Akuten

Ja då har det hänt IGEN....jag for på jobbet igår, Tova och Teo var på dagis, kl 16,40 ringer dom från dagis och säger att Tova har ramlat av gungan och verkar ha ont i sin högra axel, NEJ tänker jag...fan åxå....Ja men Peder kommer alldeles snart och hämtar dom så ta det med han för jag själv var på väg till Norsjö på ettt möte. Jag ringer upp Peder senare och undrar hur det är med lilla gumman och han säger att hon har väldigt ont, hon är ju inte den som gnäller i onödan och barn kan man ju i regel spela bort så dom glömmer bort att dom har ont men detta hände inte med Tovis igår, ja men sa jag ge henne Panodil för natten och om det inte hjälper så är det bara till att far in med henne för att kolla upp vad som hänt, nåja hon sover då i af natten, vilket inte jag fick göra, 2 timmar blev det, trött som stryk kommer jag hem vid halv nio då snälla farfar kommit hit för at kolla ungarna tills jag kommer hem då Peder jobbar förmiddag, ser att Tova är ju hur sne som helst i sin axel, jag tänker på en gång att det är nog bara till att far ain på akuten för att röntga denna axel och sse vad som hänt, man väntar sig ju det värsta att en bit lossnat och det måste opereras....nåja vi kom iaf in efter att ha lämna t Teo på dagis, Tova får komma in ganska snabbt och det är så en läkar studerande yngre kvinna som kommer och undersöker henne, hon klämmer och känner och Tova tittar bara ner i backen ,skyggar lite...läkaren går ut och kommer tillbaka med en riktig läkare, han känner och klämmer med och frågar om hon har ont, Ja det har jag svara min älskade lilla gumma, han talar om för mig att det är ju inte så bra att röntga så små barn att man skulle kunna vänta ett par dar och komma igen om det inte blir bättre, men att jag skulle få välja själv, jag känner ju min dotter och vet att hon klagar inte i onödan så jag bestämmer mig för att låta dom ta några bilder,....tack och lov till det för hon har en fraktur på sitt högra nyckelben! Till saken hör den att förra sommaren blev hon översprungen av två lite större hundar och bröt detta nyckelben, och nu har det hänt IGEN! Fast nu sitter frakturen  längre ut mot axeln, dom tog även bild på den gamla frakturen som tack och lov hade läkt ihop fint. Ja så så var det med den saken, Tova och hennes kompis Moa hade suttit på gungan och gungat då Moa sagt att nu kommer min mamma och vips kommer det två barn flygande, fröken missade självaste fallet....tja vad säger man?? Tova har så otur så otur att oj oj oj, 3 år och har redan brutit nyckelbenet 2 ggr + att hon har haft en sprivka i handleden då hon var 2 år och föll hos mormor och morfar och fick ha gips....man undrar ju hur skör hennes benstomme är egentligen.....

Ang valparna så växer dom så det knakar, Carro har varit hit och fotat dom små liven idag med en bättre kamera än vad vi har....kommer att lägga upp nya bilder på www.jackmoon.zoomin.se när jag orkar, vet inte om det blir i kväll eller en annan kväll för jag är rejält trött efter allt som hänt...så nu blir det sängen, fast ett par bilder på dom små ska jag bjuda på.....=)







Årets lista

Årets Lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag har parat min tik och fått 5 underbara valpar

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger inte nyårslöften

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej inte det, men syrrans jycke =(

5. Vilka länder besökte du?
Finland... *S*

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
bättre hälsa

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
datum minns jag inte men månad juni då jag fick veta att jag fått de jobb jag sökt

8. Vad var din största framgång i år?
Att få ett jobb som jag inte trodde jag skulle få

9. Största misstaget?
Släppa min tik lös i ett fel tillfälle

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Problem med min jävla rygg, 5 året i rad nu

11. Bästa köpet?
 Eskil

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat , blöjor, och hundarna

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få jobbet som jag sökte

14. Vilka sånger/artister kommer alltid att påminna dig om år 2008? 
Empty room med Sanna Nilsen

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Har varit en lessen och gnällig hagga detta år, tack och lov har det vänt

16. Smalare eller tjockare?
Betydligt mycke smalare, var ju gravid

17. Rikare eller fattigare?
Rikare

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Tillbringat mera tid med barn och hundar

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gnällt och klagat.

