Ingen uppdatering än...

Vi har haft virus i datorn, och jag har jobbat och jopbbat, och varit borta och jobbat, och mera jobb blir det för jag åker till Ammarnäs på konference i morgon, kommer hem på fredag kväll, jobbar lördag, söndag och mångad *pust* får se när jag orkar uppdatera mer men det kommer jag lovar.....båda barnen fyller år till veckan och jag jobbar på bådas födelse dagar och att jag jobbar hela nästa helg.....nu säng säng säng....

Har mkt att uppdatera om......bara för att göra er liiiite nyfiken....*hihi*

förklaringar =)

BIR = Bäst i ras
BIM = Bäst i motsatt kön
BIS = Bäst in show
Hp = Hederspris = bra avelskvalité

Den som blir BIR tävlar vidar i i BIS, BIM hundarna har tävlat klart för den dagen, det är bara en hund som kommer till stora finalen som även är som lite bonus kan man säga. Hoppas du blev lite klokare Satu =)

Nu har jag bara jobbat och jobbat, jobar i morgon med och efter jobbet bränner jag till Haparande med en brejk i Holmträsk för att titta på våran nya valp som kommer att heta Eskil. Ser han bra ut så kommer han att komma om ca 2 veckor. Samantha guman fyller 1 år på tisdag och detta ska firas med kalaspå söndag, har slagit in hennes presenter idag, det är så kul att ge bort grejor I love it!
Ska även hälsa på hos mamma mu, hon saknar ju så klart barnbarnen men tyvärr kommer vi bara vara där på fredagen. Gottfrid lämnar vi i Holmträsk och Nova har min goda arbetsvän Robert och hans fru Cissela tagit sej an, TUSEN tack till er!
Nu ska jag duscha för jag har färgat håret i kväll, sen ska jag packa och duscha upp Nova så att hon inte stinker hund när hon ska sova borta i helgen *s*
Ha en trevlig helg vänner!

Utställning i Skellefteå

Ja idag har man varit på Terrierklubbens utställning i Skellefteå. Jag trött som fan för jag klev av mitt skift kl 08,00 i morse och igår kväll var jag på disco med ungdomarna, och på jobbet sover jag inte bra ,så jag såg ut som ett spöke då jag kom hem i morse *s*. Full av förväntan for alla utom Jenny till stan, Peder skulle handla kläder till sin Jönköpingsrea som går av på Onsdag, han tog Teo och jag tog Tova på utställning. Tova var JÄTTE snäll! Stor eloge till henne för att hon skötte sig så himlans bra där. Nåja då till resultaten, Gottfrid skötte sig bra även denna dag, han var så fokuserad på köttbullen att allt annat fick vara, han gick så bra och stod så bra så vi fick Hp och ett röt band!!!!!!!!! *wow* Ja sen in i BIR och BIM, han fick tänla mot sin syster Maya, där knep hon BIR:et så  Gottfrid blev BIM!!!!  Han är så duktig, fick kritik som löd så här:
Utmärkta propotioner, utmärkt huvud och utryck, bra bett. utmärkt hals och front, bra benstomme, bra bröstkorg för sin ålder, väl ansatt svans, välvinklad bak, aning hög i has, rör sig väl, skulle önska renare vit färg.
Allt bra med andra ord förrutom med hans färg då, nu har han varit på 2 utställningar där den ena domaren inte brytt sig om hans bruna spots och den andra har anmärkt om det. så vi får väl se i frmatiden.
Gottfrids syster blev i slutet BIS 2 och hans far blev BIS Reserv, så stora GRATTIS till er!   Nu sitter jag och njuter av ett gott vin, trött som den som sagt, ska snart lägga Teo då han är super trött med, kanske går i säng själv med....så ha det bra every body!
(bilder kommer senare från denna utställning)

Ved, ved, och ved

Idag skulle jag hjälpa Peder med veden, vaknade så klart med en 7 jävla ryggvärk  =( for med barnen på dagis 7,30 och sen hem då för att intaga piller, Peder sade att jag inte behöver hjälpa honom då hans syster Kate skulle hjälpa honom ett tag så jag lade mig på soffan för att invänta att värken skulle avta lite....men det gjorde de inte, det som hända var att jag somnade av pang bom och vaknade med en ångest som inte var av denna värld, vars var jag?? VAR ÄR MINA BARN?? Vilken jävla mamma jag är som har somnat på soffan och barnen leker på golvet? Men var är dom? Det är så tyst i huset, och vad är klockan?? Magen värkte av ångest över att jag sovit....har jag försovit mig till nått? Ja det var så hjemskt att fy fan, men insåg sen att jag har ju lämnat barnen på dagis, dom har det bra där, vände mig i soffan och försökte somna om men det gick inte, klev upp och tog ett par piller till, det hjälpte inte, var tvungen att ta 2 till...då avtog smärtan så att jag kunde vara uppe, så jag for och hjälpte Peder med veden, inte nå betungande utan styra en spak bara...


