julen är över

Så där ja, då var julen över och mor, Baloo, syrran, Micke ,Sammis, Max, Nikki,och  Bonnie har idag åkt hem och huset blev så tyst så tyst, dom kom i fredags och det kändes som att vi hade så många dagar att umgås och vips så var allt bara över och det var dax för dom att åka hem...=(
Julafton gik jätte bra och vi hade det så trevligt, Peders mor Iris och hans syster Carola med killen Daniel firade med oss.
Julklappar fick jag många, visste inte att jag varit så snäll faktiskt, fick bla, en platttång, skum till den, ett strykjärn, 75 minuters massage, presentkort på Guldfynd, ett par skor som jag vet är underbara, en jätte fin tröja, choklad, ljus, vin, sockar mm...visste som sagt inte att jag varit så snäll....barnen fick jätte mkt julklappar med...=)

Så här såg det ut hemma hos oss.....

   detta var dukningen i matsalen....sen ett kort på granen med julklapparna, inte alla men det mesta...
   och bilder på tomten....     

och sen lite andra bilder på barnen och kusin bilder som bara blev så bra ...se själva....=)

     

och sen skulle jag fota Tova en dag och hon var så fin ,men vips så fick hon för sej att hon skulle titta på smöret när jag fotade henne och så här såg hon ut när hon tittar på smöret....*ASG*

   

Men nu ska jag göra i ordning ungarna för vi ska iväg och hälsa på hos Peders faster.......

snart julafton

Ja då har ett år gått igen och vi har snart julafton igen, mysigt som den, mamma och syrran, Micke och Sammis ska komma till oss i jul igen och det ska bli så jädrans mysigt, åhh...vad vi ska vara och surra och umgås och äa gott mm...tror mamma kommer att stor trivas med sina barnbarn här hemma utan att pappa håller på och stressar hem henne.

Jag har haft ett helveta med min rygg, och har det fortfarande så nu har jag bestämt mej att i morgon så ringen jag smärt mottagningen och hoppas påatt få en tid till Claes som han heter, sen måste jag försöka få tag i min läkare så att han får skriva ut andra piller åt mej som fungerar för nu äter jag nobligan och alvedon forte och det hjälper inte, jag får äta 6 nobligan och 2 alvedon om dagen och det hjälper inget, jag har såååå ont såå ont att jag vet inte vad jag ska göra, och jag blir så irriterad och det går ut över mina älskade små barn och sen har jag så dåligt samvete över att han varit grinig för det är ju inte deras fel....=(

Idag har jag iaf försökt att städa och känner mej rent av lite nöjd för jag har städat mitt och Teos sovrum sen hann hjag ta hallen uppe åxå =) så ni ser, man är nöjd över rätt lite faktiskt, så i morrn ska jag ta itu med mera.

Igår köpte Monica mej ett nytt strykbord för mitt gick ju sänder, så idag när jag står och stryker så blir mitt strykjärn bara svart och tistrar till lite och sen fungerar inte det mer...så där står jag med all tvätt och har inget järn som fungerar,....irriterande.....

Men nu ska jag gå upp med Teo och sen ska jag i duschen och sen i säng...i morrn har jag smått fundera på att fara till stan för Jenny har ju jullov nu så jag har ju lite hjälp av henne faktiskt =)
Hon skulle vilja klippa sej med så man skulle ha fått tag i en klipptid till henne, men det går ju att gå rnt och höra med olika frissor om dom har tid eller så sätter jag mej och ringer i morrn bitti och kollar läget..men nu är Teo öessen så det är dax att sova....go´natt

sjåar och sjåar...

Oj oj oj vad jag har fått gjort en massa skaer idag, känner mej så nöjd så, Peder har burit upp allt som skulle bäras upp till kallvindan, och sen har han varit på återvinningen med allt som skulle dit! =)
Sen har jag städat upp Tovas rum uppe, rensade ur gamla leksaker och bråte som ingen leker med och som inte är använt på jätte länge och det kändes så bra för jag var på kastar humör! *S* ALLT bort bara och ingen ångest alls...suuuuuper skönt =)
Ska ta kort på hennes rum i morrn pch lägga ut så ska ni då få se...vi ställde dit Jennys gamla säng för hon fick ju en ny av Peder som var så snäll, en 105cm bredd på den...och den gamla var ju 90 cm..så lite bredare blev det iaf, inte för att det var nå större fel på Jennys säng men den är så gammal att jösses amalia....nåja den duger som gäst säng iaf...

