Synvillan

I torsdags var vi med familjen till synvillan för att grilla korv och åka pulka och bob med barnen, alla 5 hundar följde med och sprang upp och ner för backen, gissa om dom var slut när vi kom hem? Nej inte dom stora men dom små..*S*
Lite bilder från våran utedag....














Sen var vi och åt en hamburgare på korvgubben i fredags, barnen tog ju barnboxar i vnlig ordning och det brukar ju följa med en leksak i dom, och detta var leksaken denna gång, vi var alla lika farcinerade av detta....



Sen har ju faktiskt Tova varit till frissan i fredags för första gpngen, hon var så duktig på att sitta still trots att det var väldigt svårt så gick det över förväntan, det blev ju så klart en poink pause och sen en nr 2 pause mitt i klippningen men vad gör väl det, så här såg Tovas hår ut före klippning


Och så här ser det ut nu efter klippning.



Oj detta var nog det längsta blogg inlägget jag någonsin har haft, dax att ge sig...tjao!

Ny hund!

Idag har jag bestämt mig för att skaffa en ny hund till min kennel, Tuke heter den och kommer från kennel Vitsudden i Stockholm, han är jätte fin och jag kommer att få hem honom om ca 3 veckor, på onsdag skall han veterinär besiktas så jag hoppas det bara går fint igenom den då så klart. bild kommer här....
 
 Visst e han fin?

Annars så har mina barn blivit friskare, nu har dom väldigt lite klar snor kvar men är ju pigga och alerta som den, dom hinner med såååå mkt bus att oj oj, Tova har då blivit så fruktansvärt skrikig att fy fan, hur man än försöker säga til henne så bryr hon sig inte utan visar tänder som någon eländes hund...*S* man blir så irriterad, sen har hon fått för sig att knuffa Teo massor i ryggen när han går, står eller springer och lillebror flyger och far all världens väg den stackaren...jag vet inte hur vi skall tackla detta med henne.....
Peder jobbar eftermiddag denna vekca och jag jobbar dag nu i två dagar och sen eftermiddag/kväll på torsdag och sen är jag 3 dagars ledig fredag - söndag, och då på lördag skall jag och Tova på utställning med 4 hundar och Carro följer med, detta blir då hennes russells premiär utställning så vi får hoppas det går bra för henne att hon placerar sig bakom mina hundar!! *ASG*
Nu så blir det till att bada ungarna och försöka få i säng dom så att dom orkar upp i ottan i morgon då det blir dagis hela dagen......

Skylt!

Denna bild var jag bara tvungen att kopa frånen bloggvänninas blogg, internationella äktenskaps skylten!



ledigdag = städa

Ja så är det i detta hus, är jag ledig går dessa dagar till att städa och tvätta och stryka tvätt mm och det är så trpkigt för man skulle så gärna vilja göra bara en massa roliga saker då man är ledig men vem ska då städa????? Det sköter sig inte själv det har jag testat. Så idag har jag plockat saker, dammugit, tvättat,strykt tvätt....och nu ska jag städa upp hallen för om man tittar där så skulle man kunna tro att detta är en familj med minst 10 barn så mkt kläder som det är där.....sen skall jag sätta upp 3 stycken tavelhyllor och sen skall vi på återvinningen med en massa trasiga grejs som bara står och samlar damm, och det har jag nog testat åxå och det far inte av sig själv till återvinningen....så detta blir dagens projekt, i morgon skall jag till veterinären med 2 hundar som skall vaccineras, och sen blir det till att handla blöjor och sånt.....men nu åter till städningen....

Barnen har inte feber nu tack och lov men en massa snor och en 7 jäkla hosta, hoppas det ger med sig snart så att dom får orken tillbaka......middagen idag blir lasagnette....*mums*

sjuka igen....

