blockering i ryggen

Idag har jag varit på lasarettet och fått smärtlindring i form av blockering av nerver, med bedövningsmedel och med cortison, får väl se om detta hjälper mig alls, jag hoppas, men som det känns just nu så har jag jääävligt ONT =(
Så nu ska jag lägga mej ner igen....

Hos sjukgymnasten

Idag hade jag tid till sjukgymnasten, så kalrt så känndes ju min rygg otroligt bra då jag klev upp i morse, men så är det väl ALLTID. Nåväl, Gunnel kom hit och skulle ta hand om barnen medans jag var till sjukgymnasten, sen efter det så hade Nova tid till veterinären då ena hennes klokapsel på baktassen  svullit upp och var väldigt rött och ont.
Iaf for till sjukgymnasten och sade till henne att det är så typiskt att när man kommer hit så är man som bra i ryggen...jasså sade hon, och hörde sig för hur jag haft det på sistonde, då jag inte varit dit på kanske 1,5 år. Jo sade jag att det har varit jobbigt som fan mellan vareven och med dessa graviditeter så har livet rent av varit som ett helvete. Tyvärr har man inte fått njuta av graviditeterna alls utan ryggen har varit totalt kass så klart...nå i af så berättade jag åxå att i morrn fredag så ska jag få komma på smärtmottagningen i Skellefteå för att påbörja en behandling mot min smärta, och jäklar vad jag har längtat att få komma mej dit..ska ni tro. Jasså sade hon Maud min sjukgymnast då, men iaf när jag nu var där så skulle hon då göra en undersökning och se hur det riktig var fatt med mej, och den allra första saken som hon gjorde så varm in rygg förstörd, fick en sån jävla värk att ni må inte tro det är sant, och hon fortsatte och testa av för att kunna sen vidare se vad som ska göras, jahaa...sade hon och du sa att du var bra idag??!! *s* Jag måste tala om en sak för dig Marita att du har en rygg som är totalt KASS!!! hmmm sade jag..tror du inte jag vet det.....jo detta kommer du att dras med i hela ditt liv...du kommer att ha ont i denna rygg så länge du lever, men det går nog förhoppningsvis att lindra smärtan med nått....hon trodde nog inte att det var helt omöjligt att i slutet av allt detta för att bli av med smärta så skulle jag nog knske få steloperera mig längst ner i ryggen då...ja sa jag gör vad fan ni vill..men jag vill kunna börja leva ett något så när bra liv iaf och inte behöva ha så jävla ont...för det tar så på mitt humör och det är barnen som får lida för det.

Så jag skulle iaf höra av mig till henne senare för att tala om hur och vad som är planerat för min rygg från smärtmottagningen då...så vi får väl se, i morrn ska jag iaf få sprutor i ryggen så hoppas jag inte blir så dålig av det så att jag inte tar mej upp till mamma och syrran till vekcna, för jag längtar verkligen att få komma mej dit och få surra med morsan om allt möjligt och sen fara till syrran och lilla goa Samantha! Ja så kalrt ta en öl med Micke är inte helt fel de heller *s*
För Novas del så hade hon nog gjort sej illa i tassen ute trodde Karin veterinären, hon tyckte det såg ut så...så det blev tratt för Nova och salva som skall smörjas på 3 ggr per dag i minst 7 dagar...så hoppas lilla gumman läker ihop fort för hon lider att ha på sig tratten....

Men nu ska jag få mej i säng så att man är pigg i morrn när man ska på lassa...så god natt på ji....

Busväder i Bastuträsk

Idag har vi snöoväder, det snöar små små små men MÅÅNGA flingor, jag har inget gjort för idag än, jo ringt veterinären för Novas klo, så i morrn innan eller efter jag varit till sjukgmnasten så ska Nova få komma till veterinären och visa upp sin klo som verkar vara infekterad =(
Teo har inte klivit upp för idag än, han var vaken en pytte stund tidigare i morse men ville sova meeer...*S* jag ska gå upp och väcka honom nu för jag tycker att han borde börja vakna och äta lite gröt =)

Förövrigt så verkar Ralf må mycket bättre idag, han har bajsat rätt mkt idag *s* och det verkar då gå bra för han, men han ser ut rätt rund fortfarande så idag blir det inge mat förr lille herr Ralf....