20. Hur tillbringar du julen?
Hemma då jag jobbar juldagen och annandagen

21. Blev du kär i år?
Nej

22. Hur många one night stands?
Räknas sex med sambon om man har sex sällan???

23. Favoritprogram på TV?
Ambulans först på olycksplatsen, Stjärnor på is

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag brukar inte hata då detta är en väldigt starkt ord men visst finns det folk man gillar mindre

25. Bästa boken du läste i år?
Har faktiskt inte läst en endaste bok för egen vinning, men barnböcker i massor till barnen

26. Något du önskade dig och fick?
Jobbet

27. Något du önskade dig men inte fick?
Gifta mig

28. Årets bästa film?
Är ju inte haj på att komma ihåg vad filmer heter, men har inte sett så många heller, finns inte tid till det. 

29. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Jag har ofyllt för i år, 13 dagar kvar....

30. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jo en jävla massa

31. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
stil och stil,

32. Vad fick dig att må bra?
Jobbet, behövde komma mig hemifrån, varit hemma i 5 års tid med sjuk rygg och barna födande

Nutramigen 2

Äntligen har vi fått tag i Teos välling, nu skulle dom beställa en låda till på en gång så då finns den där när vi har slut igen, på apoteket då. Var idag och lånade hem ett par skor till Teo, PAX blev det för just nu har han ju storasysterns gamla rosa skor som är lite förstora på honom och såå haj är han inte än på att traska att det går bra med för stora skor, sen har han även fått sig en stjärngosse dräkti nför lucia =) Gissa om han kommer att bli söt????? Jag lovar att ta ett kort på honom då han har det på sig.
Ont i ryggen har jag idag...fan det är inte skoj, det pirrar och värker och bränner och bara jävlas..*ArG* JAG ÄR SÅ LESS PÅ MIN RYGG!!!! Ni ska bara veta....man orkar inte bära något..och jag vill så gärna...men det går inte så man blir irriterad några gånger per dag faktiskt....
Oj vad jag vill han en ny kamera.....men snart..kanske snart...så....
Men men åter till plikten.....


Snöoväder!

Oj vad det har snöat här, det har kommit massor med snö och jag sjölv tycker det är underbart!! JJag tycker det blir så himlans härligt med snö och det blir såå ljust ute och så rent på nått vis.
Idag har jag haft en ledigdag, imorrn jobbar jag igen och jobbar förövrigt resten av veckan förrutom helgen för då ska jag på utställning med herrarna i Boden. Det ska bli skoj.
Annars så är här rätt lugnt, Teo är fortfarande lös i magen, fick skicka med ett recept med en jobbar kompis till Norsjö idag så slapp jag köra i enkom dit, tack och lov i detta oväder, har ju som fryst idag så jag blev lite ängslig om jag höll på att bli sjuk eller vad det då var men fick mig värmen under kvällen, kan vara för att Peder eldat ikväll...*S*
Tova har varit lite lös även hon men i afton har det tagit ihop lite, hom är rätt så snäll nu när det närmar sig jul för direkt som hon blir galen behöver man bara titta ut genom fönstret så är hon snäll igen, tomten har hon respekt för tack och lov och han brukar ju springa omkring runt huset här....
Tog bild på llilebror idag efter att han kommit ur duschen...




Titta in denna kille hur mysigt han har det då.....söt som socker är han...


Som en palt ligger han där, har idag satt ut nya bilder på www.jackmoon.zoomin.se under bloggen finns dom, där finns bilder på alla dom små korvarna....
Till helgen äör det första advent, snart jul och julklapparna är inte köpta..! Jo några är det men långt ifrån alla....nåja det hinns nog med...men nu ska jag i duschen och sen i säng, fast först ut med herraran i snön...gonatt!