Hos oss går bassiluskerna runt runt, Teo har feber, snuva och hosta, Tova har feber snuva och hosta...alltid sjuka, dom stackarna får aldrig vara på dagis....Peder börjar repa sig från sin förkylning...jag har inte åkt dit än men ska ju säkert göra det.....man börjar bli van detta.
Idag har jag varit hemma med barnen och vi har inte gjort nått, bara sett tv och dom har försökt busa det dom orkade.
Vi åt pytt i panna till middag och stekta ägg vilket var så gott så gott, sen under kvällen gjorde jag en kladdkaka med glass till och vi bjöd hit farfar för att fika.
Ute töar det, verkar som att våren vill tränga sig på, synd bara att man måste vara innomhus med dom små för allt snor och denna eviga feber.
Idag fick vi en kallelse från lassa till Teo han ska dit den 1/4 kl 11,15 för ett återbesök, denna dag skall vi vara i Norsjä för att vaccinera Teo på morron kl 09,00 så denna förmiddag blir till att sitta i bilen och åka från ena stället till de andra.
Jaja. annars har här inte hänt mer.....

Vinterkräksjukan

Det är nog den vi har haft här i våran familj som härjat runt bland oss familje medlemmar. Och inte nog med det så har både Tova och Teo åkt dit på en ordentlig förkylning med massor av snor och feber...IGEN...jag har ingen aning om när detta skall bli bra i denna familj, vi är så less denna eviga sjuka att fy fan på ren svenska.
Idag har Teo varit så grinig och jag har försökt att städa igen, det är ju ett evighets job som aldrig tar slut och som ingen annan tar på sig och gör heller, så jag har strykt tvätt, tvättat, burit upp tvätt, dammugit och dammtorkat, plockat bort en massa grejs och kastat en massa grejs, man blir så jävla less på allt som ligger överallt att fy ändå.
Imorrn bär det av till Boden på utställning och det blir till att kliva upp kl 05,00 senast...så jag kommer att gå i säng rätt så snart hade jag tänkt för min rygg säger stopp för länge sen pga all städning och i morrn skall man vara upp hela dagen + att jag skall på uppfödarutbildning i Skellefteå kl 18,00
Nåja tvättmaskinen kallar.....

det blev inget

Nej ingen magsjuka för mig inte, bara mådde lite dåligt men sen inget, tack och lov, har idag ätit kryddpeppar och legat på soffan och tagit det lugnt....jag har ju varit så trött och slö och orkeslös.....men i morrn jobbar jag....:-)
Lägger ut lite bilder på barnen och sen ska jag i säng...börjar kl 07,00 i morgon....


Och så var det nog min tur

att få magsjuka, har ju fryst och svettats om vart annat i flera dagar nu och idag så mår jag rent av så jävla illa att jag i morrn kommer att stanna hemma från jobbet för att skydda mina kollergor så att inte dom åker dit på detta elände, jag har inte kräkts än...men som det känns just nu så är det inte lånt borta...bara jag blir frisk innan söndag då jag ska på utställning.....JAG MÅSTE vara frisk då!
Nu ska jag i säng....och dricka lite mer avslagen cola......

När skall detta sluta?

Nu har Tova spytt igen på morron efter att ha varit "frisk" i 2 dagar, hoppas att det stannar där för henne. Teo är tack och lov frisk än iaf och han är piggare än vanligt och man får springa efter honom hela tiden och ta av han grejor han inte ska ha...jobbigt som den...nåja nu ropar min sjukling på mig och hon vill ha vatten....tjao!

och så åkte nästa dit....

Då har Jenny åkt dit på magsjukan, inatt har hon sprungit och spytt minst 10 gånger tror jag, hon hann inte mer än till sängen så fick hon vända om igen och till toan....tack och lov har det varit rätt lugnt nu under förmiddagen med kräkningar....

Nu har jag sålt första valpen, JackMoon Galileo Galilei var det, han hamnade i Umeå hos en mkt bra familj så jag önskar dom lycka till med Sune som han skall heta!








Gallis var ju Jennys ögonsten....