Ralf svalt en handboll

Ja så ser han ut, som att han har svalt en handboll, han har nämligen kommit över massor med torrfoder och ser ut därefter...sten hård i magen....=(
Nova har en klo som ser ut att vara infekterad så i morrn bitti kommer jag att ringa till veterinären så att dom får titta till detta så det inte blir ännu värre.
Tova har igår varit duktig och ritat sej själv i ansiktet med en bläck penna och kvällen innan det så hade hon gjort ena fina konstverk med bläckpennan på våran ljusa skinnsoffa, runt runt på sitsen och på armstödet, Teo har idag haft en dag då han har grinar till och från och inte varit riktigt nöjd.
Jenny däremot har varit på skidtävling och tog bronsen!!! *yiiiii* GRATTIS Jenny! Nu har hon ilat iväg på skytte då jag nästintill tvingat henne för hon har som tappat suget.....och många ungdomar har slutat vara på skyttet sade ordförandet. Så därför som jag nästintill tvingade Jenny dit, men när hon lix är där så tycker hon ju att det är jääte skoj, men lite lata har hon drabbats av....*s*
Nu ska jag iväg och hälsa på en vän, sitta och surra på en stund och inte behöva höra en massa barnskrik..*S* kan vara skönt att komma sej hemifrån en stund.

Igår anmälde jag Nova till WORLD DOG SHOW + WORLD TERRIER SPECIALITY + JACK RUSSEL KLUBBENS OFFICIELLA UTSTÄLLNING  i Stockholm i juli.....ska bli så spännande så, får bo hos min bror då..men nu ska jag iväg....tjing tjonmg

söndag....

Ja idag har inget hänt än så länge då...min rygg är ett väldigt strot problem idag...på fredag morgon ringde läkaren mig och han skrev ut alvedon och pronaxen till mig nu och på torsdag till veckan ska jag få komma till sjukgymnasten för smärtlindring och få ett räningsprogram som jag ska han hemma. JAG HAR SÅ OOOONT!!!!
Sussu min syter ringde idag med och hon har varit med deras kisse Bmbo till veterinären då hon igår upptäckte att hon blödde lite från ena höften, stackars lilla kissen, så hon fick komma sej till veterinären idag...(pust en söndag...dyyyrt) då jag igår kväll när hon ringde mej och berättade om detta så sa jag att hon nog har varit i bråk med någon annan kisse och blivit biten och detta har blivit infekterat, och att hon skulle försöka kolla hur såret såg ut, men Bimbo hade så ont att det gick inte underöka henne och det var nog tur för när hon idag låg nersövd och dom rakade bort håret så var där så mkt var och huden hade nästintill ruttnat så veterinären fick klippa bort som en flärp....hon hade även ett sår som läkt ihop och ett annat som var öppet med där man nog kunde se att en tand gått in, och detta är så tyypiskt katter vars tänder och klor är så äcklig bakterie härd att fy...men men nu har Bimbo iaf fått antibiotika och är snart på bättringsvägen....så vi håller tummar för henne för hon är så fin!

Min tvätt hög växer då jag inte har rygg för att ta hand om den...titta själv... så idag ska jag försöka börja stryka lite iaf...sen har jag nog hela veckan att stryka kläder *S*
så detta var vad som hänt hittills idag....kram på er

Västerbottensmästaren

Skulle koras idag på travet i Skellefteå, vi var där med Nova, för att få vara med på denna inoficiella utställning som är väldigt trevlig så måste man ha fått BIR eller BIM eller ett cert på hunden under en viss tidsram mellan februari -07 till februari -08 och det hade ju jag fått på Nova då hon i april i fjol kammade hem BIR, ett Cert och tillråga på allt blev hon BIS JUNIOR!!!!! på terrierklubbens officiella utställning i Skellefteå,JÄVLAR vilken känsla det var att vinna detta, jag som inte är så förhoppningsfull tror ju att vi aldrig mer ska få vara med om detta i vårat liv...så det var härligt att en gång i livet fått vinna så pass...sätter in en bild på Nova från den dagen image224 hon var på topp denna dag, domaren hette Gerald Cox så han tycker vi om *s*

