Lyckorus!

Ja jag är fortfarande i ett lyckorus efter gårdagens jobb besked *yeaaa* fan det går som inte beskriva känslan jag har över hur jäkla GLAD jag är över jobbet! OJOJOJ; ett perfekt jobb, ett bra jobb, ett roligt jobb! ja jag längtar tills jag börjar jobba heltid faktiskt som blir i augusti för då får vi barnomsorg, Peder min älskade sambo tar på sig att skola in barnen på dagis då...=) så den 1 augusti så jobbar man heltid, ja jag längtar faktiskt till hösten nu =)
Sommaren kommer att gå fort, det gör det alltid. Ska njuta av sommaren nu riktigt ordentligt, vi kommer inte att fara på någon längre utflykt utan det blir nog bara en snabbis åt nått håll, sen får man fara och bada ofta =)

Idag ringde jag hur det var med lilla Ralf, hur natten gått för han, och det hade gått jätte bra, dom hade varit på en lång promme igår och sen hade han ju fått träffa deras 2 katter, den ena var det helt grönt för, den hade tydligen strykt sej mot Ralf, men den andra hade inte tyckt att det var så trevligt med en hund i huset så den hade gjort ett utfall mot Ralf, och han hade börrja skälla mot katten *s* nåja hoppas det löser sig för dom, för familjen han hamnade i var en toppen familj! Jätte trevliga och mysiga människor! Det kändes så bra att skicka Ralf till dom =)
Detta var vad som blev kvar av Ralf *s*


Sätter in dom sista bilderna på han med....han blev så söt på detta första kort eller hur?
image605

image606

och så en bild på Novas rosetter från helgens utställning
image607

Ja jag måste sätta in en bild på min väns vovve..är han snygg eller? Det tyckte inte Tova *asg* ( Anneli, du skulle höra vad Tova sade när hon såg denna bild på Uno, oj vad ful var vad hon sa! *Asg* men hon ändrade sig sen...=)

image608

Igår när jag tittade ut genom köks fönstret så tassade det för bi en fågelmamma med sina små ungar, försökte verkligen hinna ut och fota med jag var inte tillräckligt snabb...
image609

Tur att igen hund var ute lös då....nåja nu ska jag dammsuga tv rummet och så har jag då för övrigt hittat Gottes pinkhörna....bakom tv:n!! jäkla hund, så det måste jag torka bort......*gone*

*wiiiiiiiiii*

Nu har det hänt saker och ting här, var till Sundsvall på utställning i helgen, fick en etta och sen 2 på Nova så man får vara nöjd, sov i en stuga med goda vänner =) Tack till er att jag fick sova med er!!
Sen i il fart hem, packa Jennys väska för dom skulle ju sova i skogen bredvid en bäck nu tills på onsdag, tält och allt skulle med ,och mat framförallt....det var väl som de värsta att fixa...men vi ordnade det tack och lov, körde hennes grejor till skolan och sen hem, satt och kollade mailen och så ringde teleftonen...mobilen....okänt nummer......Hej detta var från kommunen.......vi kommer att erbjuda dig jobb!! VA???? Har jag fått jobbet????? Ja svarade mannen till mej, och jag jublade och sade så klart att jag var hur glad som helst......!
GRATTIS TILL MIG!!!!!
Men då blev nästa problem, barnvakteri....så nu söker vi någon som vill komma och sitta barnvakt åt våra små barn....*s*'
Har ringt och pratat med kommunen om att Teo ska få börja lite tidigare och det såg dom inte som något problem, men det är ju bara så att dagis har ju stängt 2 veckor i sommar, och att dom ordinarie har ju semester....hmmm problem..problem....ska ringa dagis i morrn igen och prata med hon som ska inskola mina små....

Sen har jag idag sålt RALF, han har flyttat till sitt nya hem i Vindeln nu..önska hans nya ägare LYCKA TILL med Ralfen som är så snäll och go...på alla sätt och vis....förrutom när han skäller på folk ute...*S* då kan man bli arg för mindre....*s* Så nu har jag 2 terriers....

