Sjuka...

Ja som rubriken lyder så känns det som att vi håller på att bli sjuka. Jenny har idag fått ont i halsen och feber så hon har varit lessen över att hon alltid är sjuk när det är lov och hon har verkligen otur med det.....själv har jag åxå ont i halsen men det har jag haft länge på ena sidan bara...höger då,...men bara ibland när jag sväljer..inte alltid.

Annars så har här inget hänt.....nu grinar lille man...så här blir det sängen nu...gonatt...

Utställning

I helgen har jag varit på hundutställning i Vindeln, det var jätte roligt att få komma sej hemmifrån en stund faktiskt. Jag åkte iväg runt 08,00 på lördagmorgon..och var framme efter 09,00 i Vindeln...väl där framme så träffade jag min kompis Anneli och hennes kompis Bea....Anneli stod just i ringen med sin Dogo Argentino Uno när jag kom in i ridhuset. För mina hundars del var det länge kvar innan dom skulle bedömas....

Men när då stunden var inne och Ralf skulle in i ringen så hoppade och skuttade han som ett tok, han bara ÄÄÄÄÄLSKAR alla människor och ska ju HÄÄÄLSA på allt och alla...*S*
Domarens utlåtande låter så här för Ralfs del :

Huvud med bra propotioner, skulle önska lite mer utfyllnad i nosparti, bra ögon, väl ansatta öron men slarvigt burna öron. Bra hals och kropp, välvinklad bak, lite rak i skuldran, välansatt svans, kunde ha bättre strävhet i sin päls. Rör sej bra när han själv vill, UTMÄRKT TEMPERAMENT.

Nova hon skötte sej jäte fint som hon brukar, hon är sååå fokusterad på mej hela tiden inne i ringen....hon tävlade mot en hane...om BIR: et så här löd hennes utlåtande:

Feminit huvud med bra ögon, välansatta välburna öron, korrekt bett, bra hals och överlinje, tillräckligt bröst, välvinklad bak- öppen fram. Passande benstomme till sin storlek, Rör sej med ett bra steg. Utmärkt strävhet i päls, bra färg!

Hon blev BIR med Hp och sen blev hon BIG reserv...så man får väl vara nöjd....

Helg igen...

Ja då var det fredag igen, denna helg skulle Jenny till sin far. Hade planerat så fint att idag skulle jag då dammsuga och göra klart i matrummet men då satte mina underbara ungar igång och skrika...och dom har nu skirkit som om dom skulle ha haft betalt! Fy f-n säger jag bara...idag har dom varit billiga...

Äntligen så får jag komma mej hemmifrån i morrn...jag ska ju på utställning med hundarna till Vindeln...ska nu bli så jädra skoj!!!! Jag har nu längtat att få komma mej från barna skrik och blöjor...och gnäll...och grin....

Idag så hade Nova fått nått i ögat för hon blinkade på som den, försökte själv skölja henes öga men det är så svårt att göra det själv så nu i kväll fick Peder hjälpa till, jag höll och han tryckte dit vatten, sen så tog jag båda hundarna genom duschen en sväng för dom var nu skitiga....att fy fanken...sköljde Novas öga mer i duschen och nu verkar det som att det var nå skräp där för det irriterar inte inte mer för henne tack och lov. nu lukar dom så gott och Ralf ser ut som att han har fått ström genom kroppen, hans päls står ut som en gloria runt om...*S* ser hur roligt ut som helst.

Svärmora har hunnit förbi en sväng med för hennes modem har slutat fungera så hon ville låna datorn en sväng...själv hoppade jag i duschen en tväris så hade man gjort bort det i tid...=)
Blir nog till att gå i säng i bra tid för jag ska upp tidigt i morrn...fast jag är ju upp om nätterna med lilleman...jag har blivit som piggare nu än vad jag har varit.....