Tid till barn

ÄNTLIGEN har Teo fått en tid till barnmottagningen, på min födelsedag den 9 december, tack och lov är jag ju ledig då!!! Men det är ett tag kvar dit och mycket skit ska komma ut innan dess.
Idag vaknade vi till -19 grader, kan väl säga så här att hundarna har aldrig pinkat och bajsat så fort som idag...*S*
Tova trotsade att hon skulle ut i bara klänningen,jag talade om för henne att det är så kallt så kallt att man måste ha mera kläder på sig om man ska ut men inte det inte, hon skulle ut i klänningen, stövlarna, mössan och jackan...hon kom in rätt fort då hon insåg att det var kallt ute *s* vi frågade om hon inte skulle sätta sig på cykeln eller leka en stund i snön men det ville hon inte, grinande skulle hon in och jag frågade henne om hon tyckte det var kallt, och det tyckte hon, jag frågade henne om mamma hade rätt,....hör och häpna så tyckte hon det!!! *asg* Hon börjar var stor våran bestämda dam.....nä nu ska jag på affären en sväng och sen ska jag ju jobba.....så ha en bra lördag kväll....

Tandläkaren och möte

Idag hade jag tid till tandläkaren kl 10,30 for dit med lite vemod för jag tycker inte det är så skoj med att vara dit, men men, måste man så måste man....iaf, hon polerade upp tänderna och tog bilder, sen kom då tandläkaren in och studerade bilderna själv för sköterskan hade redan gjort det och sade till mig  att allt såg bra ut så jag var ju inte orolig, nmen då han kom in och studerat bilderna så sade han att en gammal lagning börjat släppa och att jag börjat få hål i den tanden igen under lagningen så jag måste dit igen den 11 december för att laga detta...typiskt tyyypiskt....
Sen har jag haft samällsrådsmöte ikväll och det gick bara fint, fick ha med mig barnen då Peder jobbar eftermiddag....men det gick då bra, dom sprang av sig bus och sen var det hem och lägga i säng dom.
ang mina andra små bäbisar så har tiken gått ner i vikt detta dygn och jag blir så kalrt jätte orolig direkt, ringde till Carina för att höra vad? Hon gav mig rådet att lägga dit tiken till tissen så att hon äter och sen väga henne i morrn bitti igen för att se om hon gått upp i vikt nått, jag har ju tid till vetten för Eskils räkning i morrn så har hon inte gått upp i vikt så ska jag ringa dit och höra vad jag ska göra med henne.. har förövrigt lagt ut nya bilder på dom såmå på www.jackmoon.zoomin.se under bloggen då så ni får gå dit och kika på dom.
Skulle hämta ut välling till Teo idag på apoteket men si inte hade dom det inte så jag bad om att hon skulle kolla om något apotek i sr´tan har och det visade sig att inne i centrum så hade dom den så det blirtill att gå dit i morrn och hämta ut mera välling till lillebror. I morse sket han ner sig igen rejält 2 ggr, löst som den...när ska han få sin remiss till barn? Dom sade att vi skulle få komma i slutet av november  början på december och jag tycker att vi ska ha fått en tid snart!!!Nåja annars är det bara lyugnt, jag ska gå i säng nu för jag ska ställa klockan på ringning varannan timme för att kolla tiken så att hon lever och för att lägga henne till Novas tisse dom gångerna så att hon får i sig mat....så kram banan...på er...

Vill ha

Jag vill ha en ny kamera men ekonimin säger STOP just nu, måste invänta lön....om man får någon lön för jag har ju varit hemma och haft semester fast det är iofs på denna månad så det blir en fattigare december då.....idag har vi haft utvecklingsamtal med Jenny och lärare, det verkar gå bra i skolan för henne men matten är lite si och så med och det är för att Jenny hatar matte, så nu blir det till att få hem lite matte läxa och träna mera hemma då det går knaggligt i skolan med den.
Har varit ut på en promme med herrarna i skogen idag, det är så skönt att gå där efter en mysig stig och fåglarna kvittrar och dom kutar omkring....måste gå måååånga fler gånger men det är lite svårt då man har dessa små barn som gärna vill följa med men det är åxå svårt att dra barnvagnen i skogen efter en stig...ja det är ju omöljigt rent av.
Ja det var denna dag....inte så händelserik.....kallt är det -8 grader och det känns så mkt kallare då  vi inte har någon snö....nåja tjo så länge

