Bilder från Leos och på min tatoooooooo

Här kommer bilder från gårdagens tripp till Luleå, från Leos lekland och sen från tatueringen...







Ja det var lite från Leos och nu till the Tattooo....
Stället jag gjorde det på heter


Nu är det printad på armen.....


Hmm blir detta bra tro???? =) funderar jag....


Ja för fan...nu kör vi!!!! (undra om det gör ont?? Alla säger det...meeeen,....inte de!)


Så där, gör inte alls ont, konturerna klara och en rök pause! =) SNYGGT!


undra vad denna dam funderar på....? *s*


Så där.....då ska det röda ifyllas in i mina 3 hjärtan....inte heller det gjorde ont...


Familjen väntar, det har varit en lååång dag för barnen men dom har varit snälla..


oh shit! Det blöder......näää det är bara röd färgen.....*s*


Den röda färgen överallt.....



Efter lite sprit tvätt.....var väl kanske det som gjorde mest ont i hela proceduren...


Och till slut den färdiga tatueringen.....


Japp det var det, ett stort TACK till Micke på AEON INK som ville ta sig ann mig och min tatoo.....ett väldigt stort TACK till syrran som ville vara där med mig och som har fotat alla dessa foton...KRAM PÅ DIG!!!!
Tack även till min familj som ville vänta på mig där...puss puss....
Skall ta en ny bild på den om någon dag då det röda har lagt sig lite mer men nu sova.....gonatt!


Tattoo

Nuh ar vi kommit hem från våran dagstripp till Luleå, den började strax baki 08,00 i morse.
Bilen rullade iväg från gården och jag var nu så trött, kan inte fatta att jag är så morgontrött!
Tuke skulle med för han skulle vaccinera sig på djursjukhuset och Dagny fick vara hemma själv idag men med översikt från min bästa granne Jossan! TACK såå mkt Jossan för att du tagit hand om Dagny. 
Väl framme i Luleå så blev det in på Biltema för Peder och barnen, själv tog jag Tuke och for till Djurmagasinet för att köpa honom en vattenskål som jag glömt hemma, hade ju gått med vad som helst men jag var ute efter en skål som man kan hänga på buren, jag har en sån men den är nog så liten så denna gång blev det en större. Sen till Biltema och handla det som skulle handlas där, och när vi så var klara där så var Sussu och Micke frammi i Luleå så vi skulle träffas och fara tillsammans på Leoslekland. Väl där så var barnen som hyyyper, jäklar vad stort och roligt det var. Bilder kommer innom kort då jag fört över dom på datorn, själv åkte jag någon rutschkana med men min rygg sade stopp efter si så där 5 åk....när vi så var klara där så skulle Micke handla brädor och tiden började bli knapp för min tid hos tatueraren.....så Sussu hoppade in i våran bil och Peder hoppade in i Mickes bil och vi drog, hittate stället rätt fort och klev in efter en lugnande cigg, jag var inte så jätte nervös faktiskt men litee pirrigt var det för alla säger att det tar SÅ JÄVLA ont att tatuera sig.....efter jag sett bilden och han skrivit dit namen så kommer en annan kille in som jobar där och frågar ut mig var och vars jag ska sätta denna tatuering, jag förklara att det blir på min vänstra axel och att det blir 3 hjärtan med en banderoll igenom alla och barnens namn i, han säger att ska du verkligen ha den där???? Tja tycker jag varför inte, förklarar att jag även kommer att tatuera in hundtassar i framtiden. Killen här tycker jag ska göra tvärtom, sätta tassarna på skulderbladet och dessa 3 hjärtan på armen!!! Öh va??? tänker jag och inte var jag svårövertalad så nu sitter den där, på min högra arm och den tar upp hela underarmen nästan och den är bara så snygg!!!!!!! FAN va nöjd jag är, bild kommer i morgon då jag får ta av plasten på den......men nu blir det sängen för jag är grymt trött och det var barnen med kan jag lova, Tova har inte sovit på hela dagen och Teo som ca 10 minuter i bilen innan jag skulle in för ingreppet....ja sen höll dom låda ända till utanför Skellefteå då vi hade ca 3 mil hem så somnade dom, det vara bara att bära dom upp i sängen! 
Nu gonatt vänner! 

