Operationen

Ja det är väl dax att uppdatera denna sida igen, nu är min gall operation gjord i tisdags klev jag och gubben upp strax bali 04 för jag skulle ju måsta duscha en extra gång, sen iväg mot stan och vi var där strax före 06:00 och upp på avdelningen.
Väl uppe så fanns det ju inga rum lediga så min säng var inskuffad i en stor toalett där jag då fick byta om till den fina sjukhusrocken och lägga mig ner och invänta sköterska efter en liten stund kom så en in och skulle sätta på mig en kanyl på handen, hon fick dit den men när hon skulle trycka in kortison så gick det inte så hon provade att spola igenom men det gick inte. Nåja jag fick ett nytt stick och denna gång blev kanylen satt på min handled, gjorde ondare att bli stucken där men det fanns inget val.
Efter en liten stund så kom iaf 2 andra sköterskor och körde ner mig till op, där fick jag byta säng och lägga mig på den hårda op sängen och in på operation, väl ann där så fick jag en massa trevligt i kanylen och alla problem var lösta!!!!!!!!!!!!!!!!! =)

Vaknade upp och minns svagt att dom drog ut tuben ur halsen och jag var ju så torr i halsen..orkade inte be om vatten just då...ville sovaaa......vaknade till igen av att jag hör en bäbis grina rejält mkt och jag sätter mig upp i min säng, fullt medveten om att det inte är mitt barn men får som för mig det iaf så jag svamlar till sköterskan att jag måste kliva upp då mitt barn skriker, hon lugnar ner mig och säger att det inte ärmitt barn och jag lägger mig ner, tycker själv att jag beter mig så konstigt, jag VET ju att det inte är mina barn som skriker men skulle ändå upp...märkligt....säger till sköterskan att - Är det okej att jag sover en stund till? Tycker själv det låter helskumt men jag säger det ändå? Roliga mediciner dom har där...*S*
Efter att ha blivit väckt 3 ggr av en sköterska som gett mig smärtstillande som jag inte ens bett om så är det dax att bli rullad upp på avdelnignen och väl däår så får jag mig mitt bås.
Sover igen, (man måste ju passa på när man inte har barn i närheten ) Vakanr av att Peder strycker in kind, kl är över 14:00. Jag kliver upp och vi går och fikar och maqckan som jag äter var nog det torraste jag varit med om..**S* gick flera koppar kaffe att svälja ner den.
Peder far iväg en sväng till påstan och jag passar på att sova så klart =)
Han kommer tillbaka efter 16 d¨jag ska äta middag och efter det blev jag utskriven, hem i sakta mak då alla gupp tar så ont och väl hemma så möte barnen och Carro mig och det är så trevligt. Hade gärna stanat kvar på lassa och sovit en natt för att få sova men men, Carro beslutar sig för att sova en natt till hos oss för att hjälpa mig med barnen så TUSEN TACK Carro för ALL hjälp du gett oss!!!

Nu idag så har jag inte så väldans ont, lite grann bara och jag har idag tagit bort förbandet på alla 4 hål, ser ganska bra ut än iaf. Så this is it! Nu ska man väl inte behöva ha ont i gallan mer då dom bestämde sig för att plocka bort hela då jag visst hade rejält mkt grus för annars trode läkaren att jag skulle få tillbaka detta igen så därav tog dom bort den.

Nä nu måste jag ila och hämta barnen som fått vara en extra dag på dagis idag....ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mia

Gillar om det du skrev! Roligt att se lite nyttiga grejer och inte endast det generella grejerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-09-28 @ 14:34:27
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0