Peder skulle jobba lite över i kväll....så någon middag blir det inte än......men nu till barnen.....
Bilder på rosettterna som Nova fick i helgen kommer senare

Sundsvall i helgen

Imorrn åker jag och Nova till Sundsvall, har inte bestämt mig vilken tid det blir att jag far men kommer inte att lämna det till kvällen iaf, utan ska försöka få mig iväg runt mitt på dagen kanske.
Var ju till stan för att alla hundar skulle ju till veterinären, Nova hade rabiesvaccinering, Gottfrid hade 12 veckors sprutan och rabies och Ralf skulle jag ha ett besiktningsintyg på då han åker till sin nya familja på måndag.
Sen hade jag ju id för klippning och resultatet bev så här, själv är jag kanon nöjd....
före...
image595

och efter....

image596

image597

image598

Peder tyckte att det blev så där, Jenny och Tova tyckte att det blev jätte fint!
Hade med mig Carro till stan som barnflicka, ÅTER JÄTTE TACK FÖR HJÄLPEN!!! Guld värt är det!
Sen har det inte hänt mer i detta hus förrutom att mna nya piller tar itne bort värken alls, MEN jag blir så jävla trött att fy fan, orkar ingenting, vill helst ligga på soffan och sova..men det går ju inte med 3 hundar och 2 barn hemma....idag för övrigt så satt Teo i sin lilla barnvagn och jag skulle byta blöja på honom, men blev själv akut pinknödig så jag skulle på toa för att göra mitt besök, hann ju bara dra ner brallorna så hör jag ett duns, och sen hör jag hur Tova skriker i sinne och tårar att _ MAMMAAAAA VARS ÄÄÄÄÄR DUUUU????? Tårarna sprutar och sprutar för henne och jag upp med brallorna och springer in till henne för att se vad som hänt, men det var ju Teo som ramlat ur barnvagnen, han börjar åxå grina som den, eller han hade ju börjat grina men grinade så mkt att han var alldeles tyst, jag försökte lugna både Tova som var jäte skärrad över händelsen och sen Teo att han skulle ta ett andetag...och till slut satt vi på golvet och hade grupp kram och barnen hade lugnat ner sig....Tova är ju så rädd om sin lillebror att det ärhelt otroligt, gulligt som den är det ju.
Sätter in lite bilder på barnen med, dom minsta igen då,.....

image599

image600

image601

Ja nu är det väl dax att gå och se vad man ska ha med sig till Sundsvall i morrn, packa litegrann, ska ju ställa upp i avelsklass med Nova, frö hon som äger Novas far ringde igårkväll och undrade om jag ville ställa upp i det med Nova och jag sa att självklart ska jag det! Så det blir mkt skoj på söndag =) MEn nu...packa....byeee...

*trött*trött*trött* igen...*s*

Ja som rybriken lyder är jag bara såå trött idag...inte värst men det känns som att idag blir inte mkt gjort, igår så klev jag upp i tid då jag hade både en antällnings intervju och tandhygienist besök....kl 8,30 intrevjun som gick rätt bra kändes det som iaf, sen for jag till tandhygienisten, även där gick det faktiskt bra, nja lite ont gjorde det ju för jag hade tandsten under tandköttet som hon skulle ta bort, jag har lite problem med tandsten så jag går lite oftare för at kolla upp det och ta bort det som kommit dit.
Efter dessa besök så for jag och handlade lite och sen gick jag in på Berglunds för att köpa en present till Tovas kompis MIkkan som har kalas på lördag,hon fyllde år i måndags men skulle ha barnkalas på lördag och Tova var bjuden. Detta blir Peders jobb att fara dit med henne då jag på lördag åker till Sundsvall med Nova på utställning.
Igår hade jag jätte tur då Peders syster Carro var här med barnen så slapp jag ha med dom till Norsjö på intervjun och tandläkaren, och efte rjag kommit hem så satt vi och surrade på, var ute på gården med alla 4 hundarna och när vi då kom in så hade Peder ringt flera gånger...jag ringde upp honom och blev då varse om att herren jee....klockan är ju 14,50 och jag hade lovat att jobba 15-00 så Carro ställde upp att vara barnvakt IGEN =) Tusen tack Carro för all hjälp! Såg att du måste ha rengjort våran micro medans du varit här! ? eller? *s*
Så susade jag då iväg på jobbet och kom hem strax efter 00.
Idag är jag trött så klart, har provat ta mina nya piller för ryggen, än känner jag inget, men hoppas på att det ska börja verka snart....
Imorrn ska jag till Skellefteå, jag ska klippa mig kl 11,15 och sen ska alla 3 hundar till veterinären för vaccination.
Efter detta blir det till att ila hem för att köra Jenny och gänget på fotbollsträning 15,45 far vi. Lite stressigt blir det men va fan ska man göra då? *s* Det är min tur att köra dessa barn....
Nåja detta var väl i korthet vad som hänt, nu längtar man tills man får reda på om man fått jobb eller inte, dom skulle höra av sig till veckan om det, oavsett om man fått eller inte...så det är ju bra.
Men hej och hå tills vidare....

