jul...jul...operation

Ja herre gud vad tiden springer iväg, inte klokt. Igår fick jag upp lite jul hät hemma men har ju inte så stor inspriation iår tyvärr men för barnen skull måste man ju få fram litegrann iaf, ska plocka fram någon snögubbe som jag älskar att ha framme.
I torsdags var jag till Umeå på NUS, skulle träffa min doktor ang min rygg och det var som en utvärdering av hur det gått att ha korsetten nu dessa månader. De var ju sagt att han skulle ringa mig ang detta men jag fick hem papper att han både skulle ringa och att jag skulle dit så jag kollade upp detta och så klart skulle jag dit vilket jag kände var bättre för över telefon blir det aldrig bra. Så jag for dit nervös som f-n kan jag säga....väl framme så var ju doktor Dag sen...så jag blev ännu mera nervös....och sen ropades mitt namn upp...*hujja* var förberedd på de värsta alltså ingen operation....väl inne så frågade han hur det var med lilla mig och jag svarade att det var som vanligt kanske till och med lite sämre än vanligt. Jag kände direkt att denna läkare inte skulle stressa sig igenom detta besök vilket gjorde mig lite lugnare. Han började med att be om ursäkt för landstingets vägnar...jag satt som ett ? och sade bara jaha...!
Jo sade han att om jag hade varit här förra gången du var till NUS så hade du redan varit opererad och klar!
- VA? svarade jag...och började skaka...jag fattar inget,,,-jo sade dr att han förstod inte att den andra dr hade skrivit ut en korsett åt mig som jag skulle ha i 3 månader för när man tittar på mina röntgenbilder så var det solklart med op. Han förklarar att jag skulle ha varit opad för 3 år sen, dessa bilder som är tagna på min rygg är tagna för 1,5 år sen och på dessa sista bilder  så syntes det att min disk har försvunnit och restena som är kvar buktar ut mot ryggen....samt att kotan ovanför samt kotan nedanför har förändringar som dom inte vet vad det är, halva kotan är krit vit på båda och han förklarar att detta vet dom inte vad de är förrän dom öppnar upp och kollar samt tar prover...jag blev ju rädd så klart....=(
Han förklarar att läget är akut och att jag kommer att opereras aktut men först måste han få nya bilder på ryggen och detta hoppas han på att jag får till vekcan för att se om dessa förändringar har spridit sig eller vad.
Sen skulle han ringa mig och ge mig en tid för återbesök samt gå igenom operationen, även denna gång skall jag få prata med narkosläkaren samt lämna alla prover för kommade operation. Jag kommer att läggas in kvällen innan och opereras dagen efter, han förklarar att tiden för rehab är mellan 3-5 månader och jag hoppas att det bara tar 3 månader så att jag kan börja jobba igen. =) vill inte vara borta från jobbet ju...man får så lite pengar....Så nu går man omkring och funderar vad man har för förändringar i ryggen samtidigt som man öär glad att jag kanske får mindre ont sen till och med kanske helt fri från smärta!!!!

Ja this is it!
HA en trevlig 2 advent!!!

RSS 2.0