Nåja åter till Västerbottensmästeren då, domaren för denna dag var Agneta Kappers. Folk var väl lite missnöjde över lokalen som var på travet för rummet var litet och avlångt, man kunde verkligen inte kunna gå så att hunden visades bra, och jag tycker synd om dom som hade stora hundar som behöver stora ringar för att få ut stegen och visa sig från den bästa sidan så vi med mindre hundar tyckte väl attt detta skulle vara en fördel, men si där bedrog vi oss....alla små hundar åkte ur från början, endast en Cavaljer king Charles spaniel var med bland dom 10 bästa, och det var en kvinna vid namn Lotta som jag vet vem hon är som har, denna vove är jäte fin så hon hamnade tillslut på en 3 plats! GRATTIS säger jag till henne. Vi åkte ur i andra gallringen....
Till middag gjorde jag hemmagjord PIZZAAAAA, åh vad gott, till efterätt så blev det päronhalvor med en after eight på och vaniljglass....*mums* sen såg vi på melodifestivalen och åt godis...vi var inte så nyttiga vill jag säga *S*
Hade varit förbi på COOP bygg och köpt Tova ett par skidor, hon var så duktig på att åka....här hjälper pappa henne på med skidorna  sen i väg...   


Det var denna dag....=)

22/2 fredag

Inget speciellt hände denna dag heller, jag bestämmde mej för att fara på bingo och Jenny ville följa med, tillsammans vann vi 225 kronor =)
När Jenny kom hem från skolan så ville hon färga håret RÖTT som mamma...=) Så under proceduren passade jag på att fota =)   

Denna dag busade förövrigt Tova med Ralf och han blev lite väl busig och hoppade upp och råkade rica Tova i ansiktet, så här,  Tova blev lite lessen och sade nä.....nu får Ralfen gå i buren och ajg ska busa med Nova för hon är mkt snällare, för hon hoppas inte på mej.....här står Nova och lyssnar var Tova har gömt sej. =)

Jenny tokes lite med Teo undertiden hon färgade håret, han fick prova hennes glasögon och fyyy vav vi skrattade...för detta är min son! image223 *AAASG*

Sen på kvällen innan läggdax så badade jag upp Nova för vi skulle ju på utställnin på lördag...

21/2 torsdag

Denna dag gjorde jag väl inte så mkt mer än att vara mamma, jag pysslade med barnen. Fanns ju hur mkt som helst att göra hemma men som sagt min förbannade rygg har ju inte varit den bästa....så denna dag tillängnade jag barnen, vi läste sagor och så tänkte jag att JO idag ska jag ta itu med Tova skorv i hårbotten då hon fått tillbaka massor i pannluggen...sagt och gjort så smorde jag in dottra med olja, hon såg ju lite skojjig ut...look for your self...

  sen så fick barnen bada då så klart och på kvällen kom farfar och Ranee och satt barn vakt då jag och Peder skulle på Folketshus på ett möte om skolans framtid.

Så det var vad som hände denna dag....

Mitt i veckan

Idag hade jag tänkt fara till stan själv med ungarna för at handla men hade även varnat Peder att om jag är dålig i ryggen så kommer du att måsta följa med mej till stan och handla...och så blev det. Peder fick sluta jobbet kl 14 så vi var i väg strax innan 15, innan dess hade jag varit på affären för att hämta 2 paket som jag beställt från ELLOS. och nu i kväll så kikade jag igenom det som kommit och allt var så otroligt fint och passade mej perfekt! Gissa om jag blev glad??! Fast en top jag beställt som skulle vara svart/vit kom inte, den kostade 99 kronor, men i stället hade dom s´kickat en vit sommar klänning!! Hjälp tänkte jag först, men när jag provat den så var den inte så hemst faktiskt utan rätt fräsch, så den behöll jag. Såg för övrigt när jag gick ut på ELLOS för att kika så kostade den 299 men jag hade fått den för 99. Hade beställt lite till ungarna med Teo fick sej en 3 pack med pyjamasar för han har nästan inga, Tova fick sej leggings och nå toppar, Jenny en adidas munk och PUMA byxor, och en annan grå jätte fin tunika med tillhörande thights...men denna gång hade jag bestämt att nu skulle JAG ha kläder för jag har så otroligt dåligt med överdelar men nu har jag så det räcker =) *yipppiiiii* Annars så har här inget hänt, var ute med hundarna på morgonen men nu går det inte ens ha den ena lös och den andra i koppel för Nova HÖGLÖPER, dom hade inte en tanke på att göra några som helst behov ute...eller ja vissa behov då, men inte dom jag ville så det var bara gå in med den ena och ta dom en i sänder....så nu är jag rejält slut i min rygg....det är nu man skulle ha fått komma till smärtmottagningen men inte de...på fredag ringer min läkare och då ska stackaren få höra om mina STOOORA problem...önska han skrivet ut nå TOKBRA piller som bedövar denna eländiga smärta...men nu ska jag i säng....så gonack!