En helt vanlig tisdag

Ja här har ju inte hänt speciellt mycket, barnen har varit på dagis och när jag hämtade dom så var dom ute och det är så härligt att se Teo traska omkring där ute för det är så mkt lättare att vara ute med dom när han åxå kan gå omkring och undersöka saker och ting, när jag så parkerade utanför så kom han fram med öppna armar och jag fick en bamse kram, det är så härligt när dom kommer fram så och har längtat efter mamma, så gick han då fram till bilen och undersökte däcken, duktig kille, det sitter i generna..*S*
Annars så mår dom små valparna bra, om dom skriver jag på kennelsidan, www.jackmoon.zoomin.se för annars blir det som dubbelt upp och det blir så engängt att skriva...Monica och Mikkan har varit förbi i kväll för vi skulle se om vi hittade ett band till midvinterfesten och jag tror att vi har gjort det men vi får se.
Men men nu ska jag upptarea på kennelsidan och sen i säng, Tova ska på teater i morrn med dagis och hon var lite ängslig över att teater skulle vara något läskgigt men det får hon bli varse om att det inte är så...byeeeeee

Småtingar i massor

Ja dom små valparna trivs bra, mer om dom finns på www.jackmoon.zoomin.se jag har skrivit en förlossningsberättelse och där finns även en film på valp nr 3 då den föds, känsliga tittare varnas!
Annars är livet bara bra, jag trivs med jobbet, hemmet och barnen, julen närmar sig med storm steg och jag har funderat att fara och köpa julklapar på fredag i stan, har även beställt lite julklappar fast mest kläder då så klart.
Barnen är friska..peppar peppar, Teos svinkoppor har försvunnit, ingen tid till barn än för hans mage har vi fått, springer ut till lådan för att ha fåt nå brav men icke sa nicke.
Peder jobbar eftermiddag denna vecka, jag har styrelselmöte via samhällsrådet på torsdag kväll. Igår var jag på uppfödarutbildning i skellefteå igen, vilket var skoj för nu har vi betat av första blocket parning/valpning och jag har fått ett diplom att jag gjort detta block =) bara 5 block kvar tror jag det är....
Sätter in bilder på puppisarna här med....dom e ju så söta så söta att oj oj oj










Ja men this is it!

valpning...

Nu har Novas förlossning startat, eller rättare sagt 22,50 började hon hjässa opch springa omkring, jag ringde min kära svägerska och hon kom hit så nu sitter vi och äter kladdkaka och dricker kaffe i väntan på första valpen ska komma ut, en blåsa har vi sett och den har Nova tagit sönder, sen har vi sprungit ut och in för att pinka och bajsa i omgångar....uppdaterar senare.....igen.....

3 valpar är födda....3 hanar....fina som bara den och både valpar och mamman mår prima :-) GISSA om jag är glad?????

kl 06,15
Lite slitna är både jag och Carro som jag haft här som barnmorska, TUSEN TUSEN tack för hjälpen Carro!
Slutresultatet blev  då 3 hanar och en tik......alla mår bra hittills iaf.....nu lite vila...kanske....

06,48 kom det ut ytterligare en lite kille, svart som natten jämfört med dom anda 4....*pust* jobbigt för Nova men jag är otroligt glad!!!

Dygn 60....

Ja vad ska jag skriva....har sovit dåligt i natt då Nova velat ut och göra sina behov, och det är nu en procedur utav dess like, på med kläder fram med koppel på med ytterkläder fram med en handduk utifall att det kommer någon valp ute, gå rundan runt tomten, Nova huttrar, vill inte riktigt kissa ute för det är ju så kallt men okej då, hon gör även nr 2 =)
In igen och sova, Nova gnorrar på sin värmedyna, jag ligger på ohågan...När kommer dom små ut?
Upp ur sängen, med barnen på dagis...trött trött trött....
Iafton  har hon bäddat på i sin bädd, om och om igen, ganska intressant detta, hur dom håller på, hon har inget ätit på hela dagen...bäddar och bäddar, hoppar upp i sängen och lägger sig med Peder en stund efter middagen, fotfarande har hon inte velat ha nått....ska försöka få i hon korv men hon vill inte....gnorkar på bara hela tiden, magen växer och växer....



kl 22,00
Nu har hon iaf ätit i kväll, det blev lite VOV med leversmak som gick ner, nu sover hon i sin bädd, tog ett par bilder på henne i kväll och så här ser hon ut nu...