Har satt ut 4 bordstabletter på Tradera...designade av T. Tanner..få se om jag får dom sålda eller....
Men det var väl allt för denna dag....hoppas på att vi tar hem BIRet i morrn....=)

tjaoooo....

utvecklingssamtal

Idag har jag varit på utvecklingssamtal, och det verkar gå bra för Jenny i skolan trots att dom nu har bytt lärare. Det är himla skönt att höra, men hon har lite problem med humöret och det är hon medveten om själv med, så det är de hon ska jobba på med. =)

Annars så har jag inte gjort så där jätte mkt utan bara varit, ungarna har varit lite si och så jobbiga under dagen men det har ändå gått bra. Tova stackaren föll över sin lära-gå-vagn idag och slog sig i armbågen så fördärvat mkt =( hon har så otur våran lilla stora tjej. Sen har jag strukit klart alla dukar som jag rev ut ur skåpet vi flyttade upp på övervåningen med.
Sen har jag varit till en kompis och lånat ett baby gym till Teo, ska bli skoj och se om han tittar på alla grejor i morrn.
Imorrn kväll har jag styrelsemöte med samhällsrådet....kl 18.....

Har äver ryckt hundarna i kväll så i morrn ska dom badas båda två så jag slipper göra det på fredag kväll och sen att dom är så lockiga tills på lördag då det är utställningen, Teo fick sej ettt bad i kväll för han luktade så mkt kräks runt halsen....*S*
Har kikat på bilar även idag och det är så jobbigt att titta på allt, jag och Peder är så oense om vad för slags bil vi ska ha, han är så sugen på en merca eller en till volvo V70 och jag vill ha en störe bil än vad  volvon var...jag vill ha en minibuss av nått slag...så vi får väl se var detta slutar.
Men nu får det vara nog för i kväll....

besök

Idag har jag haft besök, 2 av mina gamla jobbarkompisar har varit förbi och hälsat på, trevligt som tuusan var det. Dom ville komma och kika på Teo och Tova..och mig så klart ....=)
Dom hade med sig paket till Teo, ett bäddsätt till spjälsängen och pengar så att jag slulle kunna köpa det jag ville till honom. Sen till mig hade dom bakat fleeeeera påsar med bullar och två godisaskar fulla med moccarutor..gissa om jag blev glad?? tusen tusen tack säger jag bara för när hinner jag baka? Har köpt hem jäst tror jag för 7 gången nu och har inte hunnit baka än....

Igår kastade vi oss i bilen för att åka till skellefteå för att kika på en bil, men inte fanns det nått där i stan inte, utbudet var lika med NOLL...=(
Så det blir till att glo och kika på blocket om man hittar nån....

Idag skulle jag byta tejp på Ralfs öron och blev så glad över att dom faktiskt var som dom skulle!! Jag blev så himlans glad..trots att han skakde på huvudet så for örona som dom ska. Titta vad söt han är! Eller hur?

image26

image27

Men nu till Blocket...IGEN::=)

Tjao!

Lördag-söndag

Tja...lördag kom och jag var på ett strålande humör, MEN hade inte riktigt ilet att göra klart där jag börjat städa, men faktiskt till slut så satte jag igång och fick ju upp ett värstans il, gjorde klart i hallen där jag påörjat så fint, rensade upp mössor, handskar, halsdukar, sockar mm för at plocka bort sommare saker och fram med höst sakerna, sen tog jag vid i köket och städade upp detriktigt ordentligt, och efter det så tog jag tag i gästrummet hör och häpna..kännde mej sååååååå duktig att oj oj oj, strök upp all tvätt jag hade med och började plandera för dagens aktiviteter. Har suttit och kikat på bilar men det finns sååå mkt olika bilar att man blir tokig, vill så gärna ha en minibuss medans Peder i sin tur är VÄÄLDIGT intresserad av en jätte fin merca men jag tycker att det inte känns aktuellt att köpa en jätte fin och dyr merca nu när ungarna är små, och sen är den inte ett dugg störe än vad V70 är, så vi är lite oense om det.
Svärmora har varit hit både lördag och söndag....hon har väl inte haft så mkt på hjärtat...*S*

Idag hade Tova kompis hela dagen, Mikkis har varit och lekt med henne och dom har nu varit så snälla tjejer, vad behändigt det är att ha kompis hos henne för hon har nu inte gnällt och varit i gasen och förstöra eller rritera någon utan varit snäll som ett ljus faktisk =)
Så här tokiga såg dom ut ett tag...*S*

image22

image23

image24

image25
Gjorde en sockerkaka idag med, skuille behövt bara bullar någon dag men får väl se när jag ids ta itu med det.

Imorrn är det efter kontroll...på tisdag kommer min jobbarkompis på besök....på onsdag har vi utveckligsamtal på skolan..torsdag har jag styrelsemöte samhällsrådet...fredag inget tack och lov men då lördag är det ÄNTLIGEN hundutställning!! yiiii vad jag har längtat, då ska jag fara iväg helt själv...hela dagen och det ska bli sååååå skönt...bara jag och hundarna.

