Advent städning

Fy ändå vad jag har tokstädat iförrgår och idag, började med att byta alla gardiner, och ta bort en massa prydnadssaker som samlar damm, sen har jag dammtorkat hela nedre våningen :-)
Igår klaev jag upp kl 06,30 for och jobbade hela dagen gick i säng 01,00 för att kliva upp kl 05,30 i morse....gick av jobbet 08,30 hem och vila en tväris, tog upp städningen igen så idag hqr jag bytt gardiner i köket och gästrummet, sen har jag torkat golven nere, torkat alla köksluckor, dörrar och dörrlister nere, plockat fram stjärnor, stakar, målat Tovas säng ros 2 varv, vaarit ute med hundarna, lagat middag och ätit lite men bara lite för man blir så trött om man äter mycket.
Hade tänkt röjja fram hallen åxå men jag känner att det får räcka idag, kanske jag hinner ta den i morrn innan jag far på jobbet.
På fredag har jag utvecklingsamtal på skolan med Jenny, på lördag är det så äntligen halloween dest på folkan och jag kom i min klänning än TACK och lov men lite tajt är den. MÅSTE börja dra ner på snask nu, går inte fortsätta på detta viset.


Igår åkte Carro och Daniel till Thailand, jag har så Gullan och Zigge här hos mig, allt går bara bra och inget gruff alls. Alla vovvar leker och busar på så himlans bra vilket är väldigt roligt då alla är så sams. Så nu ska dom vara här i 2 veckor tills vi ska ner till Stockholm den 9 dec med tåget, jag, Peder ,Jenny och Tova. Teogubben skall vara hos bästa Gunnel! =) Lycka för Teo att rå om någon alldeles själv.

Men först ska vi upp till Haparanda för att sen dra till Rovaniemi och gå på tomteland nästa helg, detta sker på fredag sen lördag ska vi på pappas 60 års fest =) Så mkt skoj som händer nu och mkt tid far....tiden gåår helt huxflux alldeles för fort för jag skall hinna med att rycka 3 hundar åxå....jösses amalia...mkt nu.
Vädret ute är piss, ja det formligen öser ner regn och hur skoj är det på en skala,???? Gården är som en isbana och advent lutar åt helgen....vill ju ha snö!!!

Nä nu blir det att sova för att ta nya friska tag i morrn.! Gonatt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0