Stora gumman min =)


Idag har Tova bakat rullbollar, hon var så arg när vi skulle hem från dagis att oj oj, jag sade till henne att jag som tänkt att du skulle få baka efter vi ätit pannkaka idag men om du är så här arg så går ju inte det, och hon sken upp som en sol!!! Åt upp all mat och sen var det bara till att börja baka....


och så dom färdiga bollarna....



Och sen bjussa lillebror på bollar för att se så att man överlever, att dom är  ätbara:


Mums tyckte Teo, så då måste Tova äta med =)


Ja efter denna smaskiga fikastundem så blev det lite lek för Teo, han hoppade upp på Ior och trodde nog det var en skoter eller nått med tanke på stilen han har.....




Ikväll har jag suttit och slagit in julklappar och städat i kökstrappen ,jösses vad mkt som ryms i en trapp!! Helt otroligt, har även gjort ett nytt dagis schema som ska skickas i morrn, och så har jag tvättat lite, så nu har jag massor av tvätt som skulle behövts strykas, men ska fortsätta tvätta i morrn då Peder har burit ner all smutsig tvätt ner i källaren.
Insåg att på 2 helgen är det advent, då vill jag ha klart här hemma med flyttningar av rum, så det blir till att ligga i bara nu valparna kommer så jag kan slappna av, idag fick jag även avboka Eskils rabiesvaccination  som skulle varit i morrn men törs ju inte lämna Nova en sekund själv, jag vill ju vara med när hon börjar så klart så att man kan rycka in om det behövs...men nu tror jag att det blir till att lägga sig ner och läsa lite Vi föräldrar, och valpningsboken....

Dygn 59

Det närmar sig med stormsteg, i morse var hon orlig lilla Nova, skrek på igen och jag ffick fara hem från jobbet för att kolla läget, Jenny var ju hemma själv mellan 6-8 innan hon skulle på skolan men hon hade ringt sin lärare och sagt att hon inte kommer för hon kunde inte lämna Nova skrikande ensam hemma trots att det bara skulle bli ca 1,5 timme, hon är så klok min stora flicka, jag kom iaf hem och vi satt och surrade på en stund och vid 9 for hon till skolan, kom hem som ett skott men inget har hänt, jag lade idag en värmedyna i hennes BIA bädd och där har hon legat idag, hela dagen har hon laddat batterierna, hon har inte ätit nått förutom nu i kväll så pilla hon i sig lite VOV och sen tillbaka i säng och så här ser hon ut där honm ligger


Tidigare här i kväll så låg hon i hallen utmed elementet.....


Idag har jag inte gjort nått, vilat med Nova för det blev väldigt lite sova på jobbet, jag har varit ut och gått med herrarna i skogen i kväll, surrade med både mor och syster på SKYPE i morse, farmor har varit hit, farfar har varit hit, våran panna krånglar, Teo har fått nå utslg under läppen, ser ut som svinkoppor, för det går på dagis så här baddas det i alsol lösning och smörjs me salva, få se om det inte börjar försvinna så får jag väl ta kontakt med läkare på måndag i så fall, jag hade tid till tandläkaren idag kl 12 men fick ju avboka då så klart, i morrn kommer jag att avboka en tid till veterinären som Eskil har på fredag så vida inte det har dykt upp småttingar....i natt....tja vad mer kan jag berätta....nä det var allt för denna gång.....nu i säng och sovaaaaa...gonatt!

Dygn 58

Ja nu börjar det närmasig för Novas valpar, jag har satt ut bild på henne på www.jackmoon.zoomin.se gå till bloggen, där finns bild på den lilla julegrisen. Jag har varit ledig igår ochdet var skönt, gjorde inget under hela dagen utan bara låg och mös med Nova och skötte mina griniga barn, Teo har börjat vara så grinig att jag vet inte vad. Jag låg och läste hundsport och härliga hund och så klart vi föräldrar, den är ju så bra den tidnignen.
Idag har jag inget gjort heller än...ska med barnen på dagis och sen och jobba, går av i morgon....ska till tandläkaren så jag hoppas det blir en lugn natt på jobbet så jag inte är död i morrn bitti fast det är jag ändå då jag måste kliva upp och fara hem och hämta barnen så dom får sigp å dagis kl 06,00 sen tillbaka och jobba.
Har idag ringt till barn för att höra om dom fått in en remiss till Teo och hans provtagning för allergi, och det hade dom, vi skulle nog få komma i slutet av denna månad eller början på nästa så det tar tid som den.....allt ska ta sån jävla tid.
Nä nu åter till Tova....och sitter och äter tuggummi i soffan....byeee