Sovmorgon

Idag fick jag mig sovmorgon. gissa om jag var glad? Klev upp kl 12,30!!!! *hehe* skönt, men min rygg var inte med mig, om det var för att jag krattade litegrann igår eller nått annat det vet jag inte men tyvärr så var jag totalt av...efter att jag klivit upp och fikat så kom, farmor förbi en sväng, Peder sade åxå att han skulle iväg till syster Carro för att hjälpa dom ner med 3 stycken björkar för dom ska bygga ett garage på gården. Han skulle ta med sigTova men vi andra ville ju med, tänkte att det skulle bli bra att få socialträna Gottfrid med dom andra hundarna och att han skulle få komma sej hemmifrån ett tag....vi for alla utom Jenny som ville vara hemma, väl där så var Daniel ute med Assa, vi släppte lös Gottfrid men han var nu rädd till tusen för Assa som är så snäll så snäll, detta gick inte om för han heller...=( När vi var inne så gick det jätte bra med deras andra hund Iksa, Gotte och honbrydde sig inte om varann alls utan Iksa bara nosa han baki rumpan och sen var det klart, men när vi satte oss för att fika allihopa så blev det  ett jälka liv under bordet och Iksa vaktade sitt ben och tjuvnöp Gottfrid, han skrek som ett stycket svin, lilla gubbe, han har så otur så otur med alla elaka vuxna hundar..jag måste kämpa på med honom att träffa andra hundar för han är ju nu riktigt rädd för stora hundar som är större än han då, så att det inte blir ett rent helvette för honom när han blir äldre, man får ju vara rädd att han blir ilsken mot andra hundar...och det skulle var skit tråkigt, så nu måste vi hitta hundar som är snälla och han inte behöver vara rädd....
Våran dator är ju så seg så seg att jag tror att i morrn när vi far på öppna så tar jag med mej denna och lämnar in det i Norsjö för lite rep, nått är galet med den och sitter man vid den blir man galen, så om inte denna sida uppdateras till veckan så är det för att datorn är på rep.

Pytt i panna blev det till middag, sade till Peder att det känns som att jag skulle kunna gå i säng för jag är rätt trött....sade lite skämtsamt åt han att han kunde ju få komma upp och massera mej....HA sade han bara, massera?? det kan du glömma! Hmm vaddådå sade jag, har du slutat älska mig?? Ja snart så..svarade han! hmm...när ska jag flytta frågade jag,...? DU flytta, nää nää jag ska  flytta....! Hmm så så ligger det till i detta hus...så därmed sökes här en ny snygg, rik, hundkär, händig karl....som vill bo med mig i detta fina stora hus *s*
Nu ska vi lägga i säng barnen, sen ska jag duscha upp någon hund tror jag, och mig själv...så tjing tjong...

Sverige- Finland

Och FINLAND VANN!! GRATTIS FINLAND till bronset!


image594

grilltider + monstermössan

Ja idag hade jag planerat för att vi skulle grilla kött ute, hade igår tagit fram fläskfilé från frysen....och potatisgratäng, en god grönsallad, bearnese sås, vitlöksbröd...och vatten =)
Ja u for jag och skulle titta till grillen och märeker till min besvikelse att den är oanvändbar, den har legat under snön i vinter....inte gick den att använda så det blev att steka i stekpannan.
image584

Peder har fortsatt att bygga upp lekstugan, nu är stommen klar.
image585

Hela familjen var ute idag och Jenny provade på att hoppa lite med Nova, och detta tyckte Nova var skit skoj, och hoppade över hindren som ett tok, (när hon väl kom på hur man gjorde)
image586

image587

image588

Så till veckan när jag fått lite pengar så ska jag köpa agillity hinder på RUSTA, för jag tror dom hade billigt där.

Sen har jag idag fått upp nätet till studsmattan...
image589

Nu kan Tova hoppa utan att man ska behöva ha hjärtat i halsgropen...

