Hemvändar helg

Ja i helgen har det varit hemvändar helg här i Bastu, det har varit auktin och massa skoj med beach volley turnering, affären har grillat hamburgare, det har varit gudstjänster på gamlaskolan mm.....men min fredag började så här:
Jag och barnen åkte in till Skellefteå för att hämta ut min nya medicin, och Jennys nya glasögon, som hon längtat efter att få så klart, sen for vi och handlade lite blöjor mm...jag for även och köpte hyllor till lekrummet för jag har nu varit så jävla less på alla leksaker som legat på golvet att fy fan....resultat,
före:




och sen efter då, :





detta var Marina och Tina som tipsade mig när dom var hit i tsdags och hälsade på, som sagt man blir så hemma blind av att gå hemma år ut och år in att man slutar se möljigheterna....bra blev det iaf och jag är super nöjd.

Igår var vi på auktion här på gamlaskolan, jag roade in en liten pall, en pluntta, en vas, en skål på fot, och lite dukar. Jenny ropade in en spegel till hennes rum och på tal om rum så har vi idag kämpat och bytt rum för Jenny ville ha det randiga uppe och så fick det bli, det var inte bara dra över grejorna för det är en hel del saker som skulle in men hon har kastat en massa och en har hon gett massor till Tova så nu är hennes rum uppe ett endaste kaos, det får bli nästa projekt tror jag. Jennys rum blev då för övrigt kanon fint, jag tar en bild och lägger ut senare....
Till veckan kommer jag att jobba massor, och det känns rätt skönt, synd är bara att vi har så ont om barnvakter men denna vecka är då löst iaf, tack och lov, sen är det inte så många dar som det strular för Peder får semester i augusti och sen får ju barnen börja på dagis. Så då underlättare det MASSOR vill jag lova. Tack snälla goa Emma för att du ställer upp!!! KRAM!

Min vecka i Stockholm har gett massor av resultat, dels att jag fått vara bland hundfolk och fått surra av mig lite hund MEN det största är att jag har som laddat batterierna på nytt!! Känns å himlans positivt att vara piggare, för jag har varit rejält nere kan jag säga, har inte haft energi till nått, bara klagat här hemma på småsaker..på barnen...mm...var ute med hundarna idag och såg att jag har inte planterat en endaste blomma ute i sommar, blomlådorna gapar tomma på räcket på farstukvisten, sen hel dött ut....men jag har inte haft ork, engagemang, eller lust med nått....bara velat sova och gräva ner mig....men nu...ryggen värker och allt är bara fan....ingen som lyssnar...det är bara man trälar på....*blä*
Men nu känns det som mkt bättre faktiskt, känner att jag har ort till lite och lust framförallt.....

Tova reagerar fortfarande på myggor, så här såg hon ut en dag men hennes medicin hade börjat verka men aman ser att hon är svullen...




och en bild på våran blivande NHL spelare: =)


Och denne lille herre har nu fått mer tänder ,han har 4 nere, den fjärde har just spruckigt fram..och uppe har nu alla 4 kommit fram...han är så söt lille Teo...mammas prins....


Men nu så är det dax för sängen, i morrn kommer Lars för att hämta Jenny för hon ska vara där en vecka....Emma åker med honom hit....sen en anna sak, här mullrade det åska som satan i gatan...innan helgen, det gjorde att nått hände med vårat mobilnät, vi har inte haft nät på hela helgen, folk har provat ringa, signaler har gått fram men nman kan inte svara...då bryter det bara...så då vet ni det ni som försökt ringa....då så...bye bye



Kommentarer
Postat av: Susanna

hmm, vars ska jag börja?? : Vart SKIT SNYGGT i Tovas lekum!!! Bra att ni fick lite tips från Marina och familj! Gusis ändå! Jag tror de blir typ samma sak hos oss i lgh i samanthas rum faktiskt nu när jag tänker på de!! Spar ju som sagt rätt så mycke plats osså! Vad snäll hon är Emma som kommer och passar ungarna! Ni får ge henne en fet lön för mödan ;) Stackars lilla tova som sväller upp så hemskt för myggen! Så stilig han är Teo i sin NHL t-shirt! Jag och Micke var på väg att köpa en t-shirt till Peder på marknaden i ötå där de stod typ : fuck you, i drive a "å så volvomärket". Hehehe! Men he vart inge köp av den... Va skönt att du känner dej återladdad inför vardagen efter sthlm resan! De är du värd! Hör av dej när du har tid. Vi finns ju här. Kram

2008-07-14 @ 15:58:15
URL: http://susannal.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0