Och regnet det bara öser ner....

Idag regnar det här i Bastu, fasen det är inte heller roligt, då har man hellre några minusgrader ute faktiskt.
Idag så vaknade Tove kl 03:15 för att följa sin far på jobbet och åka timmer bil hela dagen, först hade hon sagt då Peder väckte henne att hon inte skulle med för hon var ju trött och att hon skulle vänta tills hon blev lite äldre, okej svarade Peder att det går nog bra de, men när han går ner och sätter på kaffet så hör han i trappen att någon kommer och det är Tova, hon har legat och mojsat i sängen en stund och vill iaf följa med och så blir det. Jag har just pratat med henne och hon tycker det är roligt att åka, hon hade sovit en stund bak i sängen för hon hade ju varit trött som sagt men jag tycker att hon var duktig som kev upp den hiskeliga tiden och var på bra humör. =) Lillhjärtat mitt.


Teo däremot vaknade 06:30 och han som beukar sova längepå morgonen då Tova inte väcker honom med si där gick mamma bet, han kom och lade sig bredvid mig och så kom han ju på att han inte kan sova med pappas täcke utan var tvungen att hämta sitt täcke och sin kudde, sen lade han sig ner igen men kom på att Ior ligger kvar i hans säng och Ior är inte liten och han fick inte med sig honom, nåja han lade sig bredvid mig och jag somnade för han brukar ju somna om...men det hade han inte gjort utan gått ner i köket, tagit fram en tallrik och en sked och cornflakes paketet burit upp detta i sovrummet och hällt ut hela paketet i pappas säng, tallriken var ju full så det hade ju farit i pappas säng, då var det dax för mamman att kliva upp och sanera, denna busunge till Teo säger jag bara.


Ja och annars då, jag har blivit erbjuden att köpa en valp men kommer att tacka nej till denna då jag har Nova hemma det får bli en valp till sommaren i stället. Imorrn skall jag Tova och Carro på utställning i Vindeln vilket kommer att bli så roligt för sen är det Stockholm nästa...i december.....=)
Nu ska jag ner och elda..ha en trevlig helg, själv jobbar jag.....har jobbat 6 dagar denna ivecka på söndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0