Blev jätte glad idag under förmiddagen för att i veckan hade jag mailat till vårdcentralen för att få tag på min läkare pga att jag behöver mer smärtstillande tabletter då för ryggen, på onsdag pratade jag ju med min sjukgymnast som förklarade att läkaren brukar höra av sig innom ett dygn då han fått mailet, men ingen hörde av sej till mig i vanlig ordning, på fredag ringde jag till växeln och pratade med henne och förklarade att jag mailat mm....hon tittade och sade att läkaren nog missat mitt mail, det var vidarebefodrat till honom och han har öppnat det men nog missat att höra av sej, iaf så ringer telefonen idag och jag svarar...då är det min läkare! =)
Jag sade bara att VA? ringer du mig en LÖRDAG!!?? JA sade han, jag ber om ursäkt att jag missat svara på ditt mail och därför som jag ringer idag...! Han är ju bara hur bra som helst, jag är så glad att jag har denna läkare att ni anar inte, han tar en på allvar och hjälper mig till max med allt. Så nu skrev han ut helt nya piller som jag ska hämta ut och testa om det fungerar bra till mig. Berättade att jag fått en tid på smärt med men att detta inte skulle utvärderas förään dom kommit tillbaka från semestern, han sade att dom brukar ha stängt i 6 veckor. Jaja tyckte som jag, att jag hör av mig om livet blir förjävligt....*s*
Sen så måste jag ju sätta in bilder på lillebror,han har så roligt minspel....
image590

image591

Tova och JEnny på mattan....
image592

JO idag har Peder syster varit på sin första utställning med sin gråhundsvalp Assa, och det gick riktigt bra för dom, BIR valp med Hp och sen BIS valp! GRATTIS GRATTIS I MASSOR till er! Det är så roligt när det går bra! =)
image593

Nu har jag gjort en kladdkaka för kvällen, vaniljglass blir det till, och sen ska vi se HOCKEY, Sverige-Finland....20,30 börjar det, Bronsmatchen är det så nu gäller det Finland, pallen eller inte pallen? Lycka till...=)


Teos monster mössa är köpt på LINDEX för dig Cathrine som undrade, visst är den HEL häftig? =)

Ang min rygg så finns det en smärtklinik i Umeå men har man börjat gå i Skellefteå så ska man som fortsätta att gå där, för efter denna behandling av min rygg eller sprutan då så ska det utvärderas om den blev nått bättre och om inte så ska det ju kollas upp om jag får steloperera ryggen och på det viset bli kvitt lite värk eller kanske all värk om man har riktigt riktigt tur....


Ny tid på SMÄRT KLINIKEN =)

Äntligen har jag fått en ny tid på smärtmottagningen i Skellefteå, den 30 maj ska jag dit för nya blockeringar i ryggen., tyvärr så går dom på semester efter denna dag och har stängt i 1,5 månad så det blir ju ingen utvärdering förrän dom kommer tillbaka, så någon hjälp i sommar lär jag inte få. =(
Annars så är väl allt som vanligt, i natt har jag inte sovit speciellt mkt, var fortfarande vaken då kl 05,15! =( Jag kunde inte sova alls, ryggen värkte trots att jag tagit piller och det var väl pga pillren jag inte kunde sova, detta fungerar inte nå längre snart, jag orkar inte med att inte kunna sova på nätterna och sen vara hemma med mina 2 aktiva ungdomar...
Idag har min vän Lotta varit hit och hälsat på med sina barn, fick även träffa hennes jyckar Acke och Ashlee, stora Cane Corso hundar ,men mkt trevliga var dom.
Barnen lekte på en stund och sen skulle dom iväg igen, Lotta skulle förbi på jobbet en sväng.
Har idag mailat till distriktsköterskan ang Tovas utslag på fötter och nu också på ena handen! =( Visade ju upp det till ditriktan igår då vi var på öppen förskola och så hade vi ju föräldraträff med Teos grupp, och då tyckte hon hennes fötter såg ut som vinterfötter, men dessa utslag har hon fått nu den sista månaden, och det hon har i handen bara sista veckan typ, för jag har ju inte sett det, detta utslag kliar och hon "fjällar" man kan slita av henne hudflikor...stackars lilla Tova, bara hon inte har någon eksem som nu ska vara jobbig för henne i sommar, tänker mest på hennes fötter då, för det måste ju var jätte jobbigt att ha på fötterna som man ska gå på.
Nu ska jag gå och fixa middag, Peder kommer väl hem på en stund, vet inte än vad det blir men var som sugen på kött....
Ha en trevlig helg alla kända och okända.! =)


Tisdagen...