For hem vid 14 för jag skulle hämta barnen på dagis, hämtade Kate och körde henne till veden, hon skulle hjälpa Peder ett tag. Hämtade barnen på dagis, for hem och fikade, kokade kaffe och gjorde fika till Peder och Kate, for dit med det + regnkläder till dom för det hade börja skvittra regn.


Detta brev fick jag hem i brevlådan för ett par dar sen...=)


ÄNTLIGEN!!!!
Nu måste jag fixa en hemsida......
Lägger ut lite bilder på barnen....














Nu är det dax att börja med maten, Tova har tyvärr somnat i soffan vilket inte var bra alls, så jag ska försöka väcka henne lite försiktigt med....men  that´s it!

Utställning i Boliden

I helgen har vi varit på utställning i Boliden, fast på fredag var jag ju på bingo först och vann ju 300 kronor :-) Så då gick då den kvällen ihop iaf, detta var min sista bingo som jag kan hjälpa till med för jag jobbar ju varannan helg så jag kan inte ta detta då, kan ju vara skoj att bara kunna fara dit och spela och sen gå hem med en vinst i fickan utan att behöva redovisa efteråt. 

PÅsöndag  var det då dax för en inoffare i Boliden, som jag längtat till detta!!!!!!! Det var ju Gottfrids allra första utställning  så därav så himla skoj, när vi väl vakande på söndag och regnet ÖSTE ner, det var tänkt att jag skulle han barnen med mig till Boliden för Peder skulle göra veden men det blev inget då det regnade, så jag och Jenny for själva, vi fikade lite packade ner regnkläder och paraply mm och iväg 9,30 efter vägen så regnade det bara mer och mer...blev lite skeptisk mot detta regnande men till slut så var ju asfalten torr....*wii* väl framme i Boliden på Mångfaldsberget så hade flera hittat sig dit redan, Nova skrek i vanlig ordning över förtjusning om att få komma på utställning och Gottfrid skälldew för han visste inget...*s*
Nåja vi hade nr 22 och nr 23. Gotte skulle ut först, allt gick bra, han var lite skeptisk när han stod påbordet och domaren skulle ta han på kulorna, då hon gjorde det så drog han upp dom så att dom inte fanns men hon sade att hon kände dom =) annars så gick det bara fint och kritiken löd så här: 5 mån hane av bra typ och storlek. masulint huvud med bra könsprägel, bra ögon, välburna och välplacerade öron, bra hals, tillräcklig front och bröstdjup och under linje, bra ben och tassar, bra kors- och svans ansättning. Rör sig rastypiskt från sidan, bra bredd i fronten, bra päls och färg, trevligt temerament. Välpresenterad!
så det blev BIR med Hp!!!
I Bis finalen blev vi 2:a!!!








Sen skulle jag ut med Nova som tycker att dettra är skoj hennes detaljbeskrivning löd så här:
2 1/2 år tik, bra typ och storlek, välaskuret huvud med alla attribut på plats. Bra bett och tänder och käkparti, Vackra välformade ögon, välplacerade öron, bra hals, front,ben och tassar. stark rygg, bra kors och svans och svansansättning. tillräckliga vinklar fram och bak, rör sig med  attityd från sidan , bra steg, parallellet fram och bak. bra päls och färg, bra temperament. Välvisad! 
Nova blev BIR med Hp!
I finalen åkte vi ur i första gallringen....=( nåja...Jenny hade anmält sig till barn med hund på plats och skulle tävla med Nova, OCH DÄR BLEV DET EN FEMETTA.......... Hon och Nova vann!!!!! GRATTIS TILL ER!




Carro och Daniel var där med för att tävla med deras gråhund Assa, dom var 2 st gråisar, Assa och hennes syster Tindra, kan lova er att det måste vara ett h-vete att döma gråhundar för dom ser ju ut precis likadana! Hur ska man ta fram den som ser bäst ut när alla färger sitter på samma ställe?? *s* Nåja det blev iaf Tindra som tog hem BIRET...Assa fick Hp, så det var ju bra ändå....








Så här såg det ut där jag och Jenny satt, vårat fina tält....i regnet....