Halloween party

Igår var vi ett glatt gäng på Halloween party som var ordnat i byn, jag och några goda vänner for dit, men först en sväng förbi hos Ronny och Monica, vacka var vi allihopa....se själva....
Detta kort var taget i hallen hemma hos oss innan vi gick...


Sen for vi som sagt till Ronny och Monica som såg ut så här.....



Jag har inte hört med fler om att få lägga ut bilder så det får bli dessa bara, annars kan man gå in på www.bastumingel.se och kika på bilder från festen, det kommer att läggas ut innom sin tid så klart....nåja idag då, jo jag mår som en prinsessa ska, med min sambo lligger än, vet inte hur många gånger han varit på toan och...ja....ni vet vad som händer när man dricker liiiite för mkt...*S*
Idag har jag stökat i ordning mitt och Novas rum, så vi ska sova i gästrummet i natt för nui börjar det ju närma sig med stormsteg....jaja..ska vila en stund för jag ska och jobba kl 15 och sen ska jag på uppfödarutbildning kl 19, och sen jobba lite till efter det...så ha det gott...!

My new eyes...

Dessa ögon skall jag ha i morgon på festen, visst e ja fiiin? :-)


Igår var jag så duktig att jag strök bort all tvätt, så idag har jag inte tänkt göra nått faktiskt utan bara vara för jag ska ju iväg och jobba under eftermiddagen. Barnen gick i säng relativt tidigt då Tova bara var full i f-n hela kvällen och puttade Teo ner från soffan och från barnstolen, ( den låg ner, det är en hokus pokuss stol så den var som ett bord just då) Så det blev säng gående för båda, idag är ova fortfarande på ett jävulsil och bara river ur tidningar ur ett ställ, puttar Teo, och lyssnar inte als på vad man säger åt henne. Usch man blir så less att fy ändå..

Tog bild på Teo idag då han står och tittar ut genom fönstret efter att han nyss tagit en dusch, han är så söt....



sen gick han bort till soffan och jag hann ta dessa bilder medans han var still.-...





Sen en bild på Tova då hon fått på sej kläder.....



Och en bild på Nova....



Nä nu ska jag bara vara.....byeeee.....

Sista lediga dagen för denna helg

Jag jobbar hela helgen nu, och på lördag ska vi på fest, jag ska klä ut mej till en vampyr hade jag tänkt....det kommer att bli skit skoj faktiskt! Längtar så...fast jag har ju sovit på jobbet då och jag har lite svårt för att sova där så jag kommer nog vara rejält trött faktiskt.
Idag har jag uppdaterat min sidda www.jackmoon.zoomin.se där jag lagt ut bilder på valparnas far Evert, så gå gärna in där och kika på kombinationen.
Idag har jag varit och köpt linser för partyt, det kommer att bli så jävla häftigt att usch, synd är att man inte har någon bra kamera, men man kanske skulle ta och låna sej en kamera för kvällen...måste ta reda på om det är möjligt.
Idag hände nått skoj faktiskt, Jenny skulle koppelträna Eskil och dom var då i hagen, hon tog kopplet med sig ut och jag stod i telefonen med en vän, jag hör vilket himlans liv det var ute och tittade ut genom fönstret och då var Jenny och Eskil inne i hagen och Gottfrid var utanför hagen, *s* Det som hade hänt var att Gottfrid hade gått ut medans Jenny kopplade Eskil och då hade Gottfrid kommit mot dom och hoppat mot dörren i hagen och helt sonika stängt dörren, där var då Jenny och Eskil innestängda *asg* Ja så går det om man inte får följa med ut på promenad tyckte nog Gottfrid....
Nåja nu ska jag gå och ta i tu med lite tvätt....ha en bra torsdag kväll...