Igår så var det en helt vanlig dag, Tova vaknade kl 07,00...och jag var pigg!!?!? =) Tack och lov, vi klev upp och barene åt sin välling, jag satt på nätet en stund och läste andras bloggar...halva mitt liv för tillfället...*S*
Sen så hade jag ju tid till barnmorskan kl 13trodde jag, hade pratat ihop med farfar om barnvakt men han var i stan för att hämta igen sin bil som varit på rep...hmm..tänkte jag, jag ringer PEders snälla syster Carro och hör om hon kan komma ifall inte farfar hinner hit... men farfar hade redan hunnit ringa henne om back up....och deet blev att hon kom och satt barnvakt....Jo jag hade som sagt tid och susade iväg i vanlig ordning lite sen....kan inte köra fort heller för denna väg till Norsjö är totalt värdelös....men hann iaf dit i tid, gick in och anmälde mig i receptionen...och fick en skum känsla om att jag skulle ha varit här igår, och det sade jag till hennei receptionen...nja...sa hon, jag tycker du är lite tidig för du har tid kl 14,15! VA?! jahaa..tur var väl då det att jag inte hade missat tiden....=) Nåja fick iaf komma in till henne 35 minuter innan utsatt tid..och besöket där var för jag skulle sätta in en spiral...! =) Nu är det färdig avlat i denna familj, det tänket har inte alla i den här familjen men men, tack och lov är de så kvinnan som bestämmer det *s*
Ja ingreppet då! FAN vad OOOONT det var så smärtsamt att hade jag vetat hade jag inte gjort detta..tack och lov var det ju över men det onda var så läskigt så läskigt att fy, det kändes som att någon gripit tag i livmodern och vrisit om och slitit ut den! AJ! INte trevligt men nu är det gjort och där sitter den nu i 7 år =)
Sen hem till barnen och så hade vi turen att bli bjuden på middag hos farfar, kålsoppa blev det ,och gott som fan var det! =) *mums*
Sen hem och få i säng barnen...jo en anna sak som åå hände igår som verkligen var trevligt var att dom ringde från kommunen, jag har ju sökt en tjänst som handledare till flyktingbarnen och nu ringde dom och sade att jag skulle få komma på intervju! *wiii* vad skoj! Det var ändå 64 sökande till denna tjänst så jag hade väl inga förhoppningar om att ens få komma till intervju men si det får jag *jeeea* skoj!
Nu ska jag ta och slänga igång en tvätt, och sen dammsuga.....och sen slappa *S*
tjing tjong ko kalsong...*S*


Helgen som var

Fredag gjorde vi inte så mkt mer än att när Peder slutat jobba och Jenny farit till sin far så åt vi middag, efter detta ringde vi till våra vänner Matte och Nina och for dit och hälsade på, riktigt trevligt var det att komma sej hemmifrån en stund och surra med annat folk. När vi då for hem därifrån strax baki 22 så vart det som en trevlig hemfärd, vi såg nämligen 4 älgar, flera renar, ett råddjur, en hare och grodor..*S* Synd bara att jag inte hade kameran med mej...
På lördag bestämde vi oss för att fara till Skellefteå där det var vårmässa, farmor dök förbi strax innan vi skulle fara och erbjöd sig att ta Teo =)
Väl i stan så blev jag så lite besviken för det fanns inte så mkt att titta på tyckte jag, jag saknade det där "ravlet" det fanns som inge smått och gott  och billigt som man kan köpa bara för att köpa utan bara stora dyra grejor...så tråkigt var det, efter detta vårmässobesök så for vi på COOP för att köpa barnmat och blöjor, och lite annat mat. Fick även sålt Teos lilla bilstol denna dag....så ett klirr i kassan blev det, synd bara att  dessa pengar försvann så fort det klirrat till....Jennys Piteå summer games....anmälningsavgiften dit.



Igår söndag så var vi ute på gården och Peder började med lekstugan, ja underarbetet och så här skoj hade han när han pysslade på med detta....=)
image557
image558
image559
Vad hittar du Peder??  =) Nogranna undersökningar *asg*
Ja farfar du fastnade på bild du med, och bra ser det ju ut =)
image560

Jag själv var i "skogen" och gick med Tova och hundarna, detta är en bild taget från skogen och mot våran bakgård.image570
Nu har datorn blivit knäpp! Den öppnar flikar till massor massor och sparar inte det jag skrivit så nu ger jag upp för stunden, sätter in lite mer bilder senare i dag....