Men nu ska jag dra nig upp mot övervåningen och glo på tv en stund....tjing tjong....lång kalsong...

Snöat

I dag har jag faktiskt fått nått gjort och det känns så himlans bra =) Vaknade och var ju inte sååå pigg för lillebror har gnytt inatt igen...men jag har ändå försökt sova och ignorera han gnyning...men iaf, klev upp och det var så vitt och fint ute, snön dalade ner så vacker och jag tänkte att åååh...vad mysigt, det blir så vitt och ljust ute när snön kommer och jag trivs faktiskt med snö, inga mygg och elände som biter en. =)
Fick ju nu upp ett värsta städ il åxå..började att röjja i köket så det var i topp trim, sen övergick jag till den påbörjade hallen och gjorde den klar, sen tog jag itu med gästrummet och fixade till det ,och inte nog med det så strök jag upp alla kläder som jag hade tävttat, det gjorde jag medans svärmora var här igen...

Sen badade jag upp båda ungarna och efter det så satt jag på nätet för att kolla om en ny bil ,men vi har inte hittat någon som vi riktigt har fastnat för, Peder vill ha en kombi merca..och jag en minibuss....så vi får väl se vad som händer.
Sen unnade jag mig 2 glas rött vin, och jösses vad jag känner mej nöjd med denna dag, så nu snart tror jag att det blir att få sej upp på överväningen för att sova och hoppas på att mitt il infinner sej i morrn med för så vill jag ta i tu med matsalen och tv rummet, sen skulle jag behöva dammtorka uppe i sovrummen, men vi får se hur jag orkar, min rygg är ju inte den bästa fortfarnade heller tyvärr....
men nu är det tack för i kväll....


fredag...

Ja så kom då fredagen..tänkte att idag så ska jag minsann städa klart i hallen...började så smått..och det gjorde även mina små barn....fick kuta på hit och dit...och ännu mera hit...ochs en mera dit...och sen gav jag upp städningen...bara irriterad pga att man inte får göra klart och jobba på i fred.

Har suttit och kikat på internet om en ny bil, vill ju ha en större bil än vad v70 är...så det måste bli en minibuss...=)
och diesel ska det vara med, finns ju massor massor..bara att välja men jag har inte hittat just DEN bilen...

Gjorde pressad potatis och älginnanlår till middag med wok grönsaker till, och drack en KALL karjala...=)
Sen ut på internet igen...och nu har jag just klivit upp ur ett varmt bad...var så skönt så....

Nåja...händer väl inte så mkt mer i kväll...så ha en trevlig kväll....


tjong.....

Städar

Ja som rubriken lyder så har jag tänkt städa idag, får väl se vad jag hinner innan jag ska hämta Tova på dagis kl 13,00 men ska röjja upp i hallen iaf för det är sååå mkt grejjor där och kläder som man inte använder just nu. Har en garderob för lite känns det som, var ska jag hänga allt det som inte används nu då? Skulle vilja ha ett stooort rum men stänger där man kan hänga upp allt...=)
Idag blåser det förövrigt i massor!  Det är grått och mulet ute....
men nu till städningen....hejs svejs!




kl 18,55
har inte hunnit städa så mkt som jag hade tänkt, gick en promme istället...och jösses vad det blåste!
Idag har Peder sålt Volvon...så nu blir det till att försöka hitta sej en annan bil, jag vill ju ha en större bil och Peder vill ha 2 bilar *s*

Sätter in en bild till på lile Teo som jag tycker är så härlig =)
image21

Men nu kanske man skulle ha gjort nått om man klarar upp det , har tagit tradolan mot ryggvärken men det hjälper visst inte alls, hundarna tjuter ut nu åxå så det är väl bäst at gå ut med dom innan man får torka kiss..

tjaoo....

Teos lassa besök

Idag har vi varit med Teo på lassa igen, det var återbesök för gulsotet han har haft, läkaren undersökte honom och sade att allt såg bra ut och att han inte var så gul mer att han såg frisk ut. Det togs ett billirubin prov på han och läkaren skulle ringa mej för provsvaret, och det gjorde hon i eftermiddag...värdet låg på 86 nu...lite förhöjt fortfarande så vi skulle tillbaka igen om 3 veckor för att se så att dwet sjunkigt mer.
Dom vägde lilleman idag med och jag höll på att svimma för lille gossen vägde 5350g !!!!! 57,5 cm lång!!!