Sen har jag tvättat och jag har till och med badat upp hundarna så nu ska dom lkta gott i morrn *hehe* men Ralf var på Nova hela tiden så till slut så brann Nova av för hon hade gått in i sin bur och han retades med henne och hon blev till slut som sagt var arg och gick till attack....Ralf skrek som ett svin den stackaren men tji fick han, för han ska inte vara där och retas med henne...*S*

sen har ja iaf fått våran nya ekskänk på plats och det blev jätte fint, passade så bra in där att jösses....så nu har jag egentligen inte tänkt göra er än att gå ner och se om tvättmaskinen är klar..och ta ut mina svarta byxor som jag ska ha med mej till Kalix senare idag *hihi*...vad jag längtar!!! Det ska bli sååååååå myyysigt att umgås med Sussu och Micke och lilla älskade Bannttaaaaa...
Sen på lördag så ska vi fara på IKEA, inte för att vi har nått speciellt att köpa förrutom en matta till matsalen och kuddar till Teo med där finns ju alltid nått fint att köpa, kanske man hittar nå julklappar med...jaja bäst att gå ner i källaren och sen i säng för i morrn hade jag tänkt packa alla våra saker och sen så ska jag fortsätta sjåa på här hemma för Peder plockade ner alla mina ÄLSKADE snögubbar....dom är ju så fina...I LOVEEE =)
Nåja natti natti för denna gån...fattar inte varför klockan varje kväll är runt 01-02 innan jag får mej i säng men jag är ju värsta natt människan och ska man få nått gjort så är det om natten då alla sover men jag kan ju inte tokstäda uppe på övervåningen för där ligger alla och sover......


äsch...go´natt

rörmockaren hos oss igen

Idag ahr rörmockaren varit till oss och fixat det som han gjorde fel förra gången, så nu ska väl som allt fungera perfekt! Nu när vi eldar så ska det finnas hur mkt varmvatten som helst..*yipii* då kan man ta sej ett avslappnande bad och jag är verkligen i behov av det-
Min rygg är inte bra idag heller...har ätit en alvedon forte och 2 tradolan..men jag har fortfarande ont...=(
ska försöka få ivä allt som jag har rensat bort i klädväg till återvinningen ikväll så Peder ville ha middagen klar kl 16 så att man får jobba på och göra allt klart för i morrn då vi ska fara till LAPPPTRÄSK!! *yipiiiiiiiiiiii* Äntligen, det är så mysigt att träffas allihopa...som jag har längtat efter lilla Samantha, för hon är så härlig mosters lilla tös! *love you*

Sätter in en bild på henne så får ni ju själva se att hon är helt bedåååårande

image72



nu har Teo vaknat lite för tidigt så jag ska söva honom igen..och sen sätta igång med det som ska göras här hemma och det är JÄTTE Mkt....*pust*
Nåja...

Vägning/mätning av Teo

Ja idag hade vi tid för vägning/mätning, vi börjar med att jag gick i säng JÄTTE sent igår, typ 02,00 för jag hade jobbat på med att rensa upp barnkläder för att sortera upp det  i storleksordning och i kartong. sen satte jag ut en massa kläder på Tradera åxå...och det tog ju sin tid.

Imorse så vaknade Tova jätte tidigt och skulle inte somna om, och varför det har jag ingen aning om för hon brukar sova länge, iaf så klev jag upp och hoppade i duschen och sen klä på och ner med ungarna för att göra dom klara för att vara i Norsjö kl 09,15, men när jag gjort klart allt och var i god tid så tycker jag att det luktar lite konstigt innomhus, lite brännt av nått, varm element konstaterade jag att det var, och mycket riktigt så var våra element så heta att det inte gick ta på dom så jag ringer till Peder för att höra om han trodde att allt stod rätt till, och det gjorde det så klart inte...jag fick ju då gå ner i källaren och där sprutade det vatten ur ett rör så klart, och jag skulle försöka identifiera varifrån vattnet kom..och det var då en bult av ett slag som det rann vatten ur så jag försökte hitta en nyckl som skulle passa för att skruva åt den där och jag kämpade på, ett tag så började det bara spruta mera vatten och jag greps nästan av panik för jag skulle ju i väg åxå, sen hör jag barnen uppe som skriker i kör...efter en stund så kommer Tova ner och undrar vad i all sin dar jag gör och jag försöker lugnt och sansat säga åt henne att hon skulle gå upp och ge Teo tutten, men si det skulle hon ju inte göra så klart....nåja, jag fick nu detta vatten iaf till att droppa och det var ju då bättre iaf, så upp och klä på ungarna för klockan började vara 8,45 hmm tänkte jag, det blir till att köra sportigt i vanlig ordning....jaja ut med Teo i bilen i all stress och Tova hade klätt sej själv och stod ute och väntade på sin tur, jag tog henne i farten och har ju nu varit så jäääääävulst dålig i ryggen ett tag nu så jag orkar inte med oss...utan ryggen ger vika och vi ramlar utför trappen..och fan säger jag bara,...nu har väl Tova gjort sej riktigt illa tänker jag...men det hade hon inte, jag däremot hade rent utav jobbigt att få mej på benen igen, oh..helvettet vad ont i ryggen jag fick, nåja...stressad som jagvar in med Tova i bilen och sen in för att stänga och låsa, då ringer Peder igen och vill ha kompleterande uppgifter om pannan och jag totalt galen...*s*
Jag har inte tid säger jag...men blir tvingad till att gå ner i källaren och kolla så att det finns vatten i systemet och det gjorde det, ryggen värkte och jag tänktre, bäst jag taer en alvedon forte och en Nobligan innan jag far för annars så dör jag väl på vägen till Norsjö..så sagt och gjort och sen iväg....