jobb jobb jobb

Oj vad jag fick jobba mkt förra veckan, det blev en massa övertid och allt slutar med att man sen när man kommer hem så dör man av i soffan, jobbade dag på fredag vilket innebär från kl 8-16,50 men det slutade med att denna Laine fick sig hem 01,30......trött som den var jag och det var väl inte allt.....på lördag så skulle vi ju på klassresa med Jennys klass upp till Boden hela dagen med Westernfarm och Nordpoolen och Godis arenan mm så kl hann bli 21,30 innan vi var hemma, sen var det tänkt att jag skulle på fisketävling på söndag som började kl 11 men denna Laine vaknade först 11,30!!!! NÄR sist har jag sovit så länge???? Ja jag minns inte alls faktiskt och Peder var då så snäll och lät mig sova tack och lov fast hade han inte gjort det kanske jag inteh ade varit den där snälla sambon heller *ASG*
Denna vekcah ar jag jobbat med måndag och tisdag och i morrn jobbar jag kväll, men i morrn ska vi till stan en snabb sväng för att handla och på torsdag då jag har min lediga dag så ska vi till Luleå på Leos lekland med barnen och jag ska tatuera mig.....sen ska jag nog ta med Tuke upp dit för jag vann ju vaccinering till han och han har blitt 1 år nu och ska vaccineras......längtar till utställningar som en glaen hund men den första blir inte förrän den 9 augusti.....i stan....usch vad trött jag är ska ut med hundarna på kvällspink och sen i säng ha de gött!

fortsatt regn i detta län

Regn regn regn, när skall detta sluta? Nu regnar det ute som om himlen vora öppen och det är så tråkigt för man kan inte göra nått ute, all skrapning och målning blir det ju inget gjort av för det går ju inte så idag blir det att fixa inne i stället, ska se om jag får hjälp av Peder att flytta på lite möbler uppe så man får det klart iaf och sen vette tusan vad man skulle ha gjort vidare, jo jag ska grunda ett nattduksbord till Tep i samma blåfärg som hans säng blev, den sängen blev inte riktigt bra då färgen inte var den bästa och täckte inte alls så bra men det får duga, jag känner att jag orkar inte måla den en 3 gång.....jaja nu ska jag gå upp och påbörja projektet....

Semestern slut

Till veckan börjar jag jobba igen, känns bra då vädret inte har varit så bra, några enstaka soldagar men inte alls så mkt som jag hade velat ha det.
Har inte hänt så mkt här under helgen förrutom att Neil eller Nils som han heter har varit förbi och hälsat på vi har tränat för utställning med hans matte och allt gick då bara bra, han är ju så duktig att vida sig att fy ändå.
Var ute och trskade med Teo i våran skog här en dag och här lite bilder från den lilla trippen bakom huset..*S*





Ska ju tatuera mig och har konsulterat med en som tatuerar så nu är det inte långe kvar.....=)

Hemma igen


Ja nu har vi kommit hem från våran resa till Happis fast vi har ju varit hemma några dagar för i torsdags kom vi hem, men på fredag kväll åkte jag ju till Piteå på utställning så det blev bara en snabbis hem och iväg för att sova med Carro och Daniel i husvagnen från fredag till lördag då Jackisarna var som första ras in i ringen. Resuktaten får ni läsa på http://www.jackmoon.zoomin.se/
Hem for jag på söndag eller jag hade ju så tur att få åka med Daniel hem då Carro for direkt till Arjeplog på söndagmorgon. Så väl hemma var jag vid 17.00 rätt skönt att vara hemma när man varit borta så länge men vi har haft super skoj. Ätit god mat och druckigt gott vin och trevligt sällskap har vi haft med.
Våran resa till Fiinland var åxå trevlig vi passade på att fara förbi i stugan en sväng och här lite bilder därifrån...




















RSS 2.0