Han har med andra ord gått upp ett kilo på 2 veckor! Helt otroligt, men han äter ju som en häst med *s*
Sen ilade jag förbi på COOP för att köpa blöjor för det är rykande åtgång på det just nu i detta hus och då vill man handla billigt.
sen hem i ilfart för att hämta Tova på dagis då hon var där på övertid......hon har tid bara till kl 13 och jag var där kl 14...=)

Nåja här kommer en bild på mitt hår iaf....:
image18

image19

man börjar se lite gammal ut när man ser sjig själv så här....! *ASG*

Sätter in en bild på mina minsta ungar med....dom var så söta när dom låg på golvet i köket...

image20

Vi har bestämt oss för Teos fullständiga namn nu åxå.....han kommer att heta Teo Hjalmar Lancelot Laine!

Gulligt eller hur??!!!!
Men nu har Tova en överraskning i blöjan...så jag måste ta bort det och så har farfar kommit och vi ska dricka kaffe....så tjing så länge!

*pust*

Åh vad det är jobbigt att vara hemma när ena ungen är sjuk och bara gnäller och hittar på en massa saker, otyg med andra ord....och den minsta inte kommer till ro alls idag, vet inte vad det är som är galet...men jag blir då galen iaf *s*
Har så mkt att göra egentligen men vet inte om jag ska börja med nått för då sätter dom väl igång och man blir irriterad för att man inte får hålla på i fred, så det är väl bara att gilla läget och göra det någon annan gång, på kvällarna går det inte heller då Peder håller på och jobbar på nere i källaren för att installera våran nya panna...och det måste han ju få göra....så man slipper elda på som besatt...


kl17,40
Nu har man grävt i sej lite mat, pytt i panna blev det, ungarna har fortsatt att vara jätte jobbiga hela dagen, har inte gjort nått förrutom att tömma diskmaskinen och torkat 2 fönster och fått pannan att koka...tänkte att när Peder kommer hem så ska jag försöka göra nått...men då skulle han visst till sin far och byta däck på hans bil..och här är jag nu själv med barnen igen.....Tova har då inte feber mer, 37,4 nu när jag tog för ca 15 minuter sen, så jag hoppas att hon kan fara på dagis i morrn och göra av med lite energi...

Ska sätta ut bilder på mitt fina hår som blev så bra så...=) blev riktig nöjd faktiskt....

Pricktest

Igår var lilla Tova så hängig när vi var till Bygdsiljum, när vi kom hm så kollade jag tempen på henne och hon hade 39,4, var bara ge henne alvedon och skicka i säng henne, och hon har sovit hela natten och nästan hela dagen idag med, och hon har då fortfarande 39,5 i temp....

Var med Jenny till läkaren idag, hon hade tid kl 15 för astmakoll, och det slutade i att hon fick göra ett pricktest....nervösa var vi för tänk om det visade att hon var alergisk mot hundarna...!! MEN nu var hon inte alergisk mot nått TACK OCH LOV! Lite lite utslag mot björk men det var så lite att det inte skrevs upp alls.

Så nu ska hon iaf fortsätta med sin medicinering..morgon och kväll och ta bricanyl vid behov som hon gör nu.
tjing tjing...


Helgen

Var med dom minsta ungarna till Skellefteå för att handla i fredags, vaknade för det första med en spräääängande huvudvärk...=( men handla måste man så vi for i väg, väl i stan så var vi tvungen att gå in på nya RUSTA och vad fint dom fått där inne! Jätte trevligt att gå och kika, men lite besvärligt med en liten 2 åring. Sen över på nya ÖB och där hade dom fått det jätte fint med! Jätte skoj att gå och kika, hoppas nu att dessa butiker håller dom rena och fina för det är så trevligt för oss kunder när det är rent och fräscht.

Sen gick vi över på ICA MAXI, och det är ett prov med Tova för det är sååå stort så stort...och man hittar bannske mig inte alls det man ska ha. Men till slut så.
Hade förresten varit in på Barnens hus åxå, för att kolla in lite halloween grejor men dom hade så lite där så jag bestämde mig  för att kolla om smink på nätet och det gjorde jag igår. Beställde från ett företag som heter skrattkammaren, dom hade det jag behövde ,417 spänn gick sminket lös på.