Sena som vi var på BVC så hade dom tagit en annan före oss så vi fick vänta och när det då var våran tur så gick vi in och Eva som distriktan heter frågar direkt om Teo har en favorit sida som han brukar ligga på och det har han ju....han ligger jämnt med huvudet åt vänster och han huvud har blivit platt på den sidan, så nu fick vi restriktioner om attt han ska ligga åt höger med huvudet och att vi ska köpa en kudde till honom. Så det blir till att fixa när vi passerar Skellefteå på fredag när viska till Sussu och Micke.
Nåja till vägningen då, gossen är ju inte liten...mammas lille..som hade gått upp 1kg 290 g på en månad!!!!!!!! Herre min 1,3 kg!! fatta??! inte undra på att jag börjar ha problem med att bära honom med min rygg....Teo väger alltså...7380 gram! 63,5 cm lång var han =) store lillebror säger vi bara....*s*

Nåja en ny tid fick vi iaf den 15 januari 2008 så då får vi väl se om han gått upp ett kilo till....vilket jag tror för han är så duktig på att äta...=)
Sen hem och sova, för jag var nu sååå slut såå slut i ryggen tog mig en alvedon forte till och en tramadol denna gång och sen la jag mig i soffan för att vila men det ville inte Tova då så klart så hon retades med mej helta tiden..och var var ju nu så trött och hade så ont....Peder kom från jobbet i vettig tid och vi åt lite..sen tog jag och började olja in ekskänken vi köpt och ek hyllan så då blev det gjort med, och sen for jag till en kompis och hälsade på för hon hade hundbesök från söder så vi surade lite hund och nu sitter jag här och har funderat på att gå upp och lägga mej, först ta lite piller för att få sova....så så blir det för denna gång....

Julstök

Idag har jag väl inte fått gjort så mkt förrutom att jag stekt kotletter och sen har jag hängt upp lite julsaker, Peder skall få hämta ner mina julsaker från övrevindan när han kommer hem och sen ska han få ta hand om sina barn så att jag får göra klart uppe på övervåningen med alla kläder som jag dragit fram...jag vill få bort det som sagt...vill ju ha fint till jul men det hinns inte med när jag är hemma med dessa griniga ungar...*pust* det är grin och skrik dagar i ända...så hur ska man hinna med det man det man vill???? Jag undrar.....

Jaja..nu ska jag gå ner och hämta tvätt...OM jag nu orkar bära upp det...sen ska det vikas och bäras upp på övervåningen,  börjar vara lite hungrig åxå, började dagen med en kopp kaffe och en Joulutorttu =) *mums*

jag fyller år....

33 år blir jag idag.....

Tjejfest igår

Ja vi hade tjejfest igår nere på folkan, det var hur skoj som helst, vi drack och hade det trevlig, vissa sjöng karaoke som tok...*S*
Vi hade bjudit in våra grannar Josefin ochPatrik på middag och det var som trevligt att sitta och surra på med dom. När jag kom hem från festen vilket var vid kl 01 så lade jag mej huvudstupa i sängen, jösses vad trött jag var, jag tyckte inte att jag hade sovit så länge innan Peders telefon ringde och han var tvungen ut och ploga. Så hemma var jag kvar med 2 ungar och bakis...*pust*
Nåja..när Peder väl kom hem från jobbet så satte han sig i bilen och åkte till stan, han skulle fara till ersmarksmöbler för att hämta hem vårat ekskåp som vi köpt, och hem kommer han även med en fin hylla och en 105 cm bred säng till Jenny! =) Oj vad hon ska bli glad =)

Så idag har inte jag gjort så mkt på dagen iaf, bara legat och slumrat i soffan medans Tova har lekt för sig själv och Teo har legat med mig...
Strax innan kl 17 kom Mikkan hit och skulle var a här medans Monica och Ronny var och åt julbord, Tova blev ju nu så glad så glad och inte nog med det så kom även Peders kompis Matte och hans fru Nina förbi med deras 2 söner, och barnen lekte på som den, Matte hjälpte även Peder att bära upp sängen i Jennys rum.

