OS i Bastu =)

Idag åkte vi till stan för att köpa skidor till Tova för hennes har blivit för små, så nu har hon fått pjäxor och skidor på riktigt, sen var jag tvungen att köpa alg killer till akvariumet för jag har fått sveriges blomning i den sen jag fick lov att starta om den efter att Teo matat ihjäl alla fiskar, akvariet blev jätte fint men så har ju solen börjat lysa in ovh álgerna exploderade.
Åt på MAX för att fylla på fetto förrådet och lite annat små fix bla byta ett spel som jag köpt till barnen i julklapp som inte fungerade dock blev det inte samma spel för den fanns inte utan det blev ett annat spel, bytte även en gubbe som Teo köpt på ÖB som även den var trasig då vi öppnade den, det är så tråkigt för barn vill ju i regel inte vänta men han har varit tålmodig. =)
Sen hem if och barnen ville ju så klart ut och åka skidor trots att det är -20 grader så det var bara för mamma att klä på sig ordentligt och ut, Teo fick ju ärva Tovas gamla och oj vilken talang killen har!!! Han stod ju upp även utför många ggr, helt fantastiskt! Dåliga bilder med ändock bevis =)

 

Sen i tisdags hade vi firmafest, peppad som man var så slutade ju kvällen med att jag blev då på tok för full i vanlig ordning, =) Men super trevligt var det, god mat, trevliga tävlingar, härliga människor ja kanon helt enkelt! Jag innan ja for....börjar vara gode långhårig men min frissa är ju mamma ledig och jag väntar ut henne..eller ialla fall så länge jag orkar spara håret =)



Jo en ennan häftig grej jag och barnen såg idag var detta...

När vi for till stan så i Djupliden kom det fram 4 älgar ur skogen gud se vacker det var, efter en pytte stund så sprang en 5 till dom andra och vi stannade rent av bilen för att titta på dessa otroliga djur, då kommer en 6 älg ur skogen och springer ikapp dom andra och över vägen där vi stod stilla, barnen var mäkta imponerade av detta och jag med kan jag lova. Alla var som lika stora och jag har faktiskt aldrig sett 6 st följas åt så här. Helhäftigt, synd bara att man inte hade med sig sin systemkamera så att man fått bättre bilder för dessa är tagen med min mobil.....

Nåja när vi då åkt skidor i afton så in och äta middag, efter middagen så skulle vi så prova spela det nya spelet och det var alldeles utmärkt för de små, tog inte mer än 10-15 minuter att spela och riktigt roligt, Teo får lära sig djur kan jag säga =) Spelet heter Knasiga djur =)

Tja det var väl som allt för denna gång!


Magbesvär

Min dotter Jenny har enorma magproblem, det är tonårsproblem och allt sätter sig i magen så klart. Dessa problem har hon haft sen i januari stackarn, men vi har varit till läkaren nu 2 ggr på en vecka då hon inte kan sova på nätterna för att hon ligger och funderar på livet och sen får hon ont i magen.
Nästa vecka ska vi på ultrljlud på hennes buk så då får vi se om dom hittar nått eller inte, men det är klart om hon har väldigt ont någon natt så kommer vi att åka in till akuten med henne direkt. Hon funderar mkt på livet som sagt och hon vill vissa dagar inte leva =(
Jag själv har pratat med BUP i stan och jag själv skulle måsta dra ihop ett möte med skolkuratorn, skolsköterskan och hennes lärare för att prata igenom detta så jag tycker inte BUP gjorde så mkt för att hjälpa oss heller.
Väldigt tråkigt är det iaf, sen vill ju Jenny inte till sin pappa heller och varför har jag ingen aning om men vi har sagt att hon inte behöver fara dit så behöver hon inte oroa sig för det heller. Så klart hennes pappa vill träffa henne för det känner man ju själv att det skulle vara tråkigt om man inte fick träffa sitt barn, men nu får det vara så här, jag får försöka få henne på att gå med att fika med hon, jag och pappa i stan någon vecka här framöver.

Annars då, ikväll har vi firmafest med mat och endel tävlingar, detta skall bli så roligt så roligt för vi har det tillsammans med det andra boendet =) Jag börjr kl 12 idag och vi skall samlas visst 3 i Norsjö för att sen samköra till festplatsen =)

Barnen har varit på Leos lekland i fredags detta place är ju bara hur bra som helst gud vad dom leker och stojjar och åker där vilken bra idé att öppna detta i Skellefteå!

Själv har jag blivit så himlans sugen på att åka utomlands, usch jag kan som inte släppa det alls faktiskt, skulle vilja fara till Egypten eller till Tunisien ...har kikat på lite resor och det som är så roligt är att det skiljer sig inte så mkt i pengar om man är borta en el 2 veckor, jag hade ju tänkt först vara bara en vecka men va fan, åker man lix så kan man väl åka 2 veckor tycker jag, men det största problemet är att hur ska jag få med mig min sambo??? Skulle vara så trevligt om han och jag kunde fara iväg en sväng faktiskt det sku vi behöva.

Snar e utställnings säsongen här äntligen, gud vad trevligt =) Sen får jag se om det blir till att sätta valpar i Maya på hennes nästa löp....det återstår att se. =)
Nåja this is it!

En och annan bild kommer här!













Oj vad länge sen

Det var jag skrev här sist, jag tycker ändå inte att det har hänt så mkt i den här fmailjen eller annars heller händelserna är få men börjar väl det jag minns:
Spöken i vårat hus: JO vi har nått som svävar omkring här hemma hos oss då vi har temeraturfall, kyla, smäller i dörrar mm, jag har varit i kontakt med en helmysigt medium som har guidat mig hur jag skall få dessa andar att lugna ner sig lite, jag behöver köpa en singning bowl ooch gå runt med den i vårat hus så skall det visst lugna ner sig, nu på sista tiden har det varit väldigt lugnt och vi har inte känt av nått. 
Händelse 2: Kära syster har varit hit med Samantha och hälsat på och det var sååååå mysigt. vill träffas oftare! 
Händelse 3: Dop och bröllop: Min bästaste vän Monica och hennes sambo skulle döpa deras söta Minna men dom överraskade oss och gifte sig i samma veva, väldigt trevligt! 
Händelse 3: Jag har köpt en till hund från Kennel Vitsudden, Kalle heter han =)
Händelse 4: Inoff utställning i Lycksele Kalle blev Bir och Gullan Bim =) 
Händelse 5: Tillsvidare anställnning =) Jag är överlycklig!

Och det var allt jag kommer på =)  

RSS 2.0