På lördag så var vädret toppen så då var jag och barnen ute hela dagen , var ju såå härligt, räffsade lite löv och gick några kortare prommisar. Sen på kvällen var barnens faster och farmor förbi för att säga hej, farmor hade varit hit en sväng på dagen med för deras tvättmaskin hade gått sönder så hon ville vätta en tvätt här. Farfar och hans sambo var förbi med på kvällen så det var som mkt här. Det var pub här i byn på kvällen och jag hade tänkt gå dit för att ta sej en öl just för att det anordnades nått, men jag blev sååå trött efter 2 glas vin...*s* vinet var gott men jag hade sovit så dåligt natten innan då Teo inte var trött...
För Peders del blev det ingen pub heller då han har sandnings jour denna veckka och igårkväll kom den första snön, och han var 100% säker på at dom skulle ringa ut honom för sandning och detgjorde dom...00,10...så det var ju tutr att inte jag for på puben..för jag tror inte jag hade varit hemma innan dess...

Idag blir det till att fara och hämta hem Jenny..och hälsa på Majsan och barnen....

Detta var allt just nu...ha´re...

blåsigt och kallt

Det har varit jätte kallt nu i ett par dar, och blåser gör det som bara den. Tova har idag varit på dagis, och efter att jag hämtat henne så gick jag på en promme och det var rätt så skönt, men det är nu så jobbigt att styra vagnen....*s* med 2 ungar i, skönast vore det om man fick gå helt själv, tja kanske ha två russlar i koppel bredvid, men that´s it! Hade tänkt städa hallen idag med men det blev inget av det heller ,tog på mej att fixa och kolla och planera för Teos dop vilket blir då den 2 december. Sen har jag planerat lite för en halloweenfest för ungarna så jag var förbi på folkan och bokade....sen har jag tvättat, badat ungarna, bestäält en fotokalender till mors och fars till julklapp, tog foton på ungarna så klart och ett par bilder på kussen Samantha =) för hon är ju så söt!

Imorrn blir det en pärs då jag ska själv till Skellefteå med BÅDA ungarna...*pust* men jag har inget val för allt är slut....och Peder jobbar ju förmiddag..så det är bara hålla i hatten och fara...och försöka behålla lugnet.

Idag var min kompis Nina förbi med presenter till alla ungar! Teo fick sej 3 tröjor, Tova en jättefin docka och Jenny fick pennor, sudd och ett block, Sååååå snällt av henne!

Tja sen har jag nog inte gjort så mkt...och nu börjar klockan vara att få sej i säng.
Sätter förresten ut bild på vårat fina hus: image16
fotograf är Kate Wikström

nåja...nu blir det sängen...go´natt

En helt vanlig onsdag

Tja, det har de varit idag, Teo har vaknat 3 ggr i natt för att äta så det har känts som att jag inte har sovit nått utan suttit och gett han hela natten, Peder jobbar ju förmiddag denna vecka så Tova vaknade kl 06,00 och skrek som ett stucket efter pappa, jag rusade till henne för att hon skulle komma och lägga sig med mej och Teo i vårat rum, men Peder hade hört henne skika då han inte hunnit fara på jobbet än så han kom med upp och lade henne i våran säng, där somnade hon efter ett tag men då var det dax att vakna kl 07,00 då hon skulle vara på dagis kl 08,00, hmm tänkte jag, hur ska jag lösa detta då jag inte har någon bil och Jenny ska till skolan...tja det fick bli så enkelt att Jenny fick ta Tova på dagis och det fungerade ju hur bra som helst =)
Vilken duktig storasyster hon är!
Själv hade jag tänkt ta itu med att städa upp hallen för där är nog 50 mössor och vantar som inte är ihop parade och ett väldigt kaos, MEN då fick jag främmande av Peders chefs mamma!!!
Hon var så gullig och kom förbi med en orchide! Ville gratta oss för att vi fått Teo, rätt så gulligt av henne fakiskt, Peder hade hunnit hem för att äta sin lunch hemma med så han fick åxå sitta och surra med henne.