Sen efter dom farit så började jag baka, dumlekakor och så saffransbröd, har även gjort en tårta...=)
Imorrn fyller jag visst år.....
Men nu ska jag gå och packa in bullarna och sen tror jag det blir sängen för mig, i morgon kommer Jenny hem och då ska vi på skytte för Jenny har tävling...sen blir det väl hem och bjussa på tårta...

nåja...this is it....

fredag igen....=)

Ja se vad veckorna gpr fort, nu är det fredag igen och vi ska ha tjej fest i kväll...(kl har passerat 00) =) Idag har jag varit med Jenny till tandläkaren och det gick då bara bra, Jenny var nervös över om hon skulle ha hål i tänderna men si det hade hon inte utan hon hade väldigt fina tänder sades det, men det enda dom var lite bekymrad över var hennes hörntänder som kanske kommer att ställa till det för hennes bet...så hon ska tillbaka den 16 januari igen för att kolla upp och det behövs göras nått föra att fixa till bettet.

Annars så har jag inte gjort så mkt ,Teo var ju vaken hela natten och jag har varit trött som den, har även haft så jävla ont i ryggen att fy, har gått på alvedon forte och tradolan idag och nu är jag så pigg att jag vet inte vad jag ska göra, jag ska städa upp matsalen iaf har jag bestämt och sen ska jag försöka ta mej i säng och hoppas på att somna. Är ju bara det att när jag ibland tar piller så kan jag få sådana hemsa mardrömmar av dom att ajg vakan och är sjöblöt i svett och det är inte skoj.

Senare idag så kommer våra grannar hit för jag har bjudit in dom på middag, det ska bli skoj, jag har tänkt på det så många gånger men det har aldrig blivit av men nu...det är våra grananr som har hästarna. Dom hästarna ska jag sköta om på nyår då dom åker iväg på en liten tripp till hennes syster som gifter sej ,så det ska bli så skoj att få snusa häst och få mocka skit och rykta mm...längtar =)

Idag har jag även slagit in Samanthas dop presenter och nu längtar jag JÄTTE mkt av att få fara upp till Lappträsk och gosa med lilla panta som hon åxå kallas, hon är bara sååå härlig denna lilla tös =) Love you!
Snart ska Nova löpa och d blir det till att susa upp till Hoömträsk och para henne med Evert, det ska åxå bli så himla skoj att få prova på att ha valpar, hoppas bara att det blir mååånga valpar och att det blir fiina valpar!

Men nu tror jag bestämmt att jag ska ta itu med matsalen så har jag det gjort,....Peder är ute och plogar slas och har inte kommit hem än, han har jobbat på som bara den idag, så han lär nog vara rejält trött i morrn.
 Nåja....tjing tjong....behövs ingen långkalson =)

Dop i helgen

Ja som rubriken lyder så har vi döpt Teo i helgen, allt gick bara bra och han var då så snäll i kyrkan, helt otroligt, Tova var åxå faktiskt jätte snäll i k yrkan och det är ju kors i taket.
Prästen var helt underbar...=) I och med att det skulle vara i högmässan som dopet var så tänkte nog alla att det skulle bli långrandigt, men prästen hade talat om för oss att det inte skulle bli de, att han skulle hålla predikorna korta *s* Sen hade jag pratat med min kompis dotter Emma om hon ville sjunga en sång till Teo i kyrkan och det uppdraget tog hon på sejm, hon sjöng det vackraste med Cecilia Vennersten och jag kan lova att Emma sjöng bättre än Cecilia!!!!!!!! Hon var helt KANON!! Peder och hans syster tyckte det var så vackert att dom tog till tårar och jag tror att många fler gjorde det med....kände själv hur tårarna brännde bakom ögonlocken för det var så OTROLIGT vackert sjunget av henne! Hon är en stjärna!
Tusen tack för sången Emma säger jag bara, hon får gärna komma hem til oss och hålla oss med underhållning för jag skulle kunna lyssna på hennes sång dagar i ända =)
Här komer lite bilder från dopet:

        

       

    sen lite bilder på kusin Samantha och Teo

   

Ja och sen en anna grej, idag har det stått i tidningarna om en man som glömt sin sambo på en bensinmack.....det var Micke som hade glömt min syster på OKQ8 på Solbacken....han upptäckte aldrig att syrran klivit ur bilen så han körde bara i väg...*S* efter att han passerat pPiteå så upptäckte han att hon inte sitter i bilden....detta har nu uppmärksammats både i radio och tidning som sagt var och det lär bli mera av detta för idag har Norran ringt henne för en intervju så vi får nog se henne i Norran i morrn redan,...*s*

Idag har varit en helvetets dag, ungarna har hållit låda enda sen dom klev upp...skrikti och grinat och hållit på och jag har varit nära en sammanbrott...*s* vissa dagar vill man inte vara hemma alls utan bara lämna skeppet...men det går ju inte...nog om detta nu har jag skrivt klart för denna gång...tjing tjong...

RSS 2.0