Måndag och föräldra möte i kväll

Åter en ny vecka, denna dag har väl inte varit så bra pga min rygg, man blir ju less, jag längtar så tills jag får en tid till smärtmottagningen i Skellefteå för att kanske bli lite hjälp....var på affären en snabb sväng dör att handla fiskpinnar som då blev dagens middag, svärfar var förbi och vi drack lite kaffe och surrade om livet i allmänhet. Teo fick smaka på biffstroganoff idag vilket han tyckte var gott =) bara han nu inte får ont i magen för han brukar ju vara lite känslig mot all ny mat, efteråt fick han sej en tallrik med gröt som han ÄÄÄLSKAR!!!!! =) Passade på att fota lillagubben min    och så lite äppeldryck till  Sen så somnade han gott på täcket och han är så gullig för han drar ALLTID snusse över ansiktet när han sover, även om man lägger snusse på sidan så drar han den så här...image209

Efter han vaknat så var han så här glad och mysig....image210

image211 ett litet småflin bakom tutten....sötis.....

Tova ville så klart bli fotad åxå och som sagt hon blev ju tok kär i sina nya solglasögon så hon har suttit och titat på tv med dom idag...*S* image212

image213

Jenny har idag fortsatt att sälja HJÄRTEPINS och fått sålt en hel del, hon satt och räknade ihop räkenskaperna vid köksbordet nu i afton för att se så det stämmer och det gjorde det...image214

image215

Ikväll är det ett föräldra möte om våran skola här i byn, föräldrarna har själv tagit detta beslut om att träffas i kväll för att på torsdag kväll så kommer kommunen hit och ska informera om skolan...så vi vill vara lite ense och förberedda på läget. Då skulle Jenny följa med och sälja pins igen...=)
Annars så händer väl inget mer denna afton, har ännu inte kommit mej för att stryka kläder, så får väl se om det blir i kväll....så det var all rapport för idag...

Helgen förbi

Då har helgen paserat, inget speciellt har hänt och inget har vi heller gjort, pga min rygg, man kan inte göra nått med denna rygg tyvärr....lördag så låg jag hela dagen, sen på kvällen kikade vi på melodifestivalen och åt godis/saltapinnar =) *mums* Idag har vi varit ute en liten stund men Tova är inte pigg, hon har grinat och varit väldigt gnällig hela helgen, hoppas hon blir piggare snart så att hon orkar med.
Har idag satt ut annonser på blocket, ska sälja babysittern och sen ett par löparskidor och 2 par pjäxor som Jenny vuxit ur.
Igår när vi var på affären för att handla lördagsgodis så fick Tova syn på solglasögon, och hon ville bara ha ha ha...så det blev att mamma köpte henne ett par, så här COOL började Tova se ut i dom =)

image203

image204

Söt va??!!

Idag kom JEnny hem från pappa åxå, hon hade med sig sina pins för att sälja där men hade bara fått sålt 4 st för hon SKÄMS att gå till folk och sälja! Så hon lär INTE jobba som försäljare när hon blir stor iaf...*asg*
Jag har ju lovat hjälpa henne att sälja litegrann....=)

Nåja nu tror jag att det blir till att hoppa i badkaret en stund, ska bli skönt för ryggen min, sen kan man ju hopas att folk mailar om det jag vill sälja =)

Så tijong tjong långkalsong för denna gång...