Tog så klart bilder på vovvarna i skogen
image572
image573
image576

Sen lite bilder på barnen förståss.....=)
image577

image578

image579

image580

image581

image582

image583

Ja det var väl som allt för denna helg.....


Fredag och fint väder

Oj vad skönt det är ute idag, Teo ligger ute i vagen och sover, Tova äter på ett äpple och sen ska vi ut med, ska räffsa litegrann men inte mkt då min rygg inte är att leka med idag heller...=(
Hundarna är så lugna och fina idag?? Vad det ska vara med dom då? *s*
Gottfrid håller sig undan Nova så klar och Nova hon iggar Gottfrid.....när Nova sveper förbi honom så lägger han sej ner och blottar sig...och är jätte rädd, tack och lov att vi fortfarande har Ralf hemma så har han någon som är snäll med honom och att han vet att alla hundar inte är lika stygga som Nova...
Men nu ut...bilder kommer senare....=)

Nu har vi varit ute en liten stund, jag försökte mig på att räffsa.....men ryggen vill inte räffsa...detta är halva framsidan....
image542

Men vem ska räffsa allt detta då? Detta är vår bakgård...
image543

image544

Peder hade ju hit traktorn för att ta bort lite snö, men gräsmattan var ganska mjuk och titta var Tova är med sin cykel! *s*
image545
image546

Tog lite andra bilder på Tova när vi var ute

image547
image548
image549

Sen hittade jag Tova på studsmattan, nu måste vi upp med skyddsnätet igen....
image550
image551
image552

Igår fick Teo blåbär i gröten och oj vad han tyckte om detta! Titta hur han såg ut runt mun..:-)
image553

Tog bilder på Teo idag då han satt och pratade med mormor via SKYPE....

image554
image555

Sen satt han i gåstolen och var gullig...
image556

Nu har Peder kommit hem så nu ska man hitta på någon middag....så bye så länge....

Städat/bakat

Ja idag klev vi upp pigga och alerta, ja inte Peder då för han försov sig *hihihiii*
 Jag och barnen kom ner och dom fick sluka sina välling flaskor, medans dom gjorde det så plockade jag leksaker från golvet, och fick då värsta ilet av det, så det blev hela nedervåningen....=) *wiii*
Efter detta städil så gjorde jag mig kaffe och fikade lite och läste så klart tidningen, sen hade jag lovat Tova igår att idag skulle vi baka, så sagt och gjort så satte jag en liter deg på jäsning!!! när det jäste så hade Teo hunnit bli trött igen så jag gav han lite mellis och lade ut han i vagnen för att sova, passade på att göra en smet till moccarutor, och gissa hon som ville vispa med elvispen och inte nog med det, det skulle ju slickas skålen med,.....*S*
image528
image529

luggen sned som den *s* har ju bara klippt etapp ett än så länge...hon vill inte så gärna sitta still när man klipper luggen....
Nåja efter vi kastat in denna plåt i ugnen så var det bara förbereda för bullbaket....Tova bakade med så klart, sina egna bullar och hon var SÅÅÅÅ duktig, kommer nog att bli bagare när hon blir stor, fast jag vill att hon blir veterinär *S* har sina skäl....men så här duktig var hon på att baka.....först kavla......
image530
image531

Sen smöra....

image532

Ingen bild på kanela och sockra men till rullningen då =)

image533

image534

image535

Tadaaaaaa som Tova säger...*S* den färdig bakade bullen ser ut så här...

image536

Så här såg hennes bullar ut på plåten, först före sen efter.....

image537
image538

Så här såg då mina bullar ut, och kakan, fast vi for iväg med lite bullar till killarna på Athena, och dom blev glada över att få fika....

image539
image540
image541

Vi bjöd hit farfar på nybakade bullar idag med, Tova ringde bjöd...=)
Efter middagen så for vi som sagt iväg med lite återvinnigns grejor, glas och papper och det var då vi gick in på Athena och lämnade bullar till killarna, väl där fick vi höra att dom skulle spela en fotbollsmatch kl 19 så då tog jag barnen och gick dit för att hejja på Bastu laget, sen hem och stuva i säng barnen och nu sitter jag här och skriver, ska i säng bums.....byeeee

