dessa människor, nåja resan gick ju bra och vi fick verkligen skratta för alla var vi ju trötta efter en vecka i Stockholm, där dessutom ett par av tjejerna fått gå massor pga busstrejken som var där, varmt och svettigt var det för dom stackanra.
Nåja, lite bilder från bror då och på bror:






Vi var mkt ute och körde och Nova var och badade några gånger i en sjö, passade på att ta lite vackra sommar bilder av det jag hann, för Tommi körde som ett TOK! ;-)






Då till Wärldsutställningen, Nova fick en 2:a pga av att det fattas 2 p2 nere för henne, och denna domare tyckte att dom skulle ha det för att få en etta, så synd för mig då, men här är ett par bilder från hallen, jag kan lova er att det var GIGANTISKT....



Nyttiga har vi varit med jag och bror, vi åt grillat alla kvällar med sallad till, antingen grillade vi korv el kött...


Det är klart, vi drack vin varje dag...*S* gott som fan och vi njöööööt verkligen av att bara slappa kan jag lova, titta själva....






På söndag var i på shoppingtur, hittade massor av klänningar och t-shirts till Tova, sen en massa t-shirts till Teo + byxor och sockar billigt, och ett par skor. Det blev ett par skiiit snygga KAVAT


Tommi köpte Teo en Polaren och Pyret jacka och jag passade på att köpa byxorna som hörde till, och det var så fint, tyvärr ingen bild på det då.....
Barnen blev glada när mamma anlände hem i morse, ledbruten och trött, tack och lov slapp jag gå från stationen för Monica min vän körde hem mig, TACK för det!
Så då var den så efter längtade resan gjord, jag är HEL nöjd, jag har haft så trevlig med min käre bror och Nova, och hon har då verkligen njutit av att få vara ensamhund så hon har varit på ett strålande humör, så nu ska jag försöka hitta henne ett nytt hem där hon får vara själv.
TUSEN tack för boende och uppehälle Tommi! Kram kram på dig!

Kanske dyker upp till Stora Stockholm i december.....*s*
Nu blir det dusch och sen i sängen för mig, för jag är slutkörd.....gonatt!

hem från Stockholm

Nu snart ska vi ta och hoppa på tåget hem till Bastu, min underbara rygg har varit ganska bra undre veckan då jag bara behövt äta alvedon, ja mellan 6-8 st men ändå, det är nog så att ryggen fått vila sig frn att bära barnen, men i morrn återkommer jag till byn och då ska man väl gosa och bära småttingarna. Fast igår började jag ju känna av ryggen mer så jag har nu fått låna Tommis  TENS  så kan  man koppla på den när det blir värre, hjälper ju i ofs bara för stunden men är jätte skönt att slippa smärtan en stund iaf. Hoppas bara att tågresan går bra och att jag kan sova lite iaf, man får hoppas att det inte är så mkt folk på tåget, fast nu är det ju semester så det kan ju vara en hel del. Lite brun har man ju blivit här men för solen sken på skönt när vi ställde i Almare Stäket och vi var ute hela dagen. Nu är det bara till att packa ihop alla grejor och snart susa iväg. bilder från resan kommer senare. byeeeee.....

WORLD DOG SHOW TO MORROW

Ja då var det dax att i morrn beträda world dog show med Nova, jag kan väl tala om att jag är inte nervös alls utan mer nyfiken och längtar att se alla fräsar hundar,  nog för att man borde tycka att det är vad man själv kommer med, jo ja tycker Nova är underbar men det ska bli så skoj att fara dit i morrn och titta på allt, prata med folk. Jag har just strykt och fixat upp min kavaj för morgondagen, nu återstår att duscha upp jycken och sen i säng, börjar känna av ont i halsen nu i afton och det är ju inte skoj, Mats och Carina har varit hit i kväll och duschat, sen tog vi oss ett par glas vin och svammlade en stund, jag och bror har grillat och det var ju gott i vanlig ordning.
Men nu till hund dusch....och sen gonatt!