svärfar 60 år

Idag fyller svärfar 60 år, så vi var ditbjudna på middag och tårta så klart =) Jäklar vad gott det var, Ranee hade gjort sin allra första tårta i sitt liv ochd en blev god kan jag lova, Tova och jag åt bara hur mkt som helst.
Annars har jag idag kämpat med att städa, jag var till Röjnoret för att köpa spån till marsvinen och kastade mej i bilden för att först åka på affären för att köpa sopsäckar, till min besvikelse så hade dom sånna tunna sopsäckar som inte tål nått!! *arg* det ska vara tjocka ena som tål lite.....nåja därifrån till sågen, och väl där så gick jag först in och betalade, 12 kronor för 2 sopsäckar med spån....sen i väg till magasinet för att börja ösa, när jag öppnar bagaget så ser jag vad jag valt för byxor och skor.....hmmm....plysch byxor och moccaskorna...smart tjej tänkte jag i mitt stilla sinne...nåja, började ösa och då kom minsann den största vindpust som bara kommit till på den dagen och kuttret flyger och viner omkring överallt!! det far i mina ögon och i bilen och jag springer för att stänga bagaget för att då slippa ha ALLT spån där innne i bilen, jag vet inte om Peder skulle tycka det var så intressant *s*
Nåja, iaf så hade jag till slut öst i säckarna så att det var dax att lyfta dom i bilen......trodde jag...nä det vill då inte min rygg vara med på...och jag brinner av handlöst!!! svär som satan över min rygg, den orkar inte ens med att lyfta en säck med kutter som då inte ens är fylld till toppen utan kanske 75%....förbannat...jag blir så less så less..till slut tog jag ork och fick upp den och fick som med hela kroppen trycka upp och in i bilen med dessa säckar och spån överallt, men i detta läge sket jag fullständigt i det och kastade mej i bilen och hem...flyg förbannad....gick till brevlådan då postbilen just passerade..och hann bli tok glad över att ha fått ett brev från VÄSTERBOTTENS LÄNS LANDSTING!!!! *yipiii* tänkte jag ÄNTLIGEN en tid till smärtmottagningen...slet upp brevet där och då...och blir bara sååååååååååååååååååååååå besviken...dax för CELLPROV!!! fan fan fan tänkte jag.......
in och skrek och gormade till Peder om min eländiga jävla rygg och sen i duschen, Peder försöker försiktigt säga att det nog inte finns varmvatten för vi hade inte eldat på länge...så svarar jag bara att det skiter jag i.....in i duschen och COOLA ner sej...och det blev verkligen så för det fanns inte en tillstymmelse till varmvatten...*buääää*
Efter duschen ringde jag Monica och beklagade mej lite och sen städade jag det jag orkade, renbäddade i sängar och packade Jennys pappa väska, så kom då Jenny hem och hade med sig pins som dom ska sälja för att få ihop lite pengar till en klassresa....i 6:an....dessa pins säljs för hjärtsjuka barn....*love* känns bra att dom gör nått som går till ett bra ändamål...så jag hoppas att dessa 5 som dom är i klassen får sålt dessa 150 pins...så skulle dom få 750 kronor till klassen....=)
Sen for vi till svärfar och där har vi suttit till bara för en stund sen, Tova var super trött och har gått i säng, och det ska jag göra med nu för som sagt min JÄVLA rygg skulle jag amputera om det gick.....

god natt gott folk runt om i landet och i alla andra länder med!

jaa...ni...

Då har då denna dag passerat, alla hjärtans dag och allt, blev så JÄTTE glad då jag i morse vaknade och hade ett jätte fint kort på bordet som Jenny hade gjort till mej, så här såg det ut :    

Jag hade ju själv gjort små alla hjärtansdag presenter till barnen med diverse godis i, sockar, små prydnas saker....och till Peder hade jag köpt denna staty för jag tyckte den var så otroligt fin : se själva :  
 och några choklad hjärtan så klart.....

Själv fick jag kortet av Jenny och sen hade hon tidigare köpt mej en jätte fin skål som jag bara ville ha! =) 
Annars så har väl inget hänt idag...har städat och hann vila en stund på soffan...skickat ut vinnar mail, beställt kläder från ELLOS, tagit bilder på ungarna, lockat Jennys hår, krusat Tovas hår..så här söt blev hon förresten : 
   innan så såg hon ut så här busig : =)  

Tog ett par bilder på Jenny med, just som hon smäller i sej korv med bröd som blev dagen middag *s* 
 