BOEL test+vägning/mätning

Idag hade Teo tid för BOEL test, dvs hörsel och skelning...detta gick utmärkt för Teo, han hörde bra och skelade inte när testet utfördes, men när det inte gjordes så skelade han med lilla ögat, så distriktan fram med grejorna igen och Teo skelade inte...*S* Nåja sa hon detta får vi hålla koll på....Sen var det vägning, Teo vägde nu idag 10,295 gram och var 73,5 cm lång, huvudomfång var 45 cm...gossen är stor! =) tung om inte annat *S*
Efter detta BVC besök for vi på öppna förskolan, och oj vad glad Tova blev..kompisaar! =) Tova har för övrigt varit jätte snäll idag och lytt allt jag sagt!!! ( kors i taket)  Väl där så blev det sång och bön direkt och sen fika och det var bra för jag hann aldrig fika nått innan vi for, fick lite bråttom i vanlig ordning.
Efter fikat så pysslade vi, det skulle göras blommor och så här ser Tovas och Teos ut, Tovas till vänster
image515

Visst blev dom fina?
När vi kom hem så tog jag ut hundarna, Ralf sprang omkring och hittade en sån här, jag tog den i Tovas hink och bar i väg den till ett säkrare ställe än mitt på våran gård.
image516

Äcklig!
Var in på Berglunds idag för att kika om en tunn toppeluva till Tova men dom hade inga men däremot så hittade jag kepsar till dom, Teo är så här tuff i sin.
image517

image518

image519
image520
image521

Tovas ser ut så här....
image522
image523
  Gulliga ungar! =)
Nåja Tova var då lite bus humör efter vi ätit och hon sprang omkring och jagade oss alla och skrattade så klart, och vad händer när hon tydligen jagade mig så snavar hon med sina klibbiga fötter och PANG!!!! låter det, jag vänder meg om och ser att hon fallit och slagit sig i ansiktet......mot dörrkarmen! =( Lilla gumman min, jag blir knäsvag och ropar att Peder ska komma och kika hur hon ser ut  i ansiktet för är det blod så svimmar ju jag...=/ men tack och lov så var det inte de utan hon slog sig på höger sida vid örat/tinningen....=(
Så här lessen var hon när hon satt och kylde ner bulan....och sen bilder på själva skadan....
image524
image525
image526
image527

Hoppas att det blir bra snart, nu har hon fått följa med pappa och göra en massa grejor....och så mkt mer har här inte hänt.....tjao!

Cyklat med vovvarna

Jag har just för ett tag sen kommit hem från en cykeltur med vovvarna, dom behöver röra på sig och jag med *s* Idag har det blåst jätte kallt och det har regnat på förmiddagen, Tova hade kompis en stund men Tova hann bli jätte arg när jag skulle byta blöja på henne då hon gjort det stora att efter det så blev hon aldrig glad igen utan fick gå och lägga sej en stund och det var välbehövligt....
Hemma gjord pizza blev det till middag...gott...=)

Jäklar vad blött det är ute på gården, tog ett par bilder igår tror jag det var och så här ser det ut på våran bakgård...
 

Våra små barn har varit ganska snälla idag, Jenny kämpade med att ta bort en gubbe från en bil som hon trodde skulle gå men det gjorde de ju inte men hon tog då i ( suddiga bilder)
  
Tova hade skoj med en tom tvättkorg...=)
  
Så bilder på valpen som sover....
 

Så här skoj hade Nova och Gottfrid en dag, men lite senare så anföll Nova honom igen då och bet han över skallen....
  
Numera så har Nova munkorg då hela tiden då hon är lös i huset....tråkigt som den...=(
Jaja, nu ska vi duscha upp barnen och försöka få dom i säng, sen bara glo på tv en stund och själv hitta sej i säng, för i morrn ska vi vara i Norsjö och Teo ska göra BOEL test, och vägs/mäta så klart...
Klart slut.....

jobbat en sväng

Idag har jag varit och jobbat ett par timmar, det var ju så klart hur skoj som helst =) Fick göra 4 påizza bottnar idag för det skulle dom ha till middag, Sen har Ralfs köpare vrit här och dom var hur trevliga som helst!! Det kommer att bli jätte bra det där, Ralf kommer att få det bra hos dom. Idag har även Emma åkt hem, det var ju tråkigt då i sin tur, men jag talade om för henne att hon var så välkommen att komma hem till oss flera gånger och när hon än kände för det.
Idag har Teo varit ute och cyklat för första gången i sitt liv, gick hur bra som hest, han stor trivdes på cykel....=) så fler turer lär det bli =)
Ska hämta hem en vagn som vi har som Tova kan sitta på så får hon följa med åxå, ingen snygg fin ny vagn utan ett hemmabygge men dyger till dom gånger man ska ut.
Nu är jag rejält trött igen, ska gå upp och kika på hockey för Finland spelar mot Tyskland....
så god natt med er alla!