Sen så blev det så kort om tid innan jag skulle hömta Tova från dagis  (bara stress) för hon får vara där till kl 13,00 så jag gav Teo och vi gick ut på gården, klippte ner mina rosor och skulle städa bort lite innan vintern, då kommer en annan vän och ska hälsa på.....så jag ilar till dagis för att hämta Tova och sen hem för att koka kaffe och vara trevlig och trevligt hade vi för tiden rusade, dax at börja på middan, först iväg för att handla mjölk och sen gjorde jag en potatisgratäng och stekte fläskfilé till.....MUMS jätte gott.

Efter middagen så for jag till Monica för att lämna igen ett täcke vi lånat till Tova då vi hämtade hem henne i lrdags, och så fick jag låna en bärsele av henne till Teo och nu har jag provat den i kväll en stund och visst, det känns bra när man har armar fria, MEN min rygg gnäller.....så jag ska nog inte bära han så mkt i den i onödan utan bara när det behövs för annars knäcker jag väl ryggen....
Missade att se riskfyllda förlossningar på tv4 fakta idag men den går ju i repris OM man nu kommer ihåg att se det i helgen.
Nåja, nu ska jag ta och ge Teo mat och myta om till såååvas dräkt, och sen upp för att lägga sej och se tv i sovrummet, Peder har förmodligen somnat när han skulle lägga Tova då jenny satt barnvakt till Teo när jag kom hem från Monica....
Jaja allt för idag...natti natti.....

Teo

Så här ser våran lilla gubbe ut nu, visst är han gullig? =)
Love you Teo
image12
sätter in ett par till =)
image13

image14

image15

tisdag

Känner mej hängig idag, gjorde även det igår redanm trodde att det var sviter efter festen men jag frös så hemskt, tog mej ett varmt bad men det hjälpte inget, frös ändå.....tog tempen innan jag gick i säng...38,2.....likadant i morse, har så ont i huvudet...barnen har skrikit, Tova har varit på ett 7 j*vla humör....men det är bara för mamma att ta det lugnt...det blir väl bättre en annan dag....
Men nu ska jag lägga mej på soffan och vila för äntligen har barnen lugnat sej....och sover båda två..och det ska jag med göra......

byeeeee....


firmafest igår

Ja då har man gjort debut med en fest efter graviditet, vi var på firmafest igår som var jätte skoj, började med en samling hos Peders chef, därifrån med buss till stan för att spela bowling, det var jätte roligt! det var så skönt att få vara ute och träffa lite folk och inteb ara prata med barnen *s*

Efter att vi bowlat (fick ihop 436 poäng tror jag på 4 serier) så skulle vi äta på kina, jag åt friterad kyckling och sötsursås, och jäääklar vad gott det var, efer vi suttit där i ett par timmar så gick vi på en pub och prata, efter det så hamnade vi på statt, där blev det till att dricka ännu mera och svänga sina slurviga =)

Sen förbi på krysset för att äta och hemmåt, tack och lov, för måttet var rågat för denna dam för läänge sen...*s*
Undrar varför man aldrig beställer in vatten??? *s*
Idag har jag mått som jag har förtjänat....jösses vad det är jobbigt dagen efter....=/  vid 17 blev jag människa igen.
Min kära sambo har tagit hand om hus och barn medans jag har sovit, han har dammsugit och lagat mat  =)

Sen efter jag fått äta så blev jag ju då mkt bättre så då tog jag och badade ungarna, nu skulle jag ha duschat själv och dragit på mej pyjamas och bara softa på soffan tills man ska i säng.'
Nåja..det var allt för idag.....tack och hej lever pastej..

Torsdag

Hejsan svejsan! I gårkväll var jag så trött så trött, somnade på soffan och det hade även Tova gjort, vaknade till att Peder kom hem från jobbet, han bar upp Tova i sin säng och fick gå i säng sjäälv med för när han var på väg ner så vaknade Tova och gallskrek! Själv var jag ju tvungen att ge lille Teo flaskan och sen knata av i säng, men lille Teo var missnöjd inatt, inte så att han grinade rakt ut utan gnällde på hela natten och jag som var så trött...
När det gått ett par timmar så fick han äta på tissen och jag trodde att han skulle somna för det brukar han göra vid tissen men inte det inte, utan han fortsatte att gnälla på....och jag var fortfarande trött....
Han fick flaskan kl 06,30 och han åt upp alltihopa och till slut somnade han av tack och lov men då har han en storasyster som kom insvepande i rummet och skulle se lillebror vid kl 8,15 och då vaknar lillebror om!!!!!!! *grr*