Jobbar jobbar

Idag jobbar jag till 00, farmor hömtar barnen från dagis och sen tar Jenny vid då farmor far, och jag kommer hem då dom sver så skönt. annars har här eg inte hänt så mkt faktisk, igår var jag trött för natten innan så ville Nova ut och pinka i ett i ett, det var bara upp och ut, trött som tusan var jag då igår på jobbet men det gick rätt bra ändå. Somnade av med Tova och blev ju aldirg människa igen på hela kvällen utan bara kröp i säng.
Idag får dom som är hemma äta lasagne, gott gott!
FASEN KLOCKAN ÄR MKT...MÅSTE SKYNDA, UPPDATERAR SENARE....

utbildning igen

Ikväll har jag varit på ytterligare en utbildning i hunduppfödning, nu pratade vi om valpningen och usch vad mkt som kan gå snett och vad man ska fixa och dona, och köpa....men menjag tror att Nova kommer att fixa detta galant, jag och Peder får sitta som övervakande sköterskor och se till att allt går bra bara, jag hoppas pch hoppas på att allt flyter på helt naturligt.
Halkigt var det när jag brummade till stan för där regnade det, tur jag for i tid säger jag bara, nu får man räkna på en kvart iaf på en resa till stan.....

Idag var vi ute en stund med barnen, Teo traskade omkring ute med sina rosa KUOMA skor...*S*


Han har ju inga andra skor som han rymmer en tjocksocka i heller så det fick bli syrrans gamla tils han får sig ett par egna....
Här kör syrran honom på 3 hjulingen, det var ju skoj tyckte lilebror....




Nä nu är det dax att hitta sängen för jag jobbar dag i morgon..så godnatt!

Festen

Igår hade vi ju våran firmafest och trevligt så naanting hade vi, kl 18,00 skulle allt börja och då startade vi med en luftgevärsskyttetväling, Pallas mot Athena, vi var 7 i varje lag, och det slutade med att Athena vann! *yiiii*
sen var det mat, thaimat var det beställt, och middagen bestod av vårrullar, grillspett och biff med bambuskott, gott gotti gott gott var det, efteråt så var det kaffe med kladdkaka och grädde, och en massa alkoholhaltiga drycker så klart, senare under kvällen var det lite singstar och andra kortare lekar....
kvart i ett var jag hemma och var lagom på lyset...*S*

Idag vakande jag med ett 7 jävla ryggvärk, det var på tidiga morgonstimmarna som det började värka i ryggen, jag kunde inte ligga still i äsngen, kl 08,00 kom Peder in och undrade hur jag mådde och jag sa som det var att helt okej om man tänker på vad allt mest jag drack igår, blev väl 5 olika sorter....*s* MEN min rygg är inte att leka med, jag funderade och funderade vad det kunde vara som orsakat denna värk och kom ju på att det måste vara min högklackade skor! Nåja värken blev bara värre och värre och jag fick som stöm iner i båda benen, det gick som upp och ner i hela benet och jag höll formligen på att bli galen, hann tänka att om detta inte ger med sig snart så åker jag in till akuten för så jävligt var det, men efter några piller så lugnade det ner sej och jag kunde få mig fram....

Efter vi ätit middag i kväll så busade jag och Peder med barnen, vi körde lite bilbana som är ganska skoj, men den är inte så bra....bilarna vill på att fara utanför och handkontrollerna var inte så bra dom heller.....nåja efter detta så åt vi lite glass med päronhalvor och sen satte jag lite salva i Teos hår för att han har fått skorv igen....några gulliga bilder på lillebror kommer här.








Efter då en dusch och tvättning av hår och klippning av Tovas lugg s¨å skulle dom ju i säng, men det ville inte Tova trots att hon var super trött, idag har hon varit busig som den och inte lyssnat nått på vad som har sagts åt henne och bara trotsat och hotat oss med att hon sk rigna polisen....*S* så rinde den här mannen upp oss och jag kan bara säga en sak...Tova blev super snäll och pep i säng utan ett knyst...


Nåja nu börjar stjärnor på is så jag ska sätta mig ner och se detta med Peder....byeeeeee

RSS 2.0