Annars så är det uppfödarutbildning i kväll igen i Skellefteå och läxan har jag gjort! :-)
Nåja inget mer att skriva idag...

magsjukan härjar fortfarande

Hos oss, idag har Tova drattat dit ordentligt, det började med flera svängar på toa för bajsning, sen har det gått över till kräkning....så här har man fått torka kräka hela dagen och fortsatt att byta blöjor på Teo som åxå har problem än fast med lösmage då....dom ringde från dagis och frågade hur barnen skulle vara där till veckan och då passade jag på att fråga om det gick magsjuka och det gjorde de visst, både bland personal och barn...en del barn har åkt dit till och med 3 ggr! Så hoppas dn nu bara sveper förbi vårat hus..har öppnat fönster för att vädra för jag tycker det luktar sjuka när flera är sjuka.....
Kl 15 börjar jag jobba iaf...hoppas man får vara frisk själv så man slipper vara borta från jobbet nå.....
Nä nu ska jag bära upp tvätt för den går tydligen inte upp av sig själv......


Byeeeeee

Trött som den

Ja jag har varit trött som den alltså nu i flera dagar, har ju kännts som att jag är på väg att bli skjuk men det bryter lixom aldrig ut....känner mig så här....

Detta är Marita idag och igår....*s*
Barnen har fortsatt att bajsa på, mest Teo så klart som aldrig får vara riktigt frisk, jag har igår bytt 8 bajsblöjor på honom och idag är vi uppe i 9 blöjor tror jag. Bara som vatten är det.....usch....
När ska man få orken tillbaka och när blir man pigg????? Min undran.....


Har ju fått n massor med svar ang Eskil, så vi får se när nästa komer och tittar på honom och bestämmer sig om utifall dom vill köpa honom.....valp besök får jag på lördag så jag skulle vara så glad om jag fick sålt en valp eller 2 eller helst 3 st....städa skulle man behövt göra men med denna ork så går inte det....har inget il för nått och jag bara går omkring och hjälper barnen med de dom vill ha gjort och när Teo sover så lägger sig mamma ner åxå och vilar, Tova tittar på tv och är bara snäll...mesta dels av tiden iaf, visst hon har fått för sig att hon är en tiger och skriker till och morrar så man flyger rakt upp i luften då hon morrar och vi har sagt åt henne att sluta med detta men men...inte det....

HAr idag tränat valparna mer på bordet och i koppel, så dom är riktigt duktiga på detta, har bestämt miog nu för att spara Neil iaf, han är gode fin faktiskt! se själva...





Sen är det för han är rejält skarp åxå, kan vara bra att ha om man ska träna gryt....men men nu ska jag gå upp och lägga mig faktiskt, jag jobbar i morgonkväll så det är bäst man är pigg då.....gruvar mig redan pga min trötthet....

Ledigdag = magsjuka

Ja så är läget i detta hus, jag har min lediga dag idag och barnen ahr inte gjort annat än sprungit på toa och skitit och Teo har gjort sig i blöjan jag vet inte hur många gånger + att han har spytt ner hela sin säng....ja så man kan ju som säga att båda har magsjuka då...så det var min lediga dag de.
Carro var förbi och drögt bort nå tid här idag och det var väldigt roligt med sällskap faktiskt, sitta och surra hund är ju aldrig fel...
Idag fick jag mina örhängen som jag beställt, och det är jack russells på dom :-) är ni förvånade??
Sen beställde jag 2 dekaler där på den ena står det översatt från engelska till svenska så här, vid nödfall i detta hus så bor det jack russells, rädda oss!
På den andra dekalen stod det ,så här: Jack russells är som potatis chips man aldrig bara ta/ha en :-)

Ja sen har här inte hänt mer faktiskt, har dammsugat för det är bara jag som gör det i detta hus, sen håller jag på att tvätta Teos bäddmadrass så vi får se om den hinner bli torr innan han skall i säng eller om han får klara sig utan denna natt. Tränat hundarna har jag åxå gjort och idag fick jag värsta beslutsångest för vilken hund av hanarna jag ska behålla, när jag såg Yuri idag så har han rejält stora öron så Niel har ju mkt finare huvud n han....så vi får väl ann se....nu ska jag lägga mig och vila en stund....

RSS 2.0