Och så lite bilder på Teo Teo puff puff puff....
image195

   

image200

image201

Jo pratade med mamma idag en sväng med då hon berättade att min faster nog skulle åka på att amputera båda sina ben då hon inte nästan har någon blodcirkulation i dom....sen berättade hon en annan historia om min galen far, som tydligen hade ont i örat och hade varit till apoteket för att köpa revaxör och nått annat nytt som man skulle stoppa i örat. Mor och far hade hjälpts åt igår kväll att fylla detta öra och låtit det verka sen hade mamma försökt skölja inne i örat med den där pipen som följer med revaxör,  pappa däremot hade plockat fram deras dammsugare Rainbow för det hade ett minimalt munstycke som var som ett sugrör tydligen och stoppat in i örat och sugit ut vatten och ja vax då...dom hade tydligen skrattat så mamma höll på att göra i byxorna, och det tror jag  det, man kan riktigt se att mor står och försöker skölja och pappa säger så där ja, låt mej få suga ur allt vatten en sväng innan vi fyller igen...*ASG* Ja dom är tokiga dom där ibland....*s* 

Köpte idag en jätte fin blomma som jag iaf hade tämkt ge till min svärfar som im orrn fyller 60 år....så här ser den ut image202
den är ju bara så häftig, så jag får väl se om det blir till att ge bort den eller om jag behåller den själv =) *s* 

Men nu blir det då sängen iag, har burit ut alla sopor då sopbilen kommer i morrn. 
Så god natt....köp en hatt....*s* 

Alla hjärtans dag!

image183

Ha en bra alla hjärtans dag allihopa!!!!!!!!!!!



*pust*

En jobbig dag med Tova sjuk, Teo lite grinig ( kanske på väg att bli sjuk) jag är trött och hängig..kanske jag åxå är på äg att bli sjuk...=( har nyst som den...så nu blir det sängen...gonack! som Tova säger =)

inga valpar!

Förresten så har jag idag bstämt att vi inte ska ha valpar på Nova förrän till hösten, då hon nu höll på sitt löp så har hon sumppat alla utställnings chanser, terrierklubben i Skellefteå i april, Piteå, Vännäs, och sen inte att förglömma WOLD DOG SHOW i Stockholm första veckan i juli...dit jag ska till varje pris!! Där även till terrierklubbens egna 2 officiella utställningar....längtar sååååååå...jag ska bo hos brorsan som är så snäll och har tagit ledigt då jag ska komma dit, och han ska följa mej..det ska bli så skoj så skoj!!!  Så valpar blir det här i höst...då jag förmodligen kommer att använda Ever som pappa till valparna...=) Han jer se fiiiin......=)
nåja sängen nu...för nu har Teo vaknat och undrar nog varför vi inte går i säng....


vägning/mätning av Teo

Idag hade vi efter träff med distriktsköterskan Eva, vi var inte så många som kom dit, endast 5 stycken men det var roligt att se alla bäbisar, och oj vad stora alla har blivit =)
Jag passade på att mäta Teo och väga honom nu när Eva var där och han var 68,5 cm lång och vägde 8860 g huvud omfånget var 43 cm.Annars så var allt bra, nästa gång vi ska dit blir när han är runt 6 månader då han ska ha sin spruta igen......
Iaf var vi på församlingshemmet kl 9,15 för det var ju öppet hus åxå så Tova skulle få sjunga och pyssla där, som sagt hon älskar att vara där och hålla på med en massa grejs, leka med kompisar, pyssla sjunga sånger, fika...ja där gör man som allt =) Idag var det alla hjärtansdag pyssel och Tova gjorde en alla hjärtans sturt till sig och en till lillebror, hon är så mån om lillebror att han åxå ska ha samma som hon, sen fyllde Eva som hon åxå heter som jobbar på öppethus dessa strutar med gelehjärtan, Tova målade även ett stort hjärta till pappa *love* så här såg dessa verk ut först är det Tovas strut,sen Teos och sen pappas hjärta
   

När vi kom hem så frös jag i vanlig ordning och hade tänkt vila en stund då det är rejält jobbigt att vara borta och att köra bil då jag inte kan äta piller i och med detta, så jag tog mig piller och lade mej ner, tog inte länge då kom Peder hem och vi åt middag, sen skulle han fara till affären och köpa mjölk och frimärken till mig, för jag har sålt kläder på Tradera. Imorrn far det iväg 8 paket =)