Jack russell terrier world speciality

Nu har vi varit på en till utställning igen, Tommi skulle ju jobba så vi klev upp i går morse tidigt till och med 10 minuter innan väckaren ringde, alltså 05,30 klev vi upp. Dagen skulle bli lång då jag skulle vara ute i Almare Stäket tills Tommi kom och hämtade upp mig efter hans jobb och det skulle bli runt 23 snåret, jaja vi susade iväg och han lämnade av mig i Mats och Carinas husvagn och jag knackade på, dom låg ju och sov så klart...*s* Tommi for och vi åt frukost i mprgonsolen, drog iäg efter detta till ringarna för det är en bit att gå, tar ca 15 -20 minuter att gå från "campingen" som dom stod på som var en nyslagen åker med bajja major och vattendunkar och ingen dusch...knallade iväg och rstade hundarna, sen var det bara vänta in att få gå in i ringen, skoj var det, mkt trevligt folk och många fina hundar. Nova fick ett rött band med en kritik som löd så här :Good head and mouth,Good neck, nice body prop, the front is not perfektly staight, good ears, moves well!
Man får vara nöjd faktiskt.....
Efter att alla jackisar fått sin bedöming så bjöd jack russell klubben på ett mingelparty med både vin, chamange, öl och tilltugg till detta, ost, kex,vattenmelon, oliver, tomater nötter, mm....mkt tevligt.....jag drack 2 öl =)
efter vi minglat packade vi ihopallt och drog allt till husvagnen, väl där så drack vi en till öl men denna gång var den IS kall! och sen var vi igång igen, blevlite vin och en massa hundsnack! och jag trivdes, Tommi kom och hämtade mig och vi drivade hem och gck i säng....idag ska vi slappa, Nova ska få bada igen och jag skulle vilja shoppa lite men det beror om jag fått in nå pengar. så hej då så länge!

World terrier speciality

Idag har vi varit iväg och ställt, vädret var tryckande hett och ingen sol TACK och lov, för hade det varit det så hade vi nog inte levat för det var nog så varmt ändå, nog om detta många hundar var ju där, domaren tyckte om små jack russell och då har vi inget där att göra så vi fick en 2:a med en kritik som löd så här: mkt feminim liten tik, feminim huvud, något ljusa ögon, något stora öron, utmärkt förbröst, bra hals, god rygg men lite lång i länden, kunde varit aningen mer högställd, bra päls och färg, bra rörelser bak, önskas effektivare och ?? steg fram, bra temerament, visar sej bra! och sen så säger han att hon har krokiga framben??? hmm nä det har hon INTE men men, det får ju han tycka om han vill...nya friska tag i morgon så det är jack russell terrier specialen...detta var så komiskt att han tog fram små tikar och sen önskar att Nova skulle vara högre?? hmm jaja, jag får det inte till att stämma iaf.....roligt hade vi och det är huvudsaken....nu till ett gott vin =)
tjao på er....

El Stockholmo

Nu har jag ochNova hittat oss till Stockholm, resan ner gick super bra, Nova var lite orolig från början men lugnade ner sig på en stund. Jag var själv i våran kupé enda fram till ca 01,30 tror jag då det steg in en massa människor och jag vaknade inte till förrän en stund senare då jag upptäckte att kupén var full i folk, och där låg jag och sov, det var bara till att sätta sej upp och så blev man sittande tills man var framme. Väl framme så tog jg en taxi till brorsan och vä där så svamlade vi en stund och sen drogg vi iväg för att handla lite, efter vi kommit hem från shoppandet så blev jag placerad i en solstol med ett glas rött ihanden och det enda som sas var NJUT!!!! och det har jag gjort, bräne mig nästan i solen efter en kvart men smorde in mig innan det var helt och hållet kört så nu har man fått lite färg för sommaren. längtar efter make och barn, men samtidigt njuter jag av att bara vara med Nova, och det syns på henne att hon njuter av livet att vara helt ensam hund så detta vore kanon för henne att få sig en familj som inga andra hundar har.
Nu lagar Tommi mat!!! Tänk jag slipper laga mat!!!! yiaaa...ska tamig ett glas rött till och sen ska jag rycka/bada Nova för morgondagen....tjing tjong....i morgon är det världsutställning av endast terrier raser...!

RSS 2.0