trött trött trött

Oj vad trött jag är nu, ska alldeles snart gå i säng, idag har Peder varit med 3 barn till stan, själv var jag hemma med Teo och hundarna, Nova var på Gottfrid igen...tråkigt som fan....nu har hon munkorgs tvång hela tiden, känns som att jag vill hitta en fodervärd åt henne tills utställningsperioden är klar och hon löpt oc fått en valpkull så jag kan behålla en valp efter henne och sen blir hon nog till salu, tråkigt men sant, kan ju inte ha kvar en hund som inte fungerar ihop med andra hundar....=( hon är en ensamhund...hon vill inte ha några vänner utan trivs bra själveller riktigt bra själv.
Har tagit och strykt all tvätt idag, dammsugit och plockat bort, i morrn kommer dom och kikar på Ralf, hoppas dom inte blir besviken...*S*
Imorrn ska jag även få jobba ett par timmar =)
men nu sängen för jag är jätte trött.....god natt....

Valborg + lite innan =)

Idag är det 1 maj, röd dag med andra ord, vi har inte fått upp flaggan till våran flaggstång för det ska knytas så förskräckligt mkt och komstig att vi får så inte till detta, vi måste köpa oss en ny flagga, men det brukar inte finnas så stora flaggor som vi behöver till stången...nog för att man kan köpa en lite mindre en...med snabbkoplling =)

Nåja vad har då hänt i detta hus då, jo Nova är vresig i humöret mot Gottfrid, hon tog i för hårt sist hon skulle säga åt honom igen då, och jag blir så arg på henne för han är ju bara bäbis och jag fattar inte varför hon hller på så där, pratade med Ralfs uppfördare om vad hon tror och vi surrade på om alla möjliga förslag om hur man kan försöka få detta att fungera med Gottfrid...så här får Nova se ut nu på dagarna när hon är innomhus, ingen rolig syn men vad ska jag annars göra? Själv tycker jag det är så tråkigt för Nova är min favvo hund och mitt allt, pga att jag fått henne i 30 års present av Peder, så betyder hon jätte mkt för mej, men om det inte fungerar i framtiden (viklet jag verkligen verkligen hoppas hoppas hoppas på att det ska göra) så måste jag ju placera om henne...=(
Ang Nova så har ju hon haft lite flytningar och jag ringde till veterinären igårmorse för att höra vad det kan bero på, fick en tid för undersökning kl 10, fick lite bråttom att göra i ordning alla 2 hundarna och båda små barnen, och sen i väg, dom tog tempen på Nova och den var 38,4 alltså normal sen tog dom och rakade hennes mage och tog ett ultrsljud på hennes livmoder för om den var förstorad så skulle dom plocka ur den där och då!!! *gulp* tack och lov så var den ju inte  de, fick gå ut med henne och gå en sväng för att få ett urinprov och allt där visade normal, inga kostigheter alls, veterinären sade att om detta fortsätter över helgen så skulle jag ringa igen på måndag och dom skulle göra ett nytt ultraljud och se om livmodern vuxit nått och hade den gjort det så skulle dom plocka bort den, och då blir jag då bara såååååå jävla lessen att fy fan, jag vill ju ha en valp efter Nova och det hade jag ju tänkt ta till hösten så det är bara att hålla tummar och tår att hon inte förtsätter att ha dessa flytningar så att jag slipper göra detta.
 

Sen var det ju majbrasan, vi gick över till gamla skolan där våran majbrasa skulle brinna, så här såg den ut före och efter då...
 
Sen hade vi ju ett godisregn och sä här såg det ut vid de.....första kortet där Tina bär karrat...=)
   

Sen måste jag bara sätta in lite bilder på barnen och mina kära hundar då, Teo i sin krocko mössa är ju hur gullig som helst...
   
   

  

Sen måste jag sätta ut lite bilder på Teo då han satt i sin stol och solen lyste in och bilderna blev lite häftiga tycker jag =)
image498

image499

image500

image501

Nåja jo måste visa en bild på mina goda vänner då dom sitter som hopphinder åt Tova då hon sprang och hoppade över deras ben....*s* dom ser lite roliga ut där dom sitter, det ser väl normalt ut ?
image502



RSS 2.0