Igår var vi ute på gården och tjollrade på med hundarna, Peder gjorde en pulkbacke till Tova....
Själv stod jag och tjollrade på med hundarna och deras kamptrasa...     tog även lite bilder på hundarna då dom höll på i snön, jag har ju börjat rycka Ralf och hanfick ju inte snyggare öron för det *S*    då var han ju finare i sin lejonkrans *s*
Sen tog vi oss en lång promme jag barnen och hundarna och Tova åkte i pulkan  himlen var så otroligt vacker i färgen så jag försökte ta bilder på den med men lyckades inte få till de...  förövrigt så var det Jenny sm tagit kamp bilderna och hon ville så gärna att jag skulle ta ett kort på henne med så så här blev det =)  Ja så mkt mer har väl inte hänt faktiskt, så nu är det väl bara att få sig i säng för i morrn måste jag gå ut och gå igen för idag blev det ingen promenad alls, Peder tyckte det var bra då jag har haft ont i mina benhinnor....han tyckte att jag skulle vila en dag så det blev idag, imorrn ska vi lämna igen böcker på bibblan och kanske låna lite nytt..sen ska vi till folkan och lämna en ny klocka som jag köpt =) nåja...thats it!

Lördag afton

Hej på er! Idag sov hela familjen till kl 10,00! Skönt som den, jag vaknade då med en ENORM värk i min rackare till rygg och jag kan bli toooookig på den, men jag tog en ordentligt lång promenad med hundarna igår så det var ju så klart därför som jag hade ont, men nu har jag ju bestämt mig att några kilo ska bort efter dessa 2 graviditeter, tar jag inte itu med detta nu så komme jag alltid att vara en rulta *s*
Så efter vi ätit frukost så tog vi på oss kläderna och iväg ut på promme, HELA familjen Peder gnällde lite om att han skulle ta bilden och åka på affären för att köpa lördagsgodis till barnen men STOP och belägg sade jag, vi tar oss en promme i stället, hmm tyckte väl som han..och till slut så gick vi iaf, och vi hann inte mer än på stora vägen då jag drar åt fel håll tycker han...Jo sa jag varför ska vi ta den NÄRMASTE vägen till affären när man kan ta den lååånga vägen genom skogen..*s* jasa han det kan man ju undra men det är så jobbigt tycker han *s* ja men gå tillbaka du och ta bilden till affären så ses vi där sa jag men det ville han ju så klart inte.

Nåja sen hem och då kom farfar och Ranee på besök, Ranee hade bakat bullar och anisringar nu på morron så dom skulle bjussa oss, och bullarna var goda ska jag säga hujja...*S*
Sen for Peder till garaget för att skruva i traktorn så jag passade på att ställa Nova på bordet för att rycka henne och så här fin blev hon

   

Sätter in lite bilder på Teo då han låg på golvet på mage, dräglet riiiiiinger tror det snart är på gång lite tänder...*S*

     

Nu har Teo gjort det stora så jag ska ta och byta på han och sen ska han få bada, Tova har somnat en stund i gästrummet på sängen där så jag ska väcka henne med så hon får bada med, för i kväll har vi myskväll och ska se melodifestivalen så allt ska vara klart innan kl är 20, ska ju även bada båda hundarna hade jag tänkt och mej själv *s*
Ha en trevlig lördag kväll!

öppen förskola

Idag har jag och barnen varit på öppna förskolan i församlinghemmets lokaler i norsjö, det började egentligen med att Teo skulle vägas/mätas idag kl 9 hos distriktan Eva men när vi kom dit så sade hon i reception att OJ dom måste ha glömt bort att ringa till dej för Eva är sjuk, vilken tur att vi hade planerat in öppen förskola med, så då for vi som raka vägen dit.
Tova hon njööt när hon fick vara med dom andra barnen och Teo pratade som aldrig förr, och båda barnen var som små ljus!! kan inte skada med lite gud och jesus på dessa barn *s* Tova hon sjöng för full hals och sen pysslade barnen, idag var det tyg tryck och då fick alla barn ett pennfack som dom skulle få trycka på, men Tova sade att hon och lillebror skulle ha sina tuttar i dom och det tyckte jag var väldigt smart av våran lilla dotter Och jag tog så klart kort på dessa alster :

  detta var ena sidan och nästa såg ut så här

Lite kort på Teo då han vände sej från rygg till mage

       han är ju så söt!!! gissa om han har goda pussar?!!??! =)