Hade även min goda arbetskompis där med hennes Cane Corso och hennes mor och deras Boxer, båda fick BIR med Hp men tyvärr åxå utplockade i BIS finalen.
Efter denna utställning for vi hem med hundarna och sen bar det iväg till Fromheden då Jenny hade fotbollsmatch och jag var en av dom 4 föräldrar som var fikaansvariga, tyvärr förlorade dom den matchen med 4-0 =( nåja, igår jobbade jag och idag jobbar jag 15-00, barnen inskolas på dagis..igå var vi där 9,30-11, och idag ska vi vara där från 10,30-13,30 så nu är det dax att göra sig i ordning...byeeeee

Dagens sanning!



Denna kopierade jag från en bloggväninna och så här är det i real life!




Kom hem trött från jobbet kl 16,30 inte hade min sambo börjat med någon mat inte, ja han hade inte ens funderat utan frågar så snäll om vad vi ska äta idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *grr*

Igår var vi till Lycksele djurpark, barnen tyckte det var skoj. Jag hade talat om för min familj som var hemma att kl 10 slutar jag, då ska ni vara klara så att vi kan fara i en gång, hmmm...ni får 1 gissning om dom var klara!!!
Vi kom i väg sent och vips när vi gick omkring i Lyckolandet så hade dom stängt alla karuseller och Tova som hade kvar 3 åkbiljetter....dom stänger kl 16, irriterande, man tänker ju på att OM man hade fått sig i väg på en gång så hade vi fått mera tid där...men men... här lite bilder från resan iaf....denna karusell åkte Peder med Tova och mitt när det går som fortast så öppnas bygeln som håller dom på plats, Peder får hålla både Tova och i bygeln så att dom inte ska slungas ut, så med andra ord MAN SKA INTE ÅKA KARUSELLER SOM GÅR FORT!






















Och detta var Tova på vägen hem ..



Och sen på lille Teo då, så här såg han ut på vägen till Lycksele...


Glasstime i Lycksele





Ja sen vette tusan vad jag ska skriva mer, köpte nya gardiner till matsalen som jag måste få upp, även nya krukor, tar väl en bild  då detta är gjort.
Nu har jag iaf badat båda ungarna, Peder är i garaget hos traktorn, jag ska få i säng barnen och sen själv med, känns som att jag vill i säng tidigt i kväll....jobbar dag i morrn med.....god night!

trött...trött

Oj vad trött jag är idag, slutade jobbet kl 15,30, kom hem och fann farmor sittandes barnvakt, ingen middag var planerad, Jenny dyker hem från en veckas tripp hos pappa, farmor far i samma veva, Peder kommer in strax baki och jag bara står och gapar...är så trött, kan inte fatta att jag inte kan sova på jobbet???? why? Peder undrar vad vi ska äta till middag, jag undrar vad ska vi äta till middag? Jag har ju ändå varit iväg och jobba....trodde att då iaf det var påbörjat nått...men nä....ja då får det bli korv och makaronen för 3 gången denna vecka enligt Peder då.....*s* ja det är ju en bukfyllnad tycker jag då..barnen skriker av lycka...=) Nu har jag iaf badat Teo och han sover gott i sin säng och det gör jag med snart...får väl se vars det bär av i morgon om det blir Lycksele med barnen eller Nolia utan barnen...*S* kram och godnatt gott folk!

950!!!!

Ja ikväll var jag på den underbara fredagsnöjet, BINGON; men väl ann där så kom det ändå lite folk trots allt, jag spelade för mig själv då Minica min vän inte hade tid att komma och hålla mig sällskap då dom målar om huset, nåja, jag satt och väntade i nästintill varje spel men inte det inte, jag svor lite för mig själv att va fan, varför får jag aldirg vinna för, sist men inte minst spelades det ju städbingo, där är en rad 950 kronor i kväll, och tror ni inte på fan att jag vann det!! *wohoooo* jag kammade hem den, helt sanslöst...*ASG* jag blev så glad så...+ att jag får 400 för att jag jobbar där med, så denna kväll gick ju plus iaf....



korten på barnen har jag tagit, iaf på Teo då han sitter på sinbil, Tova fick jag inte ta kort på idag, hon var på det humöret...men jag har inte idats få in bilderna på datorn än, och jag ids inte det nu heller så det får bli en annan dag. Imorrn jobbar jag från 15 - 15,30 på söndag....så det var den helgen.....men nu  ska jag läsa alla andras bloggar..så hej då så länge....måste skriva att jag avnjuter ett glas rött undertiden =)

RSS 2.0