Jag irriterad ner efter en till nappflaska och ger honom och han äter upp allt. Och nere står Peder och håller på med en vällingflaska till Tova, han undrar hur natten varit och jag muttrar....
Går som sagt upp och matar igen och sen somnar Teo ÄNTLIGEN!!!! Jag somna med och är totalt borta, hör inte att Peder far med Tova..får sova enda till 11 för då vaknar Teo igen och skall ha mat igen...inte undra på att han håller på att vara en tungviktare *s*

Kliver iaf upp och det är ju så fint väder så jag beslutar mej för att ta en promenad för Nova gnäller i sin bur så vi går på affären för det är ju kanelbullensdag och där bjuder dom på bulle. =)
Sen går vi hem igen, Peder och Tova kommer hem och jag har fixat Peders matväska, han tar den och far på jobet och kvar är vi hemma igen....

Har fixat e-legitimation idag och anmält föräldrapenning på nätet, jösses vad lätt och smidigt det var!

Vi ska försöka för övrigt att sälja våran V70  D5 -02 så om någon är intresserad, den har gått 17700 mil och ser ut så här
image11

men nu ska jag gå ner ikällaren och elda och sätta igång en ny tvätt, sen försöka få i säng Tova för hon sitter och slår mej på armen och är tjurig igen....i morrn ska Peder till Umeå igen för sin handeksem få se om dom har nått vettigt att säga....men tills dess....byeeeeee......

Vägning/mätning

Idag har vi varit till Norsjö för att väga och mäta Teo, idag mätte han 54 cm och 4380g!! 37,2 i huvudomfång så våran lille gosse har vuxit och blivit stooooor =)

Sätter in ett kort på Tovas nya vinteroverall:
image6

sen ett kort på hennes hel häftiga nya stövlar:

image7

Och när jag nu har överfört kort på datorn så måste jag bara lägga in bilder på min syrras urgulliga unge =)

image9

och en bild på kusinerna, man ser hur gul våran lille Teo är i gulsot

image10


nåja, nu blir det mat...kyckling och ris...tjingli tjing...


En helt vanlig dag

Idag har inget speciellt hänt, Teo har varit lite mer gnällig än vanligt men det började redan i natt kl halv tre då han ätit sitt nattmål, sen efter det så kom han som inte till ro alls utan vaknade till och från hela resterande natt, och det fortsatte över dagen med. Fast nu i kväll så har både han och Tova badat och nu sover han som en stock, och jag som trodde han skulle vakna vid halv elve- elva för att äta kvällmålet men än soven han.....

Imorrn ska han vägas och mätas och vi ska på kommun för att skriva på faderskap....=)
Nåja, har inte så mkt mer att skriva här så god natt för denna gång....

Umeå resan

Ja idag har vi varit till Umeå och Peder har fått sina klisterlappar baki ryggen för att kolla om allergi, medans han var på lassa passade jag och Teo på att fara på barnenshus för att köpa Tova en vinteroverall, det blev en Didrikssons grå kammoflerad, JÄTTE fin var den. Sen blev det till att köpa en nylonkasse och insektsnät till syskonvagnen, sen gick vi över till Skokanonen där jag köpte Tova ett par hel COOLA stövlar, dom såg ut som höga basketskor, själv köpte jag mej ett par låga zebra mönstrade *asg* hel häftiga var dom.

Sen susade vi över på klädmagasinet, väl ann där så blev ju Teo så klart JÄTTE hungrig och det var NU han skulle ha mat, jag blev stressad som den och hade ju velat strosa omkring där ännu längre men fick ju strunta i det för Peder ringde i samma veva och sade att han var klar på lassa, så det var bara att betala det jag hade hunnit plocka för mej och sen iväg.
Då for vi till Volvo för att kolla på en ny bil, en Renault grand espace eller hur det nu stavas, men dom hade ingen hemma så klart, finns tydligen inte så många begade i diesel format....så vi får väl se.....

Annars har kvällen varit lugn, ja Tova var döööööö trött för hon gick i säng så sent igår kväll och klev upp tidigt idag och har varit på dagis hela dagen och sen for hon till Mikkan för att leka.

Men nu ska jag lägga mej på soffan och smådura tills lilleman vaknar och vill ha nattmat....

natti natti.....

RSS 2.0