Tack och lov var barnen bara griniga den där dagen, den 5! Jag var så slut och hade så ont i rygg och huvud och jag var helt slut av någon anledning, men nu har mina små varit så snälla med mamma!
Igår var vi ute och gick på dagen, jag styrde dubbelvagen som Teo låg i Tova drog jag på bobben och båda hundarna med *s* folkbrukar säga att det ser tungt ut med allt detta och det var de, men jag kanske brännde någon extra kalori där, sen på kvällen så var jag sugen på en promme till så jag gick långa svängen runt byn och vädret var helt underbart!
Idag efter maten så tog jag på mej extra mkt kläder för att bli av med lite extra vätska som jag tycker jag har i kroppen och jag svettades som bara den! skönt är det när man har tagit ut sej lite extra, men jag har kännt att jag får lite ont i ena smalbenet när jag går för fort?!
Tog förövrigt bild på Tova idag med för att hon är ju som en docka se själva!
   

På tal om festen som var i helgen var skit kul! Jag och Carina drack lite väl häftigt med vin på fredag kväll så jag var ju så klart "bakis" dagen efter när självaste midvinterfesten skulle gå av stapeln, men efter en lång promme med hundarna så var man fit for fight igen när vi kome hem så jag och Carina delade på en öl! och det var minsann såååå gott såå!  Sen blev det då öl resten av kvällen för mej med och jag tog nog rekord i att dansa för jag dansade inte bara en låt! Och min rygg var helt otroligt bra....(ja den kvällen) men dagen efter så var inte min rygg så bra, men JÄTTE KUL hade vi.

Nu är då PEder och skruvar i traktorn, han kommer väl hem snart....imorrn är det fredag igen.
Jo jag fick svar av Ralfs rabies och han hade antikroppar mot det!!! *yipiii!!! * behöver inte göra om, och NOva har inte börjat löpa än heller, men det har börja svälla så nått är på gång, jag har även anmält henne till Västerbottensmästaren bara för att få ställa *hehe* den är den 23 februari. =) Längtar så till utställningen.

Fick VI Föräldrar idag som jag bara tvär bläddrade igenm när jag kom hem och läste om plattskalle på barn, Teo är ju väldigt platt i skallen så jag måste läsa mer om detta i den, och se om man får tips därifrån. Nog för att han blivit liiite bättre men än är han väldigt platt på ena sidan.

Jaja, ska väl ta och hoppa genom duschen nu, Jenny är och skjuter pistol tror jag, eller så står hon och skjuter luftgevär. Hon kommer hem snart, har funderat på att baka bullar men kanske det inte blir i kväll, men gode sugen är jag fr vi har aldrig nått att bjuda på när man får besök, fast helst ska man ju inte äta sånt skräp men det är gott. Min goda granne Josefin var ju över hit på fettisdag och bjöd oss på GI semlor som hon hade bakat på morron!! GISSA om hon är gullig!!!? =) Hon är min allrs bästa granne! Nåja nu till duschen....

Ett kort på Ralf klämmer jag in här på slutet med *s*
image158

grin grin åter grin =(

Åh varför skall mina ungar bara grina när dom väl grinar, idag har ungarna varit GRÄÄÄÄSLIGA!!!!! Dom har grinat och skrikit sen dom klev upp i morse och skriker gör dom än...jag blir bara så jävla less att fy fan..PEder är ute och gör någonting....har inte en susning vad....och jag känner att jag orkar inte med mer...nu ska jag snart fara ut och gå en lång promme med hundarna för jag har en sån jälva huvudvärk efter allt grin och skrik och stress idag då Peders far fyller 60 år den 15 och det skulle fixas en fest för honom, så här har man suttit i stress och sökt adresser till ca 60 pers på nätet och ungarna har skrikti som sagt...och jag har varit irriterad då dessa inbjudningskort skulle skickas imorrn, men då ringer han syster och avblåser allt för nu har gubben fått för sej att hans ska undanbe sej, så här har man varit irriterad helt i jävla onödan på ungarna och stressat med dessa eländes adresser hela dagen....och jag är fortfarande så irriterad på allt att fy f-n.......


I helgen hade vi det då väldigt trevligt med god mat gott sällskap och